וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירית לינור על אינדינגב: "הכל זיוף ופרובינציאליות"

9.10.2013 / 17:38

השדרנית תקפה בחריפות את פסטיבל המוזיקה הישראלית שמתקיים מדי שנה במצפה גבולות שבנגב, טענה שחיילות התחנה הצבאית "חושבות שזה נורא מגניב" ועוררה סערה בסצנה המקומית

אחרי שהתנגחה בשמאלנים, בפעילה הפמניסטית אורטל בן-דיין ועוד, כעת מגיע תורם של חובבי ויוצרי המוזיקה בישראל לקבל מנת זעם מטעמה של עירית לינור במסגרת "המילה האחרונה", תכנית הרדיו שהיא מגישה בתחנה הצבאית גלי צה"ל לצד מגישים מתחלפים.

היום (רביעי) עוררה לינור את זעמם של חובבי מוזיקה רבים כשבמסגרת תכניתה התבטאה נגד פסטיבל המוזיקה האלטרנטיבי אינדינגב שמתקיים במצפה גבולות שבדרום ומושך אליו אלפי אנשים מדי שנה. "זה פסטיבל מוזיקת רוק ישראלית, מדובר בכל מיני אנשים מגניבים בעיני עצמם, שבעיקר שרים באנגלית במבטא ישראלי בוטה, ובאמת אי אפשר לשאת את זה", אמרה לינור. "הכל זיוף ופרובינציאליות, היומרות לקרוא לעצמכם בכל מיני שמות באנגלית. ביום שבו קמה 'ליהי שיינפלד מגבעתיים', והחליטה שהמהות האמיתית שלה זה 'הת'ר מסיאטל', שום דבר אינדי".

לינור המשיכה להתבטא בחוסר בקיאות מוחלט בסצנת המוזיקה האלטרנטיבית, ואמרה כי מדובר ב"תמצית הכי בוטה ופאתטית של הפרובינציאליות, של היעדר זהות והיעדר גאווה בזהות שלכם, שלא לדבר על המבטא הישראלי הדוחה שמתגנב לטקסטים העילגים והעלובים שלכם, בחסות השמות הכל כך 'עצמאיים' ו'הקהילה האנושית'". נוסף על כך, מבלי שציינה שמות, התנגחה לינור, בין היתר, גם בחיילות התחנה בה היא משדרת: "וכמה ג'אנק, מארגני אינדינגב, כמה ג'אנק על סופשבוע שמתאספים שם אנשים, חלקם צעירים שלא יודעים מהחיים שלהם, כמו נערות מסוימות שעורכות תכניות מכובדות בגל"צ וחושבות שזה נורא מגניב. כמות היומרה הפסאודו-רוחנית, מוכרים כרטיסים, גרים במדבר, עושים קצת כסף, והכל בחסות איזה תלישות תרבותית ועליבות, בעעעההה! אני יודעת גם למה אין מאחוריהם חברת תקליטים גדולה, שמעתי חלק מהלהקות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מספיק עברי וישראלי עבור עירית לינור. אביתר בנאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"סתם טיפשה"

דבריה של לינור החלו להתפשט ברשתות החברתיות וזכו לתגובות נגד רבות. בין היתר, נכתב ללינור "שמעתי את התשפוכת העלובה האגרסיבית והילדותית שלה תוך כדי צחוקים קטנים של מבסוטיות עצמית. זה נשמע כמו פארודיה פולנית", הגיב גולש בפייסבוק לסטטוס בנושא שכתב עיתונאי 7 לילות יהודה נוריאל, בו כינה את לינור "סתם טיפשה". גם המוזיקאי שי ליברובסקי (דיגיטל_מי) הגיב לדברים בעמוד הפייסבוק שלו וכתב "אין כמו איזו דמות ממלכתית פומפוזית שתקיא על משהו כדי לתת לו תוקף". עופר טל, איש להקת התפוחים ורדיוטריפ כתב: "יש עשרות הרכבים בארץ שההופעה בבמה המרכזית באינדינגב היתה ההופעה הכי גדולה שלהם עד אז, או מאז ומעולם". רונן סאבו מחבורת סוליקו הגיב: "עירית לינור מזמן לא רלוונטית, למעשה אף פעם לא היתה".

בניגוד לדבריה של לינור, יש להטיל ספק מסוים בהיכרותה עם הפסטיבל המדובר (שכל הכרטיסים אליו אזלו – נ.ה) וההופעות המתוכננות, שכן שלושת ימיו כוללים לא מעט אמנים ששרים בעברית, כאשר הקשר בינם לבין רישול מוזיקלי או טקסטואלי הינו מקרי בהחלט. כך למשל, יופיעו באינדינגב אביתר בנאי, אבי עדאקי, שלמה בר, שי צברי, רות דלורס וייס, חיה מילר, שעלת נפוצה, בוצר ועוד רבים.

למרות העובדה ששיריהם של רבים מהמוזיקאים שהופיעו בעבר ויופיעו השנה באינדינגב משודרים בג"לצ וגלגלצ, זאת לצד תקיפתה המילולית של לינור את חיילות התחנה, סירבו בתחנה הצבאית להגיב לדבריה של השדרנית.

אינדינגב 2013: מדריך ההופעות שאסור לפספס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully