וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכונת דניה 04: הקרקס של פורטוגל

אביעד "צפניה" קדרון

2.4.2014 / 0:00

מונטנגרו בשיר מרדים, פורטוגל בקרקס ביזארי במיוחד, אירלנד בינונית, גאורגיה מסוממת ואוקראינה מעט מאכזבת. צפניה חוגג עם שירי אירוויזיון 2014

אירלנד ממחזרת בלי להתבייש

טוב, זה מביך אפילו בסטנדרטים של אירלנד. אירלנד אולי לא שולחת לאירוויזיון אישה עם זקן אבל היא לגמרי שולחת שיבוט של השיר שניצח את האירוויזיון בשנה שעברה. וזה רע. כל כך רע. דמיינו כריך שישב כמה שעות באוויר הפתוח. זהו השיר של אירלנד. "Heartbeat" מתחרה בחצי הגמר בו מתמודדת ישראל והוא גם אמור לתפוס את אחד המקומות בגמר. בגמר זה כבר סיפור אחר לגמרי. אם אירלנד תצליח לעבור את המקום ה-15 יהיה מדובר בהישג גדול. בעיקר כי הנכס הכי גדול של סולנית "Can_Linn" שמייצגת את אירלנד בתחרות הוא החזה שלה. שיניים, אגוזים.

במונטנגרו יש אבנים. ידעתם?

זה קורה לעיתים נדירות אבל די בטוח שלפחות פעם בשנה, תושבי מונטנגרו מתגעגעים לשנים בהן הם היו משתתפים באירוויזיון כסרביה-מונטנגרו. מדובר באחת המדינות הכושלות בתולדות התחרות וכשצופים בקליפ של "Moj svijet" ("העולם שלי"), הנציג של מונטנגרו השנה, מבינים מדוע. אבנים, כבשים, נהר, אבנים, גשר ועוד קצת אבנים. נופיה של מונטנגרו ייחודיים כמו שפעת בחורף. השיר עצמו משעמם. בלדה מונוטונית פלוס כמה חלילים. לא משהו שמונטנגרו לא שלחה בעבר. משום מה, בסוכנויות ההימורים דווקא מהמרים על מונטנגרו כמעפילה לגמר, לראשונה בתולדות התחרות. מישהו שתה יותר מדי אבנים.

החצ'פורי לא מת

מונטנגרו לא הספיק לכם? קבלו את השיר של גאורגיה. "אני על אוטובוס קשת בענן מהשמיים" הוא רק אחד המשפטים ביצירה המכוננת שגאורגיה שולחת אל המקום האחרון בחצי הגמר השני של התחרות. הפעם הקודמת בה גאורגיה לא הצליחה להעפיל לגמר התרחשה כשהראשים המרובעים של המדינה שלחו בדיחה שנקראת "אני ג'וקר". הפעם הם שולחים חבורת היפים עם מה שבאמת אי אפשר להגדיר כשיר. פתאום חצ'פורי נשמעת כמו מילה גסה.

אוקראינה מוסיפה וגורעת

עד לפני מקצה השיפורים האחרון, השיר האוקראיני היה אחד השירים החזקים. ואז הגיע מקצה השיפורים שהפך אותו משיר פופ מעולה לשיר פופ בינוני אבל כזה שבקלות יתברג לטופ 10. כיצד מריה בת ה-21 תצליח להתעלות על מופעי החשפנות שאוקראינה שיגרה בשנים הקודמות? זו אולי השאלה הכי מעניינת בהקשר האוקראיני. השיר מדבר על אהבה בין שני אנשים שהיא "כמו אהבה של אח ואחות". אני רואה את סרסיי וג'יימי לאניסטר על הבמה. כן, זה מה שאני רואה.

והשוו לגרסה הקודמת:

פורטוגל מזמינה לקרקס

מה היה קורה אם הייתם לוקחים את דפנה דקל, שני רקדני ליווי שעונים לשמות "אקטיבי" ו"פסיבי", שתי זמרות ליווי בלבוש פרובוקטיבי ומתופף חשוף חזה צבוע בצבעי פורטוגל? אה, השיר של פורטוגל לאירוויזיון 2014 קורה. מדהים. אני חושב שזה יהיה הרינגטון החדש שלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully