וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה דיירי "האח הגדול" לא יכולים להתבטא בחופשיות?

25.5.2014 / 13:29

מתמודדי "האח הגדול" תהו מדוע אף אחד לא "מוריד" את חברי הכנסת הערביים ובקשת מיהרו לפרסם התנצלות והבהרה. בימים בהם תג מחיר מתרחש בכל מקום, אולי שווה לוותר על ההתנצלות

תעצרו הכל. אדם אמר את מה שהוא חושב ולא את מה שאנשים רוצים שיחשוב. הלם בנווה אילן. זה מה שקורה כשהמציאות האמיתית מתנגשת במציאות המזויפת שקשת מנסה ליצור. "לשון ההתבטאות של השניים הינה חמורה ולא מקובלת בבית האח הגדול", מסרו אנשי הזכיינית בתגובה לאחר ששני מתמודדים תהו מדוע אף אחד לא "מוריד" את חברי הכנסת הערביים. חמורה ולא מקובלת, לא פחות.

קצת מפתיע למען האמת, הרי מדי יום כמעט מתבצע בישראל פשע תג מחיר ולפחות פעם בכמה דקות עולים באתרים הגדולים טוקבקים נוטפי שנאה. נראה שהסתה נגד ערביי ישראל היא דווקא פעולה די מקובלת. בישראל, לא בבית "האח הגדול". וכאן העסק מסתבך כי הרי "האח הגדול" אמורה לשקף את החברה הישראלית ואם החברה הישראלית היא חברה מלאה בשנאה ובגזענות, מדוע הפקת "האח הגדול" מנסה לטאטא מתחת לשטיח את השנאה והגזענות? מה בדיוק חשבו בקשת שיקרה לאחר שליהקו מתנחל קיצוני שעל גופו מקועקעת הכתובת "לא נשכח ולא נסלח", שתהיה החלפת מתכונים בשידור חי? אלדד גל-עד וחברו לבית, אחי נתן, בסך הכל סיפקו את הסחורה שהתבקשו לספק בשלב האודישנים.

תג מחיר באתר בנייה בפתח תקווה, מאי 2014. יותם רונן
וזה קרה בפתח תקווה, לא בנווה אילן/יותם רונן

הניסיון של קשת ושל הפקת "האח הגדול" לייפות את המציאות הוא לא דבר חדש. מדי שנה מציגים מתמודדי "האח הגדול" את פניה המכוערות של ישראל ומדי שנה נאלצת הזכיינית להתנצל ולברוא מציאות חדשה, טובה יותר משל רצתה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. "האח הגדול" אמורה להיות תכנית מציאות אבל אולי נכון לבחון אותה כפי שהיא באמת – תוכן מתוסרט. אנשים רבים נוהגים להתלונן על היעדר דרמות מתוסרטות בערוץ 2. לו רק היו צופים ב"האח הגדול" הם היו יודעים שתלונותיהם לא רלוונטיות.

פעם אחר פעם נתקלים אנשי הזכיינית בבעיה: מצד אחד, הרצון לגרוף אחוזי רייטינג גבוהים, ככלות הכל מדובר בערוץ מסחרי ומצד שני, הרצון לחנך את אזרחי ישראל. הן בגלל תנאי הזיכיון שכופים, הלכה למעשה, תפקיד זה והן בגלל שבסופו של דבר, כל אחד רוצה לחנך מישהו אחר. זה האינסטינקט הכי בסיסי. בהפקת "האח הגדול" כבר לא מתביישים בנטייתם להלאים כל דבר שזז בנווה אילן. כל פעולה קטנה הופכת לאקט לאומי שסוחף את המדינה. כלומר, כל פעולה חיובית קטנה. ב"האח הגדול" אין מקום לפעולות שליליות. הישראלים הרבה יותר טובים מפעולות שליליות. לא מאמינים לזה? תפתחו ערוץ 2 ותתעוורו. יהודים יקרים, הכל טוב אצלנו.

השאלה היא מה עושים עם זה עכשיו. האם אנחנו, כצופים אינטליגנטים, נבחר בפיתרון הקל וניתן לקשת ולאנשיה כרטיס יציאה מהכלא בכל פעם בה רצף המציאות שהם רוצים להציג משתבש או שמא נאזור אומץ ונבקש מהאנשים שעומדים מאחורי התכנית המצליחה בישראל להיות תמונת מראה מכוערת בה נצפה בחשש בין הפרסומות.

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully