וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצב האומה" עם בנימין נתניהו: יש קרבות בהם אי אפשר לנצח

24.3.2014 / 0:12

קשה להאמין כמה מיותרת היתה השתתפותו של נתניהו ב"מצב האומה". אבל היא היתה מיותרת. אם במקום נתניהו היתה יושבת, נניח, דמות מפלקט, התכנית היתה נראית בדיוק אותו הדבר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דמות פלקט. אילוסטרציה. צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

תייר אמריקני שהיה מוצא עצמו מול ערוץ 2 אמש היה מרגיש בבית. ככלות הכל, גם הוא מגיע ממקום בו ראש המדינה מתארח בתוכניות בידור. סביר להניח שאף אחד לא סיפר לתייר האמריקני שראש ממשלת ישראל החרים דה פקטו את התקשורת הישראלית במשך למעלה משנה. רק לאחרונה, לאחר בליץ תקשורתי שהחל בבלוגוספירה ועבר לכלי התקשורת הגדולים, התראיין בנימין נתניהו לשלל כלי תקשורת. אותו ראש ממשלה שמתגאה בשליטתו במדיה החברתית, מתנהג כאחרון הדיקטטורים ומסרב לחלוק עם הציבור את דעותיו לגבי נושאים שהם לא אירן. בואו נודה בזה, יש הבדל תהומי בין העלאת סטטוס , תמונה או סרטון פסבדו היתולי לפייסבוק ובין מענה לשאלות עיתונאים.

זהו, עכשיו זה נגמר. לא רק שנתניהו התראיין לפני כמה שבועות לכלי התקשורת, הוא גם משתתף בתכנית סאטירה. הכפפות הוסרו בקרב על דעת הקהל. חשבתם שנתניהו מתחמק? הוא לא. הנה, הוא יושב ליד שולחן עם עינב גלילי, גורי אלפי, אורנה בנאי וליאור שליין, שנה לאחר שעשה זאת ב"ארץ נהדרת". מה זאת אומרת אתם לא מאמינים שהבדיחות של הרביעייה לא עברו קודם אישור? אנחנו הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, אל תשכחו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש פרטנר. צילום: יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

קשה להאמין כמה מיותרת היתה השתתפותו של נתניהו ב"מצב האומה". אבל היא היתה מיותרת. אם במקום נתניהו היתה יושבת, נניח, דמות מפלקט, התכנית היתה נראית בדיוק אותו הדבר. הרי לא ממש היה דיאלוג סאטירי בין קאסט "מצב האומה" וראש ממשלת ישראל. את הבדיחות שהוטחו בנתניהו היה אפשר להטיח גם בכסא ריק. נתניהו לא ממש התייחס לבדיחות באופן ענייני. פה ושם הוא הנהן והחמיא עם "אתם איומים" אבל בפעם המי יודע כמה נתניהו הוכיח שהוא אולי מכיר את אמריקה, אבל הוא ממש לא אמריקני. ביבי רצה לעשות אובמה ויצא לו, ובכן, משהו אחר, שלכמה שניות היה גם מביך, באותה הצהרת אהבה עצובה לאשתו.

אבל גם לפלקט יש צד טוב. כי פלקט סופג הכל ולכן השאלה האמיתית היא כמה מסופקים היו הצופים לאחר שראו את חברי "מצב האומה" מעלים את נתניהו על הגריל וצולים אותו אחרי מי יודע כמה שנים של משחק מקדים. לרגע אחד היה נדמה שהגנתו של נתניהו נסדקת כשפלט "אתם בחרתם" בהתייחסו למפלגת "יש עתיד" אבל הנתניהו שעם ישראל למד להכיר, לאהוב ולבחור מיהר לחזור לקדמת הבמה ומילמל כל מיני משפטים שכוללים את המילה "אירן". כמה אנחות רווחה שוחררו בישראל כשאזרחי המדינה גילו שביבי ויתר כמעט לחלוטין על השואה, פרט לכמה רמיזות מלאות משמעות.

כולם רצו להוציא כותרת מהאירוח של נתניהו ב"מצב האומה". אבל לפעמים הכותרת מסתתרת בין השורות. לפעמים הכותרת היא לא הצהרה מבודחת על שקית החלב בבית ראש הממשלה. לפעמים הכותרת היא הצהרה עצובה כפולה על כוונות לתקיפה באירן בזמן אירוח בתכנית סאטירה. ליאור שליין וחבריו? הם יכולים לסמן "וי" על אירוח ראש ממשלה בתכניתם. לזכותם ייאמר שנדמה שהם עשו כמעט הכל כדי לגרום לראיון הזה להצליח, אבל אולי מוטב היה לו היו מסתפקים בפלקט. יש קרבות בהם אי אפשר לנצח. ראיון קבוצתי עם ראש ממשלת ישראל הנוכחי הוא אחד מהם.

רחלי רוטנר דווקא אהבה את ביבי

ומה אתם חשבתם על האירוח של ראש הממשלה ב"מצב האומה"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully