וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדינגב 2013: מדריך ההופעות שאסור לפספס

שלמה בר וריג'ויסר יופיעו יחד, מארינה מקסימיליאן תחגוג, שי צברי הענק יארח חברים ולהקת ויתרתי בפאנק מחורע עם יניר האחמ"ש - כל ההופעות שחייבים לראות באינדינגב הקרוב

פסטיבל אינדינגב 2013 יתקיים השנה זו הפעם השביעית בין התאריכים 10-12 באוקטובר, בימים חמישי עד שבת במצפה גבולות בנגב – וגם הפעם צפוי לקהל הבאים ליין אפ הכולל בתוכו קשת רחבה של אמנים, מאביתר בנאי ואסתר רדא, דרך אבי עדאקי וכלה בצביקה פורס, פונץ' ועוד.

למי שלא רוצה ללכת לאיבוד בין מבול ההרכבים, להלן רשימת ההמלצות מבית וואלה! תרבות, קרי ההופעות שאסור לכם לפספס בזמן שעמדתם בתור לדוכן האוכל הטבעוני או בזמן שעליתם לבמה הפתוחה ואכלתם לכולם את הראש עם האקוסטית. אל חשש, הסצינה בארץ קטנה, סביר להניח שבשנה הבאה גם אתם תופיעו בפסטיבל, אבל בינתיים – רוצו לראות את מיטב בנינו משתוללים במדבר.

אינדינגב 2013: שבע תמונות משבע שנות פסטיבל

ויתרתי

עניין גלוי וידוע הוא שהקהל באינדינגב מורכב ברובו מזיינים ותותחיפלצת. זו בדיוק הסיבה שאסור לכם לפספס את ההופעה של אחד מהרכבי הPאנק היותר מופרעים שמסתובבים פה לאחרונה. בהנהגת הסולן איתי זבולון (הזיין הראשי שסרטו עטור השבחים "יניר האחמ"ש" כבר הפך לתופעה תרבותית חוצת מגזרים), ההרכב ממשיך לטפח נגינה לפרצוף בשילוב טקסטים מפגרים להחריד או נבונים למכביר – תלוי איך מסתכלים על זה. בשנה שעברה הותיר ההרכב רושם עז על באי הפסטיבל ויש להניח שהשנה, לצד עלייתו המטורפת של זבולון בשמי האינטרנט הישראלי, זו הולכת להיות אחת ההופעות היותר מצופות במצפה גבולות.

שלמה בר + Rejoicer

שלמה בר? יש. ריג'ויסר? יש. מה אתם צריכים יותר מזה? קשה להפריז בחשיבות של בר במוזיקה הישראלית ואם להיות כנים, נראה כי המוזיקאי בן ה-70 לא רואה ממטר את רוב הלהקות הצעירות שפועלות כיום ובטוחות שישועת התהילה תגיע מעולם הבלוגים (רמז: היא לא). מי שצריך תזכורת לכמה שהוא אמן נדיר מוזמן לקרוא קצת על תחנות התרבות שלו.

ריג'ויסר, שליש מההרכב הנפלא בטרינג טריו (יחד עם בנו הנדלר וקרן דוניץ) הוא מפיק מוכשר וממקימי הלייבל המקומי והאיכותי Raw Tapes. שניהם על במה אחת נשמע כמו חלום וכל הכבוד לאינדינגב שנותן לקהל הרחב הזדמנות להגשים אותו. לחובבי הביטים מומלץ לחכות גם להשתלטות הלייבל רו טייפס על אחת מבימות הפסטיבל, עם גיחות של שלאגרי הבית כמו גאלו, מש, דאבז, CohenBeats (מיכאל כהן) ועוד. לא נותר לנו אלא להתפלל לרמיקס לייב משגע של "ריצתו של העולה דנינו".

שי צברי ואורחים מיוחדים

עם קול כל כך יפה, פשוט לא ברור איך שי צברי עדיין נשאר בשוליים של המוזיקה הישראלית. הזמיר המוכשר מופיע בקביעות כבר שנים עם ההרכב של ברי סחרוף ולאחרונה השתתף באלבום המצוין של אהובה עוזרי "מעלי דממה", בו שר את שיר הנושא. מה שמקסים במיוחד אצל צברי זה שהוא לא מסוגל לעמוד במקום כשהוא שר. הוא חייב לזוז. זה מדבק וזה טוב לכם. בעולם מושלם, צברי היה שר עם דיימון אלברן במסגרת אחד ממיליוני ההרכבים שלו. אבל אנחנו לא חיים בעולם מושלם, אנחנו חיים במדינת ישראל, ליד סוריה, קרוב למציאות. לכן לפחות נתרפק על חצי הכוס המלאה: צברי הוא לרוב זה שבא להתארח. כמה מענג שהפעם יבואו החברים להתארח אצלו.

CRuNCH 22

חסרי סבלנות, חולי אפילפסיה, מתקשים עם מוזיקה שנעשתה אחרי שנת 1992, אייל גולן – אם הנכם עונים על אחד מהקריטוריונים הנ"ל, ההופעה של קראנץ' 22 אינה בשבילכם. בעצם יכול להיות שכל האינדינגב הזה לא בשבילכם ואולי כדאי שפשוט תלכו לגנקי ומשם תמשיכו בקצב שלכם, בלי לחץ. בכל מקרה, בהרכב קראנץ' 22 חברים ארז טודרס (התפוחים), דן מאיו (שמנגן גם עם אסתר ראדה, Fאנקנשטיין וטטרן) ותומר ברוך ( שניגן בעבר ברגאייסטן ולוס כפרוס). אלבום הבכורה שלהם יצא בחודש יולי האחרון ומומלץ להאזין לו כהכנה להופעה ואז ללכת לקנות מגני בירכיים, יש לנו תחושה שתצטרכו.

בלעדי: אלבום הבכורה של קראנץ' 22 להאזנה מלאה

שעלת נפוצה

הרבה אלבומים בהפקה עצמית יוצאים בישראל, אבל האלבום הראשון של שעלת נפוצה, "לנ.צ.ח", באמת מצליח להישמע כמו הכרזת עצמאות מלאת אופי של להקה צעירה, ולא כמו אלבום חדש של להקה צעירה שנשמעת כמו מקהלת דודות. לא שיש לנו משהו רע נגד מקהלת דודות ותכלס הסיכוי שתמצאו אחת כזאת בליין אפ העמוס לעייפה של הפסטיבל הוא לא אפסי. עם זאת, על מקהלות למיניהן אתם יכולים לוותר. על שעלת נפוצה לא.

חיה מילר + נדב אזולאי וגיל נמט

אלבום הבכורה של חיה מילר אולי נקרא "חיי מדף" אבל עושה רושם שהחותם שהוא השאיר הולך להישאר בסביבה למשך תקופה ארוכה. אהבתם את נערות ריינס? אהבתם את צ'ארלי מגירה? תאהבו גם את חיה מילר שנשמעים כמו קצת משניהם. לחגיגה הנ"ל יצטרפו נציגי בירת הנגב - נדב אזולאי וגיל נמט, שני חבר'ה יותר רגועים מהמילרים ויהיה מעניין לראות את ההשפעה של השניים על הבמה.

מארינה מקסימיליאן

קשה להאמין וכנראה שיישאר בליבנו ספק עד לרגע האחרון, אבל הדיבור הוא שמארינה מקסימיליאן לוקחת הפסקה ממדורי הרכילות והולכת להופיע (!) על במה (!!) כי מסתבר שבעצם זה מה שמוזיקאים אמורים לעשות (!!!), מלבד כמובן דיאטה (?!). אלבום הבכורה שלה, "Step Into My World", התקבל בביקורות מעורבות אבל על דבר אחד אין עוררין: הבחורה הזאת יודעת לשיר. יהיה מעניין לחוות אותה במדבר ויש תקווה שהאווירה הלא רשמית שיש באינדינגב תוציא ממנה ערך מוסף כלשהו – מלבד הכריזמה הבימתית הפסיכית שלה. יהיה נפלא להיות מופתעים לטובה מההופעה הזאת, ומבאס במיוחד להתאכזב ממנה.

UBK

יש לו גיטרה, יש לו בלורית, יש לו פאסון ויש לו קול שחזק מאיתני הטבע – אורי כנרות זכה בכל הקופה אבל אנחנו בוחרים לעשות את המעשה הבוגר ולא לשנוא אותו ממש אלא לעוף על כל מה שהוא עושה. בין עם להקת האם בום פם ובין אם לבד או במיליוני שיתופי פעולה שהוא לוקח בהם חלק, ברגע שכנרות מנגן ושר, מתרחש משהו שאפשר לכנות "קסם". כחלק מג'מעת קרולינה, תומר יוסף, תמיר מוסקט ועוד ועוד ועוד, כנרות שייך למעגל מלהיב ופורה במיוחד במוזיקה הישראלית – מוזיקאים שעושים מוזיקה בשביל הנשמה.

גון בן ארי

השם גון בן ארי אולי לא מצלצל מוכר לקהל הרחב אבל השם Savage Detectives זה כבר משהו שכולם מכירים, כי מי לא קרא את הרומן "The Savage Detectives" של הסופר רוברטו בולניו? אה, לא קראתם? לא, כאילו מה, אתם גרים במערה?! כנראה שכן. בן ארי לא גר במערה, עובדה: יש לו פרויקט מוזיקלי על שם ספר מוערך, קומיקס מקסים תחת השם "קרפדיטו שביב", הוא הספיק לכתוב שני ספרים לפני גיל 30, להיות עיתונאי ולמצות את זה, ועכשיו הוא גם כותב סרט עם ווניה הימן. הסיבוב המוזיקלי הקודם של בן ארי נקרא "ועדת וינוגרד" והיה די בוסרי וילדותי, ועושה רושם כי בלשי הפרא הוא פרויקט שמגיע מכיוון שונה לחלוטין: את אלבום הבכורה "Fine Ass Hoes of the Apocalypse" הפיק אורי וורטהיים והוא מתעסק במה שמטריד את כולנו: פורנו ואינטרנט.

אביתר בנאי

בשתי מילים: אביתר בנאי. בארבע מילים: אביתר בנאי מופיע באינדינגב.

לאיזה הופעה אתם הכי מחכים? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • אינדינגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully