וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גרטה והמרוץ לחלל" הוא המחזמר הזוכה בחג המחזמר בת ים

24.12.2014 / 23:00

"חג המחזמר בת ים", בניהולו של אורי פסטר, התקיים זו השנה השניה וננעל הערב בתום ארבעה ימים. המחזמר הזוכה, "גרטה והמרוץ לחלל", זכה ב-50 אלף ש"ח

המחזמר "גרטה והמרוץ לחלל". צילום: רפי דלויה,
"צוות המשתתפים הפגין וירטואוזיות משחקית וקולית". המחזמר "גרטה והמרוץ לחלל"/צילום: רפי דלויה

"גרטה והמרוץ לחלל" הוא המחזמר הזוכה ב"חג המחזמר בת ים", כך הוכרז הערב. המחזמר בויים על ידי שירית לי וייס, נכתב על ידי ולריה זבילוצקי ויונתן כנען, החתום גם על המוזיקה, ומככבים בו דניאלה לוגסי, אוהד שרגאי, שרית וינו אלעד וגיא מנהיים. לאחר ש"גרטה והמרוץ לחלל" גבר על שלושה מחזות זמר מקוריים אחרים, הוא זוכה בפרס כספי של 50 אלף ש"ח.

ועדת השיפוט שבחרה בו כוללת את הפזמונאי אבי קורן, מוזיקאי התיאטרון אבי בנימין, העורך המוזיקלי של גלי צה"ל יורם רותם ויו"ר הוועדה, הזמרת ריקי גל. בין נימוקי השופטים: "יוצרי המחזמר 'גרטה והמרוץ לחלל' הפגינו אחידות סגנונית ראויה בכתיבת העלילה, המוזיקה, הבימוי ועיצוב הבמה. צוות המשתתפים הפגין וירטואוזיות משחקית וקולית".

"חג המחזמר", שננעל הערב בתום ארבעה ימים, התקיים זו השנה השניה בבת ים, בניהולו האמנותי של אורי פסטר. הוא עורר סערה ציבורית ותקשורתית בעקבות ההחלטה השנויה במחלוקת להעלות את המחזמר "חבסה" שכתב עבריין המין המורשע חנן גולדבלט. בשיחה עם וואלה! תרבות קורבנות האונס והתקיפה המינית הקשה של גולדבלט הגיבו בזעזוע, בהלם ובכאב מחזרתו של גולדבלט ל"זירת הפשע" – עולם התיאטרון, במסגרתו אנס וביצע עבירות מין שהתרחשו לאורך שנים רבות בנשים ובנערות אותן לימד משחק. המחזמר בויים על ידי אלון אופיר, ומשחקים בו שי גבסו, אלון אופיר וגיא ברכה. במסיבת העתונאים של "חג המחזמר" התייצב גולדבלט מול מצלמות התקשורת. זמן קצר לפני מסיבת העתונאים, אחת הנשים בה גולדבלט פגע מינית בהיותה קטינה, העבירה דרך וואלה! תרבות את השאלה הבאה לגולדבלט: "עכשיו, כשאתה חוזר אל עולם הבמה, ששימש אותך במשך עשרים שנה לפחות בכדי לבצע עבירות מין חמורות בתלמידותיך ובנערות שהאמינו לשקריך, האם לא הגיע הזמן לבקשת סליחה כנה?". גולדבלט השיב למשפט האחרון: "אתם הייתם ברגע שיצאתי מהכלא, אחד המשפטים הראשונים שאמרתי זה היה המשפטים האלה".

כתב וואלה! תרבות הוסיף ואמר לגולדבלט: הקורבנות בהן פגעת מרגישות שאתה עדיין מתנער מהפגיעה שלך בהן, שבקשת הסליחה אינה אמיתית. גולדבלט התחמק ממתן תשובה מלאה. "אני הייתי שמח אם לא הייתם שואלים אותי היום, זה לא המקום, זה לא הזמן וזה לא האירוע. אני חושב שהיה מה שהיה. שילמתי את חובי לחברה בגדול. אני רוצה לפתוח היום דף חדש. לכן זה לא המקום לדבר, הייתי רוצה להשאיר מאחורה את התקופה הזאת. וזהו, לפתוח דף חדש. כתבתי הצגה בכלא, וזהו, אני מקווה שתהנו". כתב וואלה! תרבות הפנה שאלה נוספת לחנן גולדבלט: איך אתה חושב שמרגישות הנשים שפגע בהן, כשהן צופות בו עכשיו? גולדבלט סרב לענות לשאלה, הפנה את הגב למצלמה, והלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully