וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג "משחקי הכס": סבתא בישלה דייסה

ניב שטנדל

29.4.2014 / 9:20

ילדים קטנים נופלים בשבי, ילדים קטנים הופכים לזומבים, ילדים קטנים רוצחים דברים שהם לא ילדים קטנים. ניב שטנדל מגיש – עשרה דברים שלמדנו בפרק הרביעי של העונה הרביעית של "משחקי הכס"

1. מקורות בווינטרפל מוסרים לי שהסדרה הולכת ומתרחקת מהספרים עליהם היא מבוססת. "משחקי הכס" תמיד לקחה לעצמה חירות אמנותית מסוימת – למשל, בתיאור הדמויות של טיריון ודאינריז – אבל שמרה פחות או יותר על נאמנות לעלילות המקוריות של ג'ורג' ר. מרטין. בפרק האחרון, כך אומרים, יוצרי הסדרה לקחו את זה צעד קדימה (הסיפור של בריאן, המרגל של בולטון במשמר הלילה). אלה חדשות טובות לכולם: גם למי שקרא את הספרים ומגלה שעדיין נכונות לו הפתעות, וגם למי שלא קרא את הספרים וסובל מנחיתות מתמדת מול אלו שקראו ("מה, אצלך עוד לא הרגו את ג'ופרי?"). עכשיו כולנו נתונים לחסדיהם של מרטין והתסריטאים ומצויים תחת אותו איום מתמשך של "מי ימות היום?".

2. אם בשבועיים האחרונים עוד חשבתי שפרשת מותו של ג'ופרי תהפוך לחקירת רצח מסובכת, הגיעו בייליש ואולנה טיירל ופשוט הודו באשמה. אולנה התוודתה בלי להניד עפעף, בייליש כמעט ביצע שחזור. ככה זה ב"משחקי הכס": מקרי המוות באים בהפתעה, אבל הרוצחים לא בורחים מאחריות. אין להם זמן לזה – הם כבר ממהרים לרצח הבא.

2

3. קשה לכעוס על אולנה. היא בסך הכל הרגה את החתן האיום של נכדתה. זה לא מה שכל סבתא טובה היתה עושה? בייליש, לעומת זאת, הוא חתיכת ממזר. הוא כל כך ממזר עד שסאנסה אפילו לא מבינה מה הניע אותו לרצוח את ג'ופרי. לא, כי בווסטרוז מושג כמו "כוח" הוא לא מניע מספיק טוב לרצח. כדאי להקשיב לאנשים כמו ליטלפינגר כשהם נשאלים מה הם רוצים ועונים בכנות גמורה: "הכל".

4. מרג'רי נראתה לרגע בהלם מהעובדה שסבתה רצחה את בעלה. אבל היא התאוששה מהר ואצה לסגור אצבעות על היורש לבית לאניסטר, שנראה מבסוט כמו שכל מתבגר היה מבסוט לגלות בחורה כמו מרג'רי מטפסת למיטתו. אחרי ג'ופרי הפסיכופת, לאלף את טומן זה יהיה כמו ללטף חתול. אגב: זה זמן טוב לעוד שיעור היסטוריה עם סבא טייווין שיספר לנכדו מה קרה לבעלים הקודמים של ליידי מרג'רי .

5. בינתיים במזרח: חאליסי ממשיכה להגדיל את הסתדרות העבדים הגדולה במדינה שהיא מקימה מעבר לים בשיטות שגם אלון חסן יכול להתקנא בהן. ממשיכים הלאה.

6. הרשת געשה בשבוע שעבר סביב סצנת הספק-אונס-ללא-ספק-ביזאר של סרסיי וג'יימי ליד גופתו של הבן המשותף ג'ופרי. ובכן, מתברר שבמעלה מלך לא ממש שותפים להתרגשות, ובמפגש הראשון של שני האחים האוהבים מאז התקרית אין לה אפילו זכר. סרסיי עמוק בשלב הכעס של תהליך האבל שלה, וג'יימי יכול לשכוח מסקס בזמן הקרוב – מה שמשאיר לו זמן לגדל מצפון, להאמין לטיריון, לשלוח חילוץ לסאנסה וכמעט להזיל דמעה בפרידה מבריאן. לא מעט בשביל בחור שהתחיל את הסדרה הזו בהשלכת ילד ממגדל.

7. אגב: אני יודע שיוצרי הסדרה לא התכוונו שזה יתפרש כאונס, ושג'ורג' ר. מרטין לא התכוון שזה יתפרש כאונס; אבל לאור היחס הקר-כמהלך-לבן של סרסיי לאחיה מאז שחזר, לאור האבל העמוק שאופף אותה מאז מותו של בנה, ולאור מדיניות ה"כשאת אומרת לא למה את מתכוונת" הנהוגה ביבשת – מצטער, אבל קצת קשה לי לראות את זה אחרת.

1

8. עכשיו, כשג'יימי נפרד מבריאן וברון תקוע בלי טיריון, זה בדיוק הזמן לצמד מגניב חדש ב"משחקי הכס". ג'יימי יביא את הסטייל המהוקצע, ברון יביא את המגע המלוכלך, שניהם יביאו חרבות, ואפשר יהיה להתחיל לגלגל ראשים במעלה מלך.

9. בראן נתפס ע"י כנופיה של שומרי לילה בדימוס, וג'ון סנואו בדרך לשם עם חבורת עורבים משלו. הרחק משם, בייליש לוקח את סאנסה לאותו המקום שאליו לוקח כלב הציד את אריה. האם אנחנו קרובים לאיחוד ראשון בין בני סטארק? בפעם האחרונה שזה כמעט קרה ואריה כמעט חזרה לזרועות אמה, זה נגמר בחתונה אדומה. רק אומר.

10. המהלכים הלבנים, זוכרים? אז הם עוד כאן. והם לוקחים את התינוקות שלכם והופכים אותם לשלהם במגע אצבע. אני עדיין לא יודע מה זה אומר. אני רק יודע שזה קריפי.

פורסם במקור ב-yes blog

אוהבים את "משחקי הכס"? בואו לדבר על זה בעמוד הפייסבוק של yes Oh. משחקי הכס – ימי שני, 05:00 ו-22:00, ערוץ yes Oh HD -וב-yesVOD.

  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully