וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הזמר והקטינות: אל תאשימו את כל הז'אנר הים תיכוני

חגי אוזן

17.11.2013 / 11:04

מפתה להפוך את הפרשה שמסעירה את המדינה לכתב אישום נגד הז'אנר, אבל אין הבדל בין הסיפור הזה לסיפורי דן בן אמוץ, או כל כוכב רוק שאיבד את הצפון. טור מוזיקה ים תיכונית

קל כל כך – במיוחד עכשיו, נוכח ההתרחשויות – לקבוע שהז'אנר הים תיכוני נגוע, למרות שמקרים כאלה יכולים לקרות בכל מקום, בלי קשר לז'אנר מוזיקלי כזה או אחר. פרשת הזמר המפורסם והקטינה הפנתה זרקור אל התעשייה הים תיכונית, ומה שמפריע בכל הפסטיבל הזה הוא שההתייחסות אל תופעת "מסיבות החשק" היא כדבר ייחודי. בואו נכניס דברים להקשר: בכל מקום שיש בו שילוב של כסף, פרסום וחיי זוהר, תופעות כאלה נוטות להתקיים. צריך להיות שם כדי להבין עד כמה זה קל וזמין כשמדובר בחיים בספירה אחרת, זו של הכוכבים הגדולים באמת. הגבולות של אסור ומותר מיטשטשים כמעט לגמרי, כי בעצם נראה שהכל מותר, הכל נגיש ואין מעצורים. אלו הם חיי הרוקנ'רול, הכי פרועים שיש. זאת לא המצאה ישראלית – רק הפסקול השתנה. הרוקנ'רול בישראל הוא המוזיקה הים תיכונית: ההצלחה, המהירות, הכסף, הנגישות. תמהיל מבהיל של חיים על הגבול. בעבר זו היתה חבורת "לול" שהסיפורים על החיים הפרועים שלה כבר הפכו לאגדה בביצה המקומית, וכך גם עם דן בן אמוץ. מתוך התעשייה, אפשר גם לציין בהקשר הזה את המקרה של שימי תבורי, שנשא לאשה את אביבה אזולאי כשהיתה רק בת 17; היום זה אסור על פי חוק.

הזמר ששמו נקשר ביחסי מין עם קטינה הופיע כמתוכנן. אבי כהן
הוא לא הראשון. הזמר לעיני המצלמות/אבי כהן

לזמר בסצנה הים תיכונית, כמעט לכל כוכב שמתחיל לטעום מההצלחה, יש פמליה שמלווה אותו. מנהל, חבר, נהג ובמקרים מסוימים אפילו "נספח" שנמצא תמיד בסביבת הזמר ותפקידו לא באמת מוגדר. מעבר לכך, במעגל השני יש כל מיני "מקורבים" שמשתמשים בשמו של הזמר מבלי שהוא אפילו יידע. מספיקה תמונה שלהם עם הזמר או שיחה טלפונית כדי להרשים נשים מסוימות בסיטואציה פגיעה. ויש להוסיף, ללא כל קשר למקרה הספציפי, שלא רק שההורים לא תמיד עוצרים את הבנות הצעירות המעורבות – לפעמים אמהות עורכות את ההיכרות בין הבת לזמר. מאחורי הקלעים של המופעים הגדולים ההתרחשות היא יותר קיצונית, הזויה אפילו. אפשר לתת לדמיון להשתולל. לא תגיעו להגזמות. קשה להיות צדיק במצבים כאלה.

הנה תסריט אפשרי של מה שקרה בפרשה הנוכחית, לפי תיאורים של כמה מקורבים: יח"צן המסיבות המדובר, איש שאוהב תשומת לב, עורר את סלידתו של הזמר. למעשה, בלא מעט מהמסיבות שאליהן הוזמן, הוא בירר האם היח"צן קשור להפקת הארוע, ובאם היה קשר אפילו נטה לבטל את השתתפותו. היח"צן, מצידו, סיפר כמעט בכל הזדמנות עד כמה הוא מעורב במסיבות של הזמר. בניסיונו למצוא דרך להגיע אליו, היח"צן חיזק את הקשר עם קרוב המשפחה של הזמר, שהוא קרוב משפחה מדרגה ראשונה. ייתכן שדרכו מצא היח"צן את עצמו באחת המסיבות בהן השתתף הזמר, ואז גם סיפר לאותו קרוב שהוא יכול להביא איתו נשים. מכאן הדרך לסחרור מסוכן של כל המעורבים קצרה.

אילוסטרציה. ShutterStock
טירוף מאחורי הקלעים/ShutterStock

ועוד דבר שחשוב לומר: מוזר שבניגוד לפרשות פליליות אחרות שבהן היו מעורבים מפורסמים, החשודים אפילו לא הוזמנו לחקירה. עם חשדות כל כך כבדים, קשה להאמין שהמשטרה היתה מפספסת הזדמנות למעצר מתוקשר שיעזור ליחסי הציבור שלה. בפרשת הסחיטה באיומים של מרגלית צנעני, מעצר רדף מעצר. לעת עתה, נראה שהמקרה הזה שונה.

רעש וסלסולים - לכל הטורים

  • עוד באותו נושא:
  • פרשת הזמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully