וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעמי פולני, "האמא של הלהקות הצבאיות", הלכה לעולמה בגיל 96

15.4.2024 / 8:35

נעמי פולני, מכוכבות להקת הצ'יזבטרון ומייסדת להקת התרנגולים, הלכה לעולמה בגיל 96. לאורך עשורים של קריירה היא שיחקה בתיאטרון ובקולנוע, ובעבודתה כבמאית עם להקות צבאיות שינתה את האופן שבו הן מופיעות מול קהל

נעמי פולני זוכה בפרס ישראל/צילוo: משרד ההסברה

נעמי פולני, הזמרת, שחקנית, במאית וכוריאוגרפית, כלת פרס ישראלי, הלכה הבוקר (שני) לעולמה בגיל 96.

נעמי פולני נולדה ב-4 באוגוסט 1927 תל אביב. לאחר שסיימה את לימודיה בגימנסיה הרצליה, הצטרפה לפלמ"ח ובמלחמת השחרור היתה מכוכבות להקת הפלמ"ח, הצ'יזבטרון. פולני היתה נשואה לזמר ולשחקן ליאור ייני. לשניים שני ילדים.

לאחר מלחמת השחרור, פולני החלה לשחק בתיאטרון הקאמרי ולמדה מוזיקה. בשנות החמישים הפכה לבמאית הלהקות הצבאיות. היא עבדה עם להקת פיקוד צפון, עם להקת גייסות השריון ועם להקת הנח"ל. עבודתה עם הלהקות הצבאיות הנציחה סגנון העמדה מיוחד: תנועות גופם של הרקדנים ביטאו את משמעות מילות השירים בעזרת משחק ופנטומימה.

בשנת 1960 פולני חברה למשוחררי להקות צבאיות איתם עבדה והקימה את להקת התרנגולים. רפרטואר הלהקה היה מורכב משירי להקות צה"ל, שירים מוכרים נוספים וחומר חדש ומקורי. פולני חילקה את תכניות הלהקה לנושאים שונים ובחרה שירים על פי אותם נושאים. להקת התרנגולים התפרקה ב-1963.

נשיא המדינה, רובי ריבלין במחווה מיוחדת לנעמי פולני, בית הנשיא, 19 באפריל 2018. תומר רייכמן, מערכת וואלה! NEWS
נשיא המדינה, רובי ריבלין במחווה מיוחדת לנעמי פולני, בית הנשיא, 19 באפריל 2018/מערכת וואלה! NEWS, תומר רייכמן
נעמי פולני. ראובן קסטרו
נעמי פולני/ראובן קסטרו
נעמי פולני. ראובן קסטרו
נעמי פולני/ראובן קסטרו
נעמי פולני. ראובן קסטרו
נעמי פולני/ראובן קסטרו

לאחר פירוק התרנגולים, הקימה פולני ב-1966 את להקת החמציצים שהייתה מורכבת מארבעה מחברי התרנגולים, אך הלהקה לא זכתה להצלחה רבה. בהמשך עבדה פולני כמעבדת מוזיקלית בקול ישראל ועסקה בלימוד מוזיקה ובימוי אירועים שונים באזור מגוריה בעמק הירדן. בשנת 1998 העלתה במסגרת פסטיבל ישראל את המופע "התרנגולים חוזרים", שהיה חידוש לשירי להקת התרנגולים בביצוע זמרים צעירים.

בשנת 2001 קיבלה את פרס משה הלוי לאמנות הבמה מטעם עיריית תל אביב. בשנת 2006 שיחקה פולני בסרטו של עודד דוידוף, "מישהו לרוץ איתו". שנה לאחר מכן קיבלה את פרס אקו"ם למפעל חיים ובשנת 2009, כשהיא בת 82, שיחקה בהצגה "איולף הקטן" מאת הנריק איבסן בתיאטרון הבימה. בשנת 2019 זכתה בפרס ישראל בתחום אמנות הבמה: תיאטרון ומחול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully