וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי היה עדיף להישאר במטבח: "6 אימהות" מחזירה את הנשים לאחור

30.9.2014 / 0:00

"6 אימהות" מנסה למצוא את האם המושלמת אבל על הדרך היא מנציחה כל סטריאוטיפ נלוז ומעצימה כל קונפליקט משפחתי פשוט. אה, והיא גם די משעממת

צילום מסך

ונפתח בהפתעה: אין לי רחם. נולדתי ככה. אלוהים לא רצה שאיכנס להיריון ואביא ילדים לעולם. אני יודע, מצמרר. ובגלל זה אני קצת עצוב כי "6 אימהות" מראה לי מה אני מפסיד. "אימהות היא פשוט מתנה", "הסדרה שתסחוף את כולנו אל ההיגיון והקסם האימהי" קראו הקידומים. היגיון וקסם אימהי איי קיד יו נוט. לי, כאמור, אין לא היגיון ולא קסם אימהי.

במוקד "6 אימהות" עומדות שש נשים: עירית בנדק (שחקנית ומורה), נטשה מוזגוביה (עיתונאית וואלה!), נועה ירון-דיין (חסידת ברסלב), ג'ני צ'רוואני-מאנה (מעצבת פנים), חברת הכנסת גילה גמליאל והזמרת אישתאר. כל אישה והמטען שלה, כל אישה וההיגיון והקסם האימהי שלה. "אני לא רק אשתו של", מפריחה אחת מהן בסדרה ומסבירה: היא גם אמא של וחוץ מזה, אין דבר מתגמל יותר מלהיות אמא. אלה הנשים בישראל אליבא ד"6 אימהות" - לא יצור עצמאי בעל זכות קיום אלא תומך לחימה. מדהים. "6 אימהות" לא מסתפקת בהצגת חייהן של הנשים אלא גם מארחת את אותן הנשים לדיון על הפרק. דיון שנשמע, רוב הזמן, כך: "את צודקת", "בעלך נסיך", "לא, בעלך נסיך", "טוב שעשית כך", "כן, טוב שעשית כך". הו, שיחת נשים. את כה אותנטית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רוני המפרנס ואני כל השאר". אילוסטרציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתברר כי לנשים שחייהן משלבים מעט זוהר (אם להיות נשואה לאיש עסקים שיועמד לדין בכפוף לשימוע על עבירות מס זה זוהר ובאמת מעניין איך ישלבו בסדרה את הודעת הפרקליטות לרוני מאנה) אין חיים כל כך קלים. גם החיים שלהן הן חיים די משמימים. אמנם רבים מאיתנו ירצו לחוות את משבר ההליכה של ג'ני ורוני (השעה 11:30 והשניים עדיין לא יצאו להליכת הבוקר שלהם. או למשרד. או לכל מקום בו יהיו אנשים פרודקטיבים) אבל בסופו של יום, החרא חום בכל מקום.

לכן עולה השאלה: מי השתכר במסיבת חג של הזכיינית רשת והפסיד בהתערבות שהובילה להפקת "6 אימהות"? הרי אף איש טלוויזיה הגון לא היה חושב שלהרים בפריים טיים חיקוי זול ולא מוצלח של פורמט "מחוברים" זה רעיון טוב. על הדרך אולי גם הגיע הזמן לשנות את קונספט הפריים טיים בישראל: לא כל דבר שמתחיל בתשע בערב צריך להסתיים בעשר וחצי. יש עורכים בישראל, אולי כדאי שיחתכו כמה סצנות. כמה עשרות סצנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זוג צעיר. אילוסטרציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעבר להיותה חיקוי זול ולא מוצלח של "מחוברים", "6 אימהות" תירשם בספר דברי הימים של הטלוויזיה בישראל כאחד החטאים הגדולים של רשת בגלל השתתפותה של חברת הכנסת גילה גמליאל. השנה הקרובה היא שנת מבחן לשוק הטלוויזיה בישראל ובמרכז דיונים רבים תעמוד ועדת הכלכלה. ועדה בה חברה גמליאל. האם ראוי שחברת כנסת תככב בדוקו-ריאליטי, עלוב ככל שיהיה, בזמן בו היא אמורה לדון בגורל הגוף המשדר את הדוקו-ריאליטי? לפי הפרק הראשון, צילומי "6 אימהות" נערכו, לפחות בחלקם, בקיץ האחרון. אנשי רשת כבר ידעו שגמליאל תשפיע על עתידם המקצועי ועדיין בחרו ללהקה לתוכנית. גמליאל, אגב, נחשבת לפי דיווחים שונים למועמדת לתפקיד שרת התקשורת במידה ושר התקשורת גלעד ארדן יעזוב את תפקידו. תוסיפו גם הופעת אורח של ראש הממשלה (שכבר זכה לסרט מרגש ברשת בשנה שעברה) ותקבלו מופע חנופה מביך שמקומו ברצפת חדר העריכה.

ולכאורה, על הכל היה אפשר לסלוח. או להפנות את הלחי השנייה ולמלמל משהו על סוגה עילית. אבל "6 אימהות" היא מוצר כל כך גרוע וכל כך משעמם שהראש נשאר תקוע על צירו ומסרב להסתובב. יש דברים שפשוט לא עושים. "6 אימהות" היא אחד מהם.

  • עוד באותו נושא:
  • 6 אימהות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully