וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וודי אלן מגיב בחריפות: "מיה פארו משקרת, לא התעללתי"

8.2.2014 / 11:51

במכתב ארוך ומפורט שפרסם בניו יורק טיימס, מגיב הבמאי המהולל להאשמות כי התעלל בבתו המאומצת, דילן פארו: "מיה מנצלת אותה, אני מקווה שתיזכר שהיה לה אב אוהב"

וודי אלן. Stephen Lovekin, GettyImages
וודי אלן/GettyImages, Stephen Lovekin

וודי אלן לא ממשיך לשתוק, ומגיב לראשונה בהרחבה על הטענות של בתו המאומצת, שהאשימה אותו כי התעלל בה מינית כשהיתה בת שבע: במכתב גלוי שפרסם בניו יורק טיימס – אותו עיתון שפרסם את טענותיה של בתו – טוען אלן כי בתו היא כלי משחק בידי אמה, בת זוגו לשעבר מיה פארו: "לא התעללתי בדילן", הוא כותב, "ואני מקווה שבתי תבין יום אחד כיצד נגנבה ממנה הזכות לאב אוהב, וכיצד נוצלה על ידי אם שהפורקן לכעסה היה חשוב לה יותר מטובתה של בתה".

במהלך המכתב, מתאר אלן את השתלשלות העניינים מנקודת מבטו. לטענתו, כששמע את הטענות לראשונה, תוך כדי שהיה מצוי במאבק משפטי לחזקה על הילדים המשותפים מול פארו, חשב שהן מגוחכות מכדי להתייחס אליהן ברצינות. "עכשיו, באופן פתאומי, כשאני נוסע לביתה (של פארו) בקונטיקט לכמה שעות כדי לבלות עם הילדים, ועם חצי תריסר אנשים סביבי וכשאני מצוי בתחילתו של קשר חדש ומאושר עם האשה שלאחר מכן אתחתן איתה (אשתו, סון יי פארו, בתה המאומצת של מיה פארו) – שאבחר את הרגע הזה כדי לפתוח בקריירה של מתעלל בילדים, זו אפשרות שאמורה להיראות תמוהה גם לסקפטי גמור. חוסר ההגיון המוחלט של תרחיש מופרע כזה לא נשמע אפשרי".

אלן ממשיך וטוען כי כשפארו לקחה את בתם, דילן, לבדיקה אצל רופא, טענה דילן כי לא עברה התעללות, ורק לאחר שפארו לקחה אותה לדוכן גלידה חזרה ושינתה את דעתה. "נבדקתי על ידי גלאי שקר במשטרה ויצאתי דובר אמת", הוא מוסיף, וטוען כי פארו סירבה להיבדק. "לפני שבוע", הוא כותב, "אשה בשם סטייסי קליין איתה יצאתי בעבר סיפרה כי לפני 21 שנים, פארו פנתה אליה וביקשה שתטען כי זה קרה כשהיתה מתחת לגיל ההסכמה, על אף העובדה שזה לא נכון. סטייסי סירבה. אני כולל את האנקדוטה הזאת כדי שכולנו נדע עם איזה טיפוס אנחנו מתעסקים. אפשר רק לדמיין למה סירבה להיבדק בגלאי שקר".

בהמשך הוא מצטט בהרחבה את חוות הדעת של צוות החקירה של המשטרה, שפסק כי אלן לא התעלל בדילן, טענותיה נבעו ממצב המצוקה בו היתה מצויה בימי המאבק בין הוריה, וכי הטענות נולדו מהשפעה ישירה של פארו. "האם זה יכול להיות ברור יותר?" הוא שואל. הוא מוסיף כי בהיותו ידוען, הטענות אכזבו מספר גורמים משפטיים שתכננו להיות מעורבים בתביעה נגדו, ובהמשך השחירו את שמו בפני התקשורת.

מיה פארו. AP
"שכולנו נדע עם איזה טיפוס אנחנו מתעסקים". מיה פארו/AP

לאחר מכן הוא מספר כיצד ניתקו קשריו עם ילדיו לאחר שהפסיד במאבק המשפטי, וטוען כי "עדיין הרגשתי אשם כלפי דילן על כך שהתאהבתי בסון יי והכנסתי אותה למצב שבו היא כלי משחק במזימת נקמה". לבסוף, הוא מצטט את בנו, מוזס פארו, שבחר להגן עליו ולתקוף את אימו בשבוע שעבר, גם כן בגלוי. הוא ממשיך וטוען כי רונאן, בן אחר של השניים שיצא נגדו, אינו באמת בנו הביולוגי – זהו, לטענתו, שקר נוסף של פארו – וכי נמנעה ממנו הזכות לבלות לצידו עוד מינקותו.

"אני לא מפקפק בכך שדילן מאמינה שעברה התעללות", הוא אומר, "אבל אם מגיל שבע ילדה לומדת מאמה שאביה הוא מפלצת מתעללת, האם זה כה בלתי נתפס שלאחר שנים ההאשמות האלה של מיה תופסות אחיזה?" הוא מוסיף עקיצה ישירה לעבר פארו: "האם היא עצמה באמת מאמינה שהתעללו בבתה? האם אם לילדה שעברה התעללות היתה מסכימה שישתמשו בקליפים בהשתתפותה כאשר מוענק פרס מפעל חיים לאדם שהתעלל בה?" בסוף הטקסט, מסכם אלן כי אלה מילותיו האחרונות בנושא, וכי לא יגיב יותר לטענות בשום צורה.

כזכור, ב-1 בפברואר פרסמה מיה פארו מכתב בניו יורק טיימס בו טענה כי אלן אכן תקף אותה כשהיתה ילדה, כשם שאמה המאמצת, מיה פארו, טענה במשך 20 שנה. "כאשר הייתי בת שבע, וודי אלן לקח את ידי והוביל אותי לעליית גג אפלולית בקומה השנייה של הבית שלנו. הוא אמר לי לשכב על בטני ולשחק עם הרכבת החשמלית של אחי. אז הוא תקף אותי מינית... העינוי הזה הפך לבלתי נסבל עוד יותר בגלל הוליווד. כולם מלבד מעטים ויקרים (הגיבורים שלי), בחרו להתעלם".

המכתב של אלן שכנע אתכם? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully