וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק ההגנה על זכויות המוזיקאים בישראל אושרה בקריאה טרומית

11.6.2014 / 16:25

צעד קדימה: הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק המגנה על זכויות המוזיקאים בישראל. "שינוי חיוני ודחוף", מסר ח"כ דב חנין

הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק המגנה על זכויות מוזיקאים בישראל, זאת לאחר שמוקדם יותר השבוע עבר החוק בוועדת השרים לענייני חקיקה על פי הצעת החוק, חוזי האמנים מול המפיקים וחברות התקליטים יוגבלו לתקופה של 7 שנים, שבסיומה יוכל האמן לעזוב את המפיק או החברה מבלי לשלם קנסות כבדים, וזאת בניגוד לנהוג כיום.

מארגון "קונטרה", המוביל את מאבק המוזיקאים, נמסר בתגובה: "אנו מתרגשים ומודים לכל שרי הממשלה ובראשם – לשרת התרבות לימור לבנת ושרת המשפטים ציפי לבני, על התמיכה במוזיקאים בישראל. עם אישור החוק עולם התרבות הישראלי כולו ייהנה מחדוות היצירה המחודשת של אמנים שכבר לא יהיו כבולים בחוזי-צמיתות, ותעשיית המוזיקה הישראלית תצא לדרך חדשה, הוגנת ומוסרית הרבה יותר".

גם חברי הכנסת דב חנין (חד"ש) ועמרם מצנע (התנועה), מגישי הצעת החוק, בירכו על המהלך: "מאז שהתחלנו בקידום הצעת החוק אנחנו מקבלים תגובות רבות ששבות ומלמדות אותנו עד כמה השינוי הזה הוא חיוני ודחוף", נמסר מלשכתו של חנין ואילו מלשכתו של מצנע נמסר "אני שמח שחוק זכויות האמנים במוזיקה עבר היום בקריאה טרומית, זהו צעד ראשון בדרך לשינוי המציאות הבלתי סבירה עמה נאלצים אמנים צעירים להתמודד היום".

שכחתם לקרוא את האותיות הקטנות בחוזה שלכם? ספרו פנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully