וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודים במנצ'סטר קוראים להחרמת פסטיבל הסרטים היהודי "בגלל הכיבוש"

וואלה

6.11.2014 / 16:58

אקטיביסטים יהודים במנצ'סטר, המכנים עצמם "היהודים של מנצ'סטר למען צדק לפלסטינים", קוראים לבתי הקולנוע להחרמת פסטיבל הסרטים היהודי, המתחיל היום, בגלל התמיכה של שגרירות ישראל בבריטניה בו ו"בגלל הכיבוש"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מסתייגים ממלחמות ישראל ומכיבוש אדמות פלסטיניות". הסרט "גט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אקטיביסטים יהודים במנצ'סטר, אנגליה, המכנים את עצמם "היהודים של מנצ'סטר למען צדק לפלסטינים", קוראים להחרמת "פסטיבל הסרטים היהודי" במנצ'סטר, בשל יחסה של ישראל לפלסטינים. הפסטיבל נערך זו השנה ה-18, החל מהיום (6 בנובמבר) ועד 23 בחודש, ויוקרנו בו בין השאר הסרטים "גט", "אפס ביחסי אנוש" ו"בית לחם".

האקטיביסטים היהודים פירסמו אתמול (רביעי) מכתב לבתי הקולנוע בו מחו כנגד תמיכתה של שגרירות ישראל באנגליה בפסטיבל היהודי. "אנחנו מקדמים בברכה ארועים לציון התרבות וההיסטוריה היהודית", הם כתבו, "אבל אנחנו מתנגדים לכך שהפסטיבל מקבל מימון מהשגרירות הישראלית ומבקשים מבתי הקולנוע לסרב לקבל את מימון זה. אירועים שממומנים על ידי מדינת ישראל תומכים במדיניות המיליטריסטית של מדינה זו. קבלת חסות ישראלית לא מותירה ברירה ליהודים רבים במנצ'סטר שרוצים להנות מתרבות יהודית אבל מסתייגים ממלחמות ישראל ומכיבוש אדמות פלסטיניות".

זו אינה הפעם הראשונה שפסטיבל הסרטים היהודי עולה לכותרות בהקשר זה. בעקבות מבצע "צוק איתן" וכמחאה כנגד יחס ישראל לפלסטינים, באוגוסט האחרון תיאטרון הטרייסיקל הלונדוני הכריז כי לא יארח את פסטיבל הסרטים כל זמן שהוא ממומן מכספי שגרירות ישראל בבריטניה. לאחר הסערה התקשורתית, התיאטרון חזר בו מדרישה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully