וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצר "חמש מצלמות שבורות" תומך בחרם תרבותי

9.8.2014 / 23:32

פרשת פסטיבל הקולנוע היהודי בלונדון ממשיכה לעורר הדים. היוצר הישראלי גיא דוידי מסר לגרדיאן כי הוא מבין את החלטת התיאטרון הלונדוני שלא לארח את הפסטיבל בשל מימון ישראלי

כשנה וחצי לאחר ש"חמש מצלמות שבורות" לא זכה באוסקר בקטגוריית הסרט התיעודי, יוצרו גיא דוידי חוזר לכותרות. בעקבות פרשת פסטיבל הקולנוע היהודי, בגרדיאן הבריטי שוחחו עם כמה יוצרים. הפרשה החלה מוקדם יותר השבוע: לאחר שהתברר כי שגרירות ישראל תמכה כלכלית בפסטיבל הקולנוע היהודי שעתיד היה להיערך באנגליה בחודש נובמבר, החליט התיאטרון המארח שלא לספק מתחם לפסטיבל.

"מאוד חשוב לנהל דיאלוג פתוח ותרבות היא הדבר האחרון שצריך להיפגע", אמר דוידי לעיתון הבריטי. "חרם תרבותי הוא דרך בה אנשים יכולים להביע גינוי אך היא לא אפקטיבית. עם זאת, תרבות יכולה לשמש כשופר לפרופגנדה ובמקרים האלה אני מבין ואף תומך בחרם. פסטיבל קולנוע בבריטניה לא צריך להיתמך ע"י כספים ממשלתיים. בטח שלא במקרה שהכסף הממשלתי אחראי להפרת זכויות אדם".

הסרט "חמש מצלמות שבורות" מתעד את המציאות היום יומית של תושבי השטחים מול חיילי צה"ל. גיא דוידי ועימאד בוראנט, יוצרי הסרט, אף קיבלו עליו, כאמור, מועמדות לאוסקר בקטגוריית הסרט התיעודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully