וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך השכונה 03: ההיפ הופ שיעשה לכם את הקיץ

עידו סער

15.7.2013 / 0:08

בדיוק כשהחום עולה מדרגה, קאסט ההיפ הופ של עידו (ווידו) סער מצטרף לחגיגה המוזיקלית של קיץ 2013, עם כל הטראקים שיסדרו לכם קיץ צונן, רענן וסליזי בדיוק במידה

נכון, כולם כבר סיכמו את הקיץ למוות – ברוק, באלקטרוני, בפופ: האלבומים שכולם ישמעו, אלה שחייבים לשים עליהם אוזן אבל אף אחד לא מכיר, הטרקים המעיפים והטרקים הלעוסים, האמנים שמוכרים הכי הרבה וההופעות שפשוט חייבים לראות, הטיונים הקרירים מקפה דל מאר שיצננו לכם את הימים הרותחים והלהיטים הלוהטים ביותר בקלאבים של הכל כלול.

אבל בתכלס, מה יותר קיץ מהיפ-הופ? כמו שיער מתולתל שמגיב ללחות ומחירי כרטיסי טיסה מופקעים, גם עולם המוזיקה השחורה מזוהה במיוחד עם העונה החמה, או כמו שהיא נקראת בתעשיית המוזיקה – הרבע השלישי של השנה: מתחיל ביולי, תופס תאוצה באוגוסט ומתקרר בספטמבר, למנוחה קלילה עד בואו של חג המולד והרילסים הענקיים והמיינסטרימיים שלו.

המיקס החודש מדמה יום קיץ ישראלי טיפוסי. החצי הראשון פותח באווירה לחה ובשירים נוטפי תדרים נמוכים, שככל הנראה יושמעו רבות במסיבות בריכה ובחופים הסליזיים ברחבי הגלובוס; חציו השני מחליף אווירה ומתרכז בטיונים מלטפים כבריזה נעימה בסוף היום, מלווים בפזמוני אר אנ' בי וצלילי פסנתר וחליל קרירים ומרגיעים. בין לבין, משולבות פנינים ממיטב אלבומי הקיץ שתפסו לנו את האוזן, גדולים כקטנים. כרגיל, כדי לשמור על אווירת מיקסטייפ אמיתית ועל זרימה נאותה, השירים ערוכים וקצוצים דק-דק ומומלץ בחום לחפש את הגרסאות המלאות ביוטיוב, בסאונדקלאוד ובשאר אתרים מתאימים.

ג'יי-זי. GettyImages
הריליס הגדול של הקיץ. ג'יי זי/GettyImages

הריליס הגדול הראשון של הקיץ שייך לג'יי-זי, ללא ספק לאחד מהאייקונים הכי יציבים של עולם ההיפ-הופ. ג'יגה מאן, שאינשאללה בקרוב יגיע לבקרנו בארץ הקודש, לא שיחרר כבר הרבה שנים אלבום מושלם, אבל כרגיל מספק מוצר ברמה גבוהה ביותר עם כמה יציאות חזקות וכמה קצת מיותרות (מתן שרון סיכם את התחושה שמלווה את ההאזנה לאלבום בביקורת שלו). האלבום הגדול השני של הקיץ שייך לקנייה ווסט שקטע ממנו מעורבב פה ברימיקס באווירת טראפ מועדונית. היצירה השאפתנית של האב הטרי אומנם יצאה כבר באמצע יוני, אבל רק בימים אלו היא מתחילה את המסע שלה לתוך המודעות הקולקטיבית של הקהל, לרחבות המועדונים ולמצעדים. גם האלבום הזה, למרות היותו הרפתקני ומסקרן הרבה יותר מהאלבום של ג'יי-זי, עדיין לא מעניק חווית האזנה מושלמת ומתגמלת כמו חלק מיצירותיו הקודמות.

החדשות הטובות מבחינתנו הן שבעוד החתולים הגדולים לא לגמרי בפוקוס יצירתי, עכברושי השכונות חוגגים כל הלילה. או במילים אחרות – עדיין יש מספיק אמנים, חדשים לצד הוותיקים, שטרחו ודאגו לנו לאלבומים מענגים לחודשי הקיץ.

מהצד המזרחי של מפת ארה"ב מפציעים בין השאר אקשן ברונסון הכרסתן עטור הזקן האדמוני, שממשיך גם עם המיני האלבום החדש שלו להצחיק, לזעזע, לרגש ולהקפיץ. פרודיג'י, אחד מגדולי הראפרים של החוף המזרחי, חובר למפיק העל אלקמיסט באלבום מצוין וחכם. ג'ואי באדאס, ילדון מוכשר מברוקלין, חותם את המיקס עם קטע מהמיקסטייפ המאוד מומלץ שלו, "Summer Knights", שמשלב בקלילות בין הפקות מצוינות שמצדיעות לדור הזהב של ההיפ-הופ בשנות ה-90 ופלואו עדכני.

שילוב כוחות מצוין בין החוף המזרחי למיד-ווסט מגיע בקטע מהאלבום הטרי של הראפר והמפיק הניו-יורקי החדשני אל-פי עם הראפר קילר מייק מאטלנטה, שיצא בלייבל האלקטרוני Fools Gold. עוד מהמיד ווסט מגיע פרדי גיבס עם שיר מהאלבום החדש והמצוין שלו, שמשלב בביט אחד קראנק אפל ומלנכולי עם קלאסיקת דאנסהול מפתיעה מהניינטיז.

עוד ממרכז המפה האמריקאית, ומעיר הראפ החביבה עלי, שיקגו, מגיע צ'אק אינגליש, מפיק וראפר, בין השאר כחלק מההרכב The Cool Kids (שגם משולבים במיקס בשיר קיצי ומענג מאלבומם האחרון שיצא בשנה שעברה). אינגליש שיחרר לאחרונה מיקסטייפ חינמי קצר, מומלץ ביותר ועמוס בבאסים. מדטרויט השכנה מגיח קטע מהאלבום החדש והמעניין של "Slum Village", אחד ההרכבים האהובים מהאנדרגראונד, ובצדק.

אורח נוסף שמגיע לארץ בקרוב ומפציע במיקס הוא טוני טאצ', אחד הדיג'ייז המשפיעים ביותר בעולם ההיפ-הופ, ושבאופן אישי אני בספק אם הייתי עושה מיקסטייפים בלי הזכות שהייתה לי להאזין לאלה האגדיים שלו בעודי תקליטן מתחיל. ריספקט!

האזנה נעימה, ואל תשכחו לשתות הרבה מים ולשים קרם הגנה – חם בשכונה.

הטראקליסט המלא

DJ Jazzy Jeff & the Fresh Prince - Summertime (Nola Bounce Mix)
Ying Yang Twins - Miley Cyrus
Far East Movement Feat. YG - Basshead
Cali Swag District Feat. Problem & Tiffany Foxx - Shake Somethin
Mac Miller - Bird Call
Action Bronson - Strictly 4 My Jeeps
Tony Touch Feat. Twista & Bun B - Bounce
Young Dro - Mucho
Riff Raff - Dolce & Gabana
Tinie Tempah Feat. 2 Chainz - Trampoline
Kanye West - Bound 2 (Kid Cannibal Remix)
Killer Mike & El-P - Run The Jewels
Lil Herb & Lil Bibby - Play They Role
B.O.B Feat. T.I. - We Still In This Bitch
A$ap Ferg Feat. A$AP Rocky, French Montana, Trinidad James & SchoolBoy Q - Work )Remix)
Jay-Z Feat. Rick Ross - Fuckwithmeyouknowigotit
Freddie Gibbs Feat. G.I. Fleezy & Big Kill - Murda Dem
Asher Roth Feat. Lil Wayne - Party Girl
IamSu - Hipster Girls
Slum Village Feat. Rapper Big Pooh & Joe Scudda - Riot
Jay-Z Feat. Franck Ocean - Oceans
Mykki Blanco - Ace Bougie Chick
Nelly Feat. Nicki Minaj & Pharrell - Get Like Me
Problem Feat. Wiz Khalifa, Chris Brown, Tyga & Master P - Like Whaaat (Remix)
The Cool Kids Feat. Maxine Ashley - Summer Jam
Flatbush Zombies Feat. Erick Arc Elliott & Kaya - Drama
Prodigy & Alchemist - Breeze
Ugly Heroes - Hero's Theme
Joey Bada$$ - Right On Time

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully