וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טור מזרחית: המירוץ לצמרת של מאור אדרי

חגי אוזן

15.7.2013 / 0:05

לפני שנתיים הוא סומן כאן כהבטחה צעירה – ולפני שהספקנו למצמץ, מאור אדרי כבר בדרך להופעה בקיסריה. עכשיו הוא מספר לוואלה! תרבות על הנסיקה המטאורית. טור מוזיקה מזרחית

עד שמאור אדרי יעלה על במת האמפי בקיסריה, אפילו הוא לא יאמין. התעשייה שידעה לאורך השנים אין ספור סיפורי הצלחה מטאורית, עדיין בהלם מהצעד שעשה אדרי: הזמר שעד לפני שנתיים וחצי הופיע תמורת מאות שקלים במועדונים קטנים, יופיע בבמה היוקרתית בקיסריה. גם היום, אחרי אלבום אחד בלבד, עדיין קשה לקלוט את המהלך שרבים הגדירו אותו ככזה שנע בין אומץ להתאבדות אמנותית. בחודשים האחרונים אדרי הוציא סינגלים ללא הרף – האחרון שבהם הוא "קרחנה" – שאמורים ליצור באזז סביב ההופעה. במקביל, הוא החליט שלא להופיע במועדונים ואירועים אחרים במטרה ליצור צימאון בקרב הקהל שלו. "חשבתי על זה שלא נראה לי הגיוני שמישהו ראה אותי באיזה מועדון ולאחר מכן יגיע גם לקיסריה", מספר אדרי בראיון מיוחד לוואלה! תרבות. "צריך שתהיה ציפייה. לפי התגובות של הקהל, אני חושב שזה היה מהלך נכון".

הלהיטים הגדולים של אדרי, "לב קבור" ו"אבא-באביי", הצליחו להחיות מחדש את "מוזיקת הדיכאון", תת ז'אנר שכמעט ונעלם מהמפה. עוד מימיו הגדולים של עופר לוי, עם שירים כמו "לעולם לא ניפרד", לא היה זמר שהצליח לחבר בין הצליל הכבד ההוא לאווירה שמחה. ברגע שזמרים אחרים ניסו לעשות זאת, דוגמת קובי פרץ, מושיק עפיה או עומר אדם, נטען כלפיהם שלא מדובר בצליל האותנטי אלא שעטנז פופי ים תיכוני. מאור אדרי הצליח במקום הזה, עד כדי כך שהצליח לסחוף אחריו אחרים בין היתר את עומר אדם עצמו, שהחל להקליט שירים דוגמת "מאמי זה נגמר".

זאת אולי הסיבה שאדרי עדיין לא יכול לנופף ברשימה ארוכה של להיטי מיינסטרים – הוא תפס את הגרעין הקשה של הקהל, והלך איתו עד לקיסריה. "גדלתי עם הקהל הזה מלמטה, מהמועדונים", הוא אומר. "'לב קבור' זה שיר שהופעתי איתו במקומות שאני לא אשכח לעולם. בהופעה בקיסריה אני מתכוון לשיר את השירים שלי – חוץ מקטע אחד של חפלה, מחרוזת להיטים. אני בטוח שהקהל ישיר איתי כי הוא מכיר את השירים האלה ובשבילו מדובר בלהיטים אחד אחד, אבל למרות זאת, עשינו עיבודים ממש מיוחדים לכל שיר ושיר. אני בטוח שאפילו אלה שממש גדלו איתי לא יזהו את השירים, כי בנינו עטיפה שונה לגמרי. יהיה גם שיר מיוחד שנכתב לאמא שלי ועוד הרבה הפתעות. זאת תהיה חגיגה בשבילי עם הקהל שהלך איתי בדרך".

לאדרי יש בהחלט קהל שמלווה – כבר מתחילת דרכו נחשב להבטחה גדולה: באפריל 2011 הוא סומן על ידי וואלה! תרבות כזמר שעתיד לסחוף את ההמונים. אדרי גם זכה לחיבוק מצד גורמים משפיעים בז'אנר, בהם השדרן ירון אילן, אבל מי שנתן לחיצה אינטנסיבית ואגרסיבית על דוושת הגז של הקריירה שלו הוא אליקו כהן מרדיו לב המדינה, שממש "התאבד" על מאור אדרי. למעשה, אליקו היה האיש שזרק את הרעיון להופעה בקיסריה. "היינו אצלו בשידור לקראת ההופעה בהאנגר 11", נזכר אדרי, "ולקראת סוף השידור הוא שאל אותנו מה השלב הבא. אחי עמי שמנהל אותי, בלי להתבלבל, אמר קיסריה. אצל אח שלי מילה זאת מילה, ובאותו רגע יצאנו לדרך. הקהל זרק אותי למים ואמר לי לשחות. אחרי ששחיתי בהאנגר ובמקומות אחרים, אני חושב שהצלחתי להוכיח שאני יודע לשחות. אני מבין את הטענות שזה מוקדם מדי, אבל אני גם מרגיש שהקהל רוצה את זה".

עכשיו אתה דג או כריש?

"אני עדיין דג שיודע להסתדר במים. כמה שזה נשמע מוזר, אני מאמין בצמיחה איטית".

רעש וסלסולים - לכל הטורים
מתכננים ללכת להופעה? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • מאור אדרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully