וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנה מרון בחגיגות יום הולדתה ה-90: "תשמעו, אוהבים אותי"

31.5.2014 / 12:07

תיאטרון הקאמרי ערך מחווה מיוחדת לחנה מרון ביום הולדתה ה-90 והשחקנית כלת פרס ישראל נשאה דברים בתום האירוע. "אתם יודעים, אני אוהבת את הבמה", אמרה אז מרון. צפו בנאומה

קרדיט: באדיבות התיאטרון הקאמרי

כשהיא דומעת מהתרגשות ונבוכה מהאהבה הרבה שקיבלה, עמדה חנה מרון על במת תיאטרון הקאמרי ונשאה דברים בסוף אירוע המחווה שנערך לרגל יום הולדתה ה-90. "אני לא רוצה לעשות הצגה, אני רוצה להגיד כמה מילים מהלב. זה היה ערב שבאמת כל כך נכנס ללב והעניין הוא שאני הרגשתי שכל האנשים שהופיעו כאן ועשו את הדברים הנפלאים שהם עשו, עשו את זה באמת מכל הלב. ותסלחו לי על ההתרגשות שלי אבל אני הרגשתי שתשמעו, הם אוהבים אותי. הנכדים שלי פה, המשפחה פה, אל תביישו אותי. אינני יודעת אבל אני הסתכלתי בעניין בכל הדברים שהראו. תשמעו, חיים מעניינים מאוד. אין מה להגיד", פתחה מרון.

השחקנית חנה מרון מתה אתמול (שישי) בגיל 90 בבית החולים איכילוב בתל אביב כשבני משפחתה לצידה. שחקנים, קולגות ופוליטיקאים הספידו את מרון בעקבות מותה. רבקה מיכאלי מסרה: "הנחיתי את המחווה שערכו לה בתיאטרון הקאמרי, לפני כמה חודשים. היא הקדישה שיר לאמא שלה. לצערי הגדול לא הספקתי לבקר אותה מהרגע ששמעתי שהיא חולה. פגשתי את הבן שלה, לא לפני הרבה זמן, והוא נתן לי את הטלפון שלה כדי לקבוע ביקור, אבל לא הספקתי. במזל זכיתי להיות איתה ב”אורזי מזוודות”. הקהל קיבל אותה ללא מילים. היא חצתה את הבמה, והריעו לה. אהבו אותה כל כך. היא היתה נדירה, כשאומרים לי “גדלתי עלייך”, אני אומרת שגדלתי על חנה מרון. היא היתה מרתקת, מצחיקה ומשכילה. היא רצתה לעבוד עוד ויותר".

אפרים סידון, שכתב עם ב. מיכאל את הסדרה "קרובים קרובים": "לפני 30 שנה חנה מרון היתה בשיאה, הגברת הראשונה של התיאטרון הישראלי. לשבץ את האשה הכי חשובה בתאטרון הישראלי בסדרה קומית של צעירים - ב. מיכאל ואני היינו אז בני 30 - זה כמו שאובמה יבוא לעשות לי בייביסיטר. אני ממש גדלתי עליה. בתור ילד בן 5-6 הלכתי להצגות שלה, ופתאום היא מדקלמת טקסטים שלה. היה המון כיף ומצד שני חרדת קודש. הגברת הראשונה התגלתה כאשה מאוד חביבה. היתה זכות גדולה לעבוד איתה. בתכנית האיחוד של 'קרובים קרובים' ב2005 היא היתה כבר בת 80 ומשהו, ובחזרות היא התקשתה לזכור את הטקסט. מכיוון ש'קרובים קרובים' מצולמת מול קהל אי אפשר לעצור באמצע, זה כמו הצגה. אז הצמידו לה אוזניה המחוברת ללחשן שיושב עם הטקסט. ואז מתחילה ההקלטה לפני קהל, והבנאדם הזה לא שוכח מלה. כל זמן שהיו חזרות היא הרשתה לעצמה לשכוח, אבל ברגע שהיא ראתה קהל יושב, היא לא שכחה דבר. היא עשתה את זה כמו שחקנית בת 25".

ליאורה ריבלין, ששיחקה לצד חנה מרון ב"קרובים קרובים" אמרה לוואלה! תרבות: "אחרי שראיתי את חנה ב'הוא הלך בשדות' גמלה בי החלטה סופית להיות שחקנית. היא דמות ששאבתי ממנה הרבה כל השנים. את 'פונדק הרוחות' ראיתי לפחות 30 פעם. היא היתה דמות שנתנה לי הרבה השראה, גם כאדם וגם כשחקנית, גם אם אני מאוד שונה ממנה. היא גם אישה עם חשיבה שהכי לא נוגעת לחשיבה פילוסופית מבחינה מסוימת, וגם אישה מאוד חושנית. היא שיחקה תפקידים ראשיים, היא בחיים שלה לא שיחקה תפקיד משנה. היא היתה אומרת תמיד את מה שהיא חושבת, ולא חשבה אם נכון להגיד או יפה להגיד. זה די מרענן להיות ליד אדם כזה בימינו, כשכולנו כל כך זהירים וכל כך פוליטיקלי קורקט. חנה מרון היתה כישרון מלא וגדוש שאני לא ראיתי כמותו".

  • עוד באותו נושא:
  • חנה מרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully