וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי אפשר להתעלם מהנכבה": למרות המחאה, פסטיבל סרטי הנכבה נפתח כמתוכנן

27.11.2014 / 23:27

על רקע דרישת שרת התרבות לימור לבנת ומספר חברי כנסת לשלול כספים מסינמטק תל אביב בשל פסטיבל סרטי הנכבה, הפסטיבל נפתח הערב (חמישי) כמתוכנן וקהל רב הגיע לצפות בו. שוחחנו עם הקהל, עם אחת המארגנות ועם מנהל הסינמטק. צפו

כתב: שגיא בן נון, צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

למרות מחאת שרת התרבות לימור לבנת ומחאת מספר חברי כנסת מהימין כנגד "פסטיבל 48 מ"מ הבינלאומי השני לסרטי נכבה ושיבה", ודרישתם לשלול כספים מסינמטק תל אביב בשל תמיכתו באירוע, הערב (חמישי) נפתח הפסטיבל כמתוכנן וקהל רב הגיע כדי לצפות ולתמוך בו. ביקרנו בסינמטק תל אביב ושוחחנו עם כמה ממבקרי הפסטיבל, עם אחת המארגנות שלו ועם מנהל הסינמטק אלון גרבוז. שמענו מהם קולות כועסים וביקורתיים כנגד צעדיהם של השרה לבנת ושל כמה מחברי הכנסת.

בין הדברים החריפים שנאמרו לוואלה! תרבות הערב ממבקרי הפסטיבל: הצופה טל עמית אמר כי "הישות הציונית כרגע מתפקדת בתור ישות פאשיסטית", הצופה איתן קלינסקי אמר כי "שרת התרבות שלי, התרבות היא של כל החברה", והצופה יואב קפשוק אמר כי "הנכבה היא ארוע שהתעלמות ממנו היא התעלמות מהבסיס של החברה הישראלית". רנין גירינס, ממארגנות פסטיבל סרטי הנכבה, אמרה בין היתר כי תגובתה של השרה לבנת היא "חלק ממדיניות גזענית, שמעדיפה לאום מסוים על פני לאום אחר". גם לאלון גרבוז מנהל הסינמטק היה מה להגיד על הדרישה לשלול את כספי המוסד. צפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully