וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד פסלון לארון: פרס ל"בורג" בפסטיבל AFI

13.11.2014 / 22:49

סרטה של שירה גפן העוסק בהחלפת זהויות בין ישראלית ופלסטינית משני צדי הקו הירוק, זכה בפרס המבקרים בקטגוריית "האוטרים החדשים" בפסטיבל AFI שנערך בלוס אנג'לס

יח"צ - חד פעמי

הצלחה נוספת לסרט "בורג" של שירה גפן. לאחר שהתמודד בפסטיבל קאן במסגרת שבוע המבקרים וגרף את פרס התסריט והעריכה בפסטיבל ירושלים, התפרסם היום (חמישי) כי "בורג" זכה בפרס המבקרים בקטגוריית "האוטרים החדשים" בפסטיבל AFI שנערך בלוס אנג'לס.

האירוע, שמאורגן בידי מכון הקולנוע האמריקאי, נחשב אחד היוקרתיים בעונת הפרסים, כך שהזכייה תעלה את מניותיו של "בורג" בארצות הברית להגיע לאוסקר הוא כבר לא יכול, כי ישראל לא שלחה אותו, אבל הפרס ימשוך אליו תשומת לב לקראת הפצתו מעבר לים.

"בורג" עוקב אחרי שתי נשים משני צדי הקו הירוק - ישראלית (שרה אדלר) ופלסטינית (סאמירה סרייה) - טעות אנוש גורמת לשתי הנשים להתחלף והן מתבקשות להסתגל למציאות חדשה.

כזכור, סרטה של גפן עמד במרכז סערה לא קטנה בזמן מבצע "צוק איתן" לאחר שנטען כי גפן ביקשה מקהל שנכח בפסטיבל ירושלים לעמוד דום לזכר ילדים פלסטינים הרוגים. בעקבות הזעם שעוררה התקרית, פרסמה גפן מכתב בפייסבוק בו כתבה ש"כשילד נהרג, לא מעניין אותי אם הוא ישראלי או פלסטיני, מאשקלון או מעזה. כואב לי. כאב אימהי שאינו תלוי באג'נדה או דעה פוליטית". כמה ימים לאחר מכן, יצא אביה יהונתן גפן להגנתה, גם כן בפייסבוק. בסטטוס שכותרתו "שיר לשירה" כתב גפן: " יש אבאים שרוצים שהבת שלהם תהיה עורכת דין. יש אבאים שרוצים שהבת שלהם תהיה שרת התרבות. אני גאה בכך שהבת שלי היא בן אדם ושהיא משמיעה בקול רם וצלול את כאבנו ואת כאבם. הקול הזה הוא הפסקת האש האנושית מכולן - ואל תפחדי מאיומים ומקללות של פחדנים אלא המשיכי להיות אור בהיר ואמיץ מעבר לענן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully