וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש וסלסולים: שיר לוי לא רודף אחרי ההצלחה

חגי אוזן

2.2.2014 / 16:39

שיר לוי לא פוחד להישאר מאחור, ולא מחפש את המסלול המהיר: בראיון שפוי במיוחד לרגל צאת השיר "להשתגע" הוא מספר על התכניות להמשך ועל בקרת ציפיות. טור מוזיקה ים תיכונית

יח"צ - חד פעמי

מראשית הקריירה שלו, ואולי אפילו לפני שהיא התחילה, שיר לוי סומן כדבר הבא. בימים אלה הוא עובד על אלבומו החדש, ולמרות שברזומה שלו יש כמה שירים בולטים, המפץ הגדול עדיין לא הגיע – זאת על רקע תקופה בה נראה שיש ציפייה לזמרים חדשים בתעשייה. כשברקע זמרים צעירים אחרים כמו פאר טסי ואיתי לוי מבעירים את הרחבות עם "דפיקות הלב" ו"כמעט שיר אהבה", לוי עובד, מקליט, מופיע ובגדול משדר שקט תעשייתי שאינו אופייני לתעשייה כל כך רעשנית. "אני כבר לא מחכה לבום הגדול", הוא אומר בראיון מיוחד לוואלה! תרבות לרגל צאת הסינגל החדש, "להשתגע". "הפסקתי כבר לצפות. במקום זה אני מעדיף לעשות, לעבוד – וכשזה יבוא, זה יבוא".

אין לחץ?

"לא. אני לא מתעסק בזה. אולי בהתחלה היה וזה השפיע עלי, אבל היום כבר לא. אני במקום אחר. אני שמח בשביל זמרים אחרים שעושים עבודה יפה והלוואי שיצליחו, זה לא צריך לבוא על חשבון מישהו אחר".

שיר לוי בשיר להשתגע.
"הפסקתי כבר לצפות". שיר לוי

מבחינה מוזיקלית, לוי ממשיך לבחור את שיריו בקפידה. ב"להשתגע" נשמע שהוא פותח מבערים ווקאליים ונשמע משוחרר וחד יותר. המושג "אמן איכותי" נתפר למידותיו, למרות שבכלל לא מדובר בזמר שנרתע משירי חפלה קלילים. "השאלה היא רק איך עושים את השיר", אומר לוי. "איך מגישים. זה לא משנה אם מדובר בשיר קצבי או שקט. אם העבודה היא איכותית זה לא מונע מהשיר להיות מתאים לאירועים משפחתיים או למועדונים. אפשר גם וגם. בשיר החדש אני לגמרי מרגיש שהבאתי את מה שאני יודע. יש בשיר הזה את כל מה שאני אוהב ובסופו של דבר זה מה שחשוב. זה לא שעשיתי חישוב להוציא עכשיו שיר שקט או קצבי. שמעתי את השיר והתחברתי אליו מאוד, זה היה כל השיקול. שום דבר אחר. באלבום שייצא יהיו גם שירים אחרים שאני מתחבר אליהם לא פחות. כשחידשתי את 'חוף זהב' של זהבה בן, היו כאלה שהרימו גבה כשבאתי עם הרעיון. זה שיר ישן מאוד, עם לחן טורקי, והיה נכון לחדש אותו. שיר מצוין בעיני, עובדה שהקהל מאוד אוהב אותו, שיר חפלה אמיתי, להיט גדול שאני שר בכל הופעה".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

סינגלים חדשים

יואב יצחק ומורן כרמל – מרגיש נכון

כבר הרבה זמן שיואב יצחק לא הקליט דואט, עד שהגיעה מורן כרמל ותפרה שיר שכאילו הוקלט על ידו עוד לפני שנכתב בכלל. מדהים כמה שמורן כרמל מכירה את המידות של יצחק, ובכלל, בכרמל יש משהו מאוד פיקח וממולח: השיר "מרגיש נכון" מופק היטב מבחינה מוזיקלית, האווירה היוונית החמימה עושה את העבודה והשילוב הווקאלי בין יצחק לכרמל מעולה. הוא שר נמוך, היא בגבוה, יש דיאלוג טקסטואלי ולא סתם חלוקה אקראית. ככה צריך להישמע דואט.

נזי שקורי – כשהלכת

שיר מקסים הוציאה נזי שקורי. הביצוע שלה לא לוחץ ולא לחוץ, כאילו כלל לא מדובר בזמרת חדשה שעושה צעדים ראשונים בקריירה. "כשהלכת" הוא שיר מאוד נעים לאוזן שעשוי היטב. שקורי בהחלט משדרת משהו אחר, גם אם סביר להניח שייקח זמן עד שיבשיל ויגיע לכדי תוצאה סופית ברורה. ייאמר לזכותה שהיא לא נשמעת מבולבלת ולא מנסה לירות לכל הכיוונים. שקורי מדויקת, ובסופו של דבר מה שחשוב במקרה שלה זו ההתמדה וסימון מטרות הגיוניות. את שקורי אפשר בקלות לדמיין על במה אינטימית, עם גיטרה או הרכב מינימלי, עושה אחלה ערב. עוד לא היתה לנו חיה כזאת בתעשייה, ועם נזי שקורי זה יכול לקרות.

איציק שמלי – להורים שלי

בתזמון של יומן אירועים הוציא איציק שמלי את אחד השירים הכי נכונים שלו בקריירה. שמלי הוא זמר יוצר מאוד ורסטילי. בחור אינטליגנט שיודע את העבודה ושכמעט טבע בתוך ים ההשפעות המוזיקליות שלו. בשלב הזה בקריירה נראה ונשמע שהוא סוף סוף מגיע מכוון. השיר "להורים שלי" עשוי היטב, מוציא ממנו את כל הנשמה והעוצמה. גם הטיימינג של יציאת השיר מעולה, יום המשפחה. בזמן שלא מעט זמרים מהז'אנר מקדישים שיר לאבא או לאמא, שמלי הלך על שני ההורים ואם תראו אותו יותר ויותר בבר מצוות, אל תתפלאו. גם אל תתפלאו אם השירים הבאים יוקדשו לסבא, סבתא, דודים ודודות. מה שנקרא, סיכול ממוקד.

רעש וסלסולים - לכל הטורים

מה דעתכם על החדש של שיר לוי? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • שיר לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully