וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ ABC Family ביטל את הסדרה “Alice In Arabia”

23.3.2014 / 13:08

עוד בטרם עלתה לאוויר, סדרת הדרמה עוררה זעם רב בקרב מצייצים בטוויטר וארגוני זכויות אדם, בטענה כי היא מנציחה סטריאוטיפים גזעניים על מוסלמים, ולכן הוחלט לבטלה

חיגאב מוסלמי. Carlos Osorio, AP
לפעמים שווה לשים בורקה. אילוסטרציה./AP, Carlos Osorio

ערוץ הטלוויזיה האמריקני "ABC Family" הודיע על ביטול הסדרה השנויה במחלוקת "Alice in Arabia", לאחר שנטען כי היא נשענת על סטריאוטיפים של מוסלמים. דובר הערוץ, הנמצא בבעלות חברת וולט דיסני ורשת "ABC", הודיע בסוף השבוע: "הדיון הנוכחי סביב הפיילוט שלנו לא היה משהו שציפינו לו, והוא בהחלט לא תורם לתהליך היצירה, לכן החלטנו לא להתקדם עם הפרויקט הזה".

כפי שפורסם בוואלה! תרבות בשבוע שעבר, סדרת הדרמה הטלוויזיונית, שנכתבה על ידי ברוק איקמיר, עוררה כעסים בעודה בשלב הפיילוט ובטרם שודר פרק אחד שלה. לפי ההוליווד ריפורטר, "Alice in Arabia" מגוללת את סיפורה של נערה אמריקאית מרדנית ש"נחטפת ללא ידיעתה" על ידי קרובי משפחה שלה מערב הסעודית, והופכת ל"אסירה וירטואלית במתחם המלוכה של הסבא שלה", וצריכה "לסמוך על רוחה העצמאית ושנינותה כדי למצוא דרך לחזור הביתה בזמן שתשרוד את החיים מאחורי הרעלה". לאחר שהפרטים אודות הדרמה החלו לצוץ באינטרנט, נרשמה הצפה בטוויטר מצד מצייצים זועמים, שטענו כי במקרה הטוב הפיילוט נשמע ככזה שמנציח סטראוטיפים גזעניים. מצייצים רבים תבעו לבטל את סדרת הדרמה עוד לפני ששודר פרק אחד ממנה. וכך, בסופו של דבר קרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הדיון סביב הפיילוט שלנו לא היה משהו שציפינו לו", נמסר מ-ABC Family/מערכת וואלה!, צילום מסך

כעת מתברר כי הסינופסיס של הסדרה נתקל בסקפטיות רבה, וטיוטה של התסריט שהגיעה לידי כלי תקשורת אישרה לדבריהם את החששות. החלטת הרשת לבטל את תמיכתה בפיילוט התקבלה לאחר לחץ הציבור ותלונות של מספר ארגוני זכויות אדם, ובהם "הועדה הערבית-אמריקנית נגד אפליה" (ADC) והמועצה ליחסים אמריקניים-מוסלמיים (CAIR). במכתב למנהלי ABC מה-19 במרץ, כתב נשיא ADC סאמר ח'לף: "אם חברת וולט דיסני, באמצעות ABC Family, תרכוש את הפיילוט, היא תמשיך להנציח ללא בושה סטראוטיפים מזיקים ואיסלאמופוביה (...) הדימויים והתיאור של הקהילות כחוטפים ומדכאי נשים מחזק סטראוטיפים מזיקים של הקהילות כגנבים, פושעים, אנשים המעורבים במעשים אלימים ובחטיפות. ברכישת הפיילוט, ערוץ ABC Family חיזק את השקפות מרשיעות אלו והראה לעולם כי מעודדת שנאה וגזענות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully