וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקח האירוויזיון: "ישראלים, אל תתייאשו"

10.5.2014 / 10:51

רגע לפני שגמר האירוויזיון יוצא לדרך, פעם נוספת, בלי ישראל, יון אולה סאנד, המפקח הראשי של התחרות, מתייחס לכישלון הישראלי ואומר: "ישראל נתנה הופעה מצוינת בחצי הגמר"

צילום מסך

ביום חמישי נקבע כי ישראל לא תשתתף בגמר האירוויזיון בפעם הרביעית ברציפות. יון אולה סאנד, המפקח האחראי על התחרות, מסרב להתרגש מהכישלון ומפנה, במפתיע, אצבע מאשימה לרשות השידור ולדרך בה נבחר השיר הישראלי. "ישראל שלחה השנה זמרת שנתנה הופעה מצוינת בחצי הגמר", משיב אולה סאנד כשהוא נשאל מדוע לדעתו ישראל לא מצליחה להעפיל לגמר. "בסופו של יום, רק עשר מדינות מעפילות לגמר ושיר צריך לנצח חמישה או שישה שירים אחרים. יש מדינות שלא העפילו לגמר שמונה שנים ברציפות כמו הולנד אבל בהולנד לא התייאשו וב-2013 הצליחו להעפיל לגמר. אל תתייאשו!".

ובכל זאת, לטביה, פורטוגל וישראל הן שלוש המדינות הפעילות היחידות שלא העפילו לגמר מאז שמונית לתפקיד המפקח. כיצד אתה מטפל בסוגיה?
"אנחנו מעודדים את גופי השידור לשפר את הפורמט בו נבחרים השירים ולהפוך אותו לכזה שילהיב את הצופים ויקדם שיתוף פעולה עם גורמי מוזיקה מקצועיים כדי לבחור את השיר הטוב ביותר. ערכנו סדנה מיוחדת בנוגע לפורמט הבחירה בשנה שעברה בברלין".

בעקבות הכישלון נשמעים בישראל קולות הקוראים לפרישה מהתחרות מאחר ואין לישראל סיכוי להעפיל לגמר בשיטת ההצבעה הנוכחית. התייחסותך?
"ההצבעה באירוויזיון מבוססת על 50% הצבעת קהל ו-50% הצבעת שופטים. אנחנו מאמינים ששיטה זו מובילה לתוצאה אמינה ומאפשרת לישראל סיכוי הוגן להעפיל לגמר התחרות במידה ותשלח שיר שיתקבל באהבה ע"י הקהל והשופטים".

כאמור, ישראל כשלה בשלב חצי הגמר ולא הצליחה להעפיל לגמר בניגוד לכל התחזיות וההערכות המוקדמות. "ירדתי מהבמה בתחושה שהצלחתי לעשות את שלי, הדרך היתה ארוכה ודרשה המון ממני ומכל הצוות שעבד איתי. כמו בכל תחרות, התוצאות הסופיות אינן בשליטתך ואני מצידי עשיתי כמיטב יכולתי. תודה לכולם על הפרגון והתמיכה, זה לא מובן מאליו", מסרה מיי פיינגולד לכלי התקשורת לאחר שהתברר כי ישראל לא העפילה לגמר האירוויזיון.

גמר האירוויזיון ייערך הערב (מוצ"ש) בשעה 22:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully