וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל סינמטק תל אביב אלון גרבוז יפרוש מתפקידו בספטמבר

22.12.2014 / 15:46

אלון גרבוז יפרוש מניהול סינמטק תל אביב בספטמבר הקרוב, החודש בו ימלאו לו 67, לאחר למעלה מארבעה עשורים בתפקיד. "הגיע הגיל. אני מבטיח שעד שאעזוב תהיה עוד שערורייה", אומר לנו גרבוז

אלון גרבוז. נמרוד סונדרס
מבטיח שתהיה עוד שערורייה עד עזיבתו בספטמבר. אלון גרבוז/נמרוד סונדרס

לאחר מעל לארבעה עשורים, אלון גרבוז פורש מניהול סינמטק תל אביב בספטמבר הקרוב, החודש בו ימלאו לו 67. לאחר שלפני חצי שנה הודיע על פרישתו לראש עיריית תל אביב, רון חולדאי. "לפני חצי שנה נפגשתי עם ראש העיר, הודעתי לו על זה והסברתי לו שהגיע הזמן", אומר גרבוז לוואלה! תרבות. "דבר ראשון, בגלל שהגיע הגיל. דבר שני, בגלל שהסינמטק הגיע למצב שהוא בפרשת דרכים, ומן הראוי לעשות החלפת משמרות. הסינמטק נמצא במצב הכי טוב לעשות את זה, כך שמי שיגיע לא יהיה לו כל כך הרבה עיסוקים של הצטיידויות ודאגות חומריות והוא יוכל רק להתעסק בחומר".

אלון גרבוז מנהל את הסינמטק משנת 1975. קדם לו כמנהל עקיבא ברקין, שיזם והקים את הסינמטק. ותרם רבות לחופש הביטוי הרב שמעניק מרכז התרבות הזה, שהקרין לאורך השנים סרטים שלא הוקרנו במקומות אחרים. גרבוז הצטרף למאבקים פוליטיים. כך, למשל, כשעתר מוחמד בכרי לבג"ץ כנגד המועצה לביקורת סרטים בדרישה להתיר את הקרנת סרטו "ג'נין ג'נין", הוביל גרבוז הצטרפות של הסינמטקים בארץ לעתירה. בחודש שעבר, קיים כמתוכנן את "פסטיבל 48 מ"מ הבינלאומי השני לסרטי נכבה ושיבה", למרות דרישת שרת התרבות לימור לבנת ומספר חברי כנסת לשלול כספים מהסינמטק בשל תמיכתו בארוע. גרבוז הוא אח של אהרון הראל ז"ל, שהיה ח"כ מטעם מפלגת העבודה ויו"ר רשות השידור, ושל הצייר והסופר יאיר גרבוז.


"אני לא עושה סיכומים", אמר לנו אלון גרבוז. "אני פורש בספטמבר, יש לי עוד תשעה חודשים. אני מבטיח שעד שאעזוב תהיה עוד שערורייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully