וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשות השידור בודקים: אין נהלי עריכת מוזיקה ברשת ג'?

11.9.2013 / 13:35

ממכתב ששלח היו"ר אמיר גילת למנכ"ל בן-מנחם והגיע לידי וואלה! תרבות עולים ספקות בנוגע לתקינות ההליכים ברשתות המוזיקה של קול ישראל, ברקע הביקורת על המצעד השנתי האחרון

האם אין נהלי עריכה ושידור ברשת ג' ובקול המוסיקה? ממכתב ששלח יו"ר רשות השידור אמיר גילת למנכ"ל הרשות יוני בן מנחם ולכל חברי ועדת התוכן של הרשות והגיע לידי וואלה! תרבות עולים ספקות קשים בנוגע לתקינות ומקצועיות ההליכים ברשתות המוזיקה הציבוריות של קול ישראל. בין היתר, נוגעות התהיות שהעלה גילת "עיוותים ואפליה" אפשריים העלולים להיווצר מחוסר פיקוח על רשימות ההשמעה, וכן לאופן עריכת המצעד השנתי ברשת ג' ובחירת זמרי השנה – שני נושאים שנדונו בהרחבה בוואלה! תרבות.

סיכום המצעדים השנתיים: ירדנה ארזי זמרת השנה של רשת ג'

בדיקת וואלה! תרבות: בקושי 16% מהשירים ברדיו הארצי - מזרחית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב ששלח גילת/מערכת וואלה!, צילום מסך

שש נקודות מועלות במכתב, שנועד לבקש תגובה מבן-מנחם לקראת ישיבה עתידית של ועדת התוכן בנושאים הללו, וכולן נוגעות לנהלי עריכה מוזיקה ברשתות קול ישראל, אותם מבקש גילת לברר. בין היתר מתייחס גילת למצעד השנתי האחרון ששודר ברשת ג', שבו לראשונה שונה קונספט הבחירה והתבסס על השמעות ותוצאות המצעדים השבועיים – מה שהוביל לתוצאות תמוהות, בהן בחירתה של ירדנה ארזי לתואר זמרה השנה לתשע"ג, דבר שעל פי גורמים ברשות השידור עצמה הוביל ל"הרמת גבה". "כיצד בוחרים את הזוכים בקטגוריות השונות? האם ישנה משנה סדורה בעניין ומי מפקח עליה? למשל, כיצד נבחרו שיר השנה, הזמר, הזמרת, הלהקה וכו'?", שואל גילת.

"האם קיימים נהלים אחידים והגונים?"

בנוסף שואל יו"ר הרשות "האם ישנה הקפדה שכל שיר חדש (סינגל) היוצא לאור, ללא קשר לזהות היוצרים, אכן מושמע בתחנות "קול ישראל"? האם יש מערכת בקרה שבודקת זאת?", ו"האם קיימים כללים ונהלים אחידים והגונים לעריכת תוכניות, בין היתר כדי לתת הזדמנות לאמנים ויוצרים רבים ככל האפשר לקבל ביטוי בשידור הציבורי, ולגוון את שידורי המוזיקה ולמנוע משוא פנים, עיוותים ואפליה?". לגבי תחנת קול המוסיקה, שביקורת על התנהלותה פורסם בהרחבה השנה בתחקיר "העין השביעית", מעלה גילת תהייה חמורה: "נודע לי כי ברצועת הלילה אין למשל רשימות שירים ואין רישום של הביצועים השונים. האומנם? האם זה תקין? האם בקול המוסיקה מישהו מפקח על רשימות השידור וכיצד זה מתבצע?".

כזכור, הדברים הקשים מגיעים ברקע פרסומי וואלה! תרבות בשבוע שעבר, לפיהם בקושי 16% מהשירים הישראלים המושמעים ברשתות המוזיקה הארציות הגדולות (רשת ג' וגלגלצ) הם שירי מוזיקה מזרחית, וכי רק בשלושה מתוך עשרה שירים ישראליים יישמע קול אשה. כמו כן, ביקורת רבה נמתחה על תוצאות המצעד השנתי האחרון של רשת ג', בו זכתה ירדנה ארזי בתואר זמרת השנה לשנת תשע"ג.

מדוברות רשות השידור נמסר: "אין תגובה".

בהכנת הידיעה השתתף דוד אברהם

ומה אתם חושבים? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully