וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חה"כ איילת שקד דורשת לא להעניק את פרס היצירה לסופרים ליגאל סרנה

21.1.2015 / 1:25

פרסום ראשון: חה"כ איילת שקד דורשת מראש הממשלה ומשרת התרבות לא להעניק את פרס היצירה לסופרים ליגאל סרנה, לאחר שסטטוס שלו לטענתה "הסית לרצח". סרנה: "כל גידוף מצד שקד זה עוד פרס קטן"

ח?כ איילת שקד והסופר והעיתונאי יגאל סרנה. צילום: ראובן קסטרו, אלדד רפאלי, ראובן קסטרו
"לדרוש נקמה שתהיה קרה ואישית מאויב כמו איראן זה באמת כבר מעיד על חוסר שפיות". חה"כ איילת שקד והסופר והעיתונאי יגאל סרנה/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו, אלדד רפאלי

חה"כ איילת שקד ממפלגת הבית היהודי קוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרת התרבות לימור לבנת לא להעניק לסופר והעיתונאי יגאל סרנה את פרס היצירה לסופרים ומשוררים ע"ש לוי אשכול (שמוכר גם בכינוי פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים), מכיוון שלטענתה סרנה "הסית לרצח". יגאל סרנה מסר בתגובה לוואלה! תרבות: "כל גידוף מצד איילת שקד, בשבילי זה עוד פרס קטן".

לאחר שאתמול יצאה הודעה לתקשורת על הענקת הפרס לסרנה ולסופרים נוספים, חה"כ שקד שיתפה אמש בעמוד הפייסבוק שלה את שורת הסטטוס הבאה, שכתב סרנה שלשום (שני): "איראן יקרה! אנא, אם את מתעקשת על נקמה. אנא הגישי אותה קרה. (אחרי הבחירות) ואישית. ידנו לא היתה במעשה". לצד שיתוף הסטטוס של סרנה, כתבה חה"כ שקד: "אני קוראת לראש הממשלה שלא להעניק ליגאל סרנה את פרס ראש הממשלה לספרות עברית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט שהעלתה לפייסבוק חה"כ איילת שקד אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

"סרנה פרסם סטטוס מהמחרידים ביותר שקראתי בחיי", אמרה חה"כ שקד לוואלה! תרבות אמש, "הוא גם מתנצל בפני איראן, הוא גם אומר אל תעשו את זה לפני הבחירות כדי לא להתערב, הוא גם אומר בואו תהרגו לנו אזרחים וגם אומר רצויי שתהרגו את.. אתה יודע את מי. כי הוא אומר 'ואישית'. זה הסתה לרצח במובן הכי חמור שיש".

פרס היצירה לסופרים ומשוררים ע"ש לוי אשכול אמנם מוכר גם בכינוי פרס ראש הממשלה לסופרים עבריים, אולם הוא ממומן באופן מלא על ידי משרד התרבות וכבר שנים רבות שמשרד ראש הממשלה אינו שותף במימון הפרס, כך נאמר אתמול לוואלה! תרבות מדוברות משרד התרבות (בטרם התבטאותה של ח"כ שקד, עליה טרם התקבלה תגובת המשרד). לפי תקנון הפרס, שרת התרבות ממנה שלושה נאמנים ואגודת הסופרים העבריים ממנה ארבעה. אותם נאמנים בוחרים שלושה שופטים. אני מעדכן את חה"כ שקד, שפנתה לראש הממשלה בסטטוס שלה, כי במשרד התרבות אומרים כי לראש הממשלה בנימין נתניהו אין נגיעה לפרס. חה"כ שקד משיבה "לא משנה, ראש הממשלה אחראי לזה. הוא יכול לדבר עם לימור. אני אדבר על זה עם לימור לבנת מחר בבוקר באופן ישיר, ואפנה אליה את אותה דרישה. תראה מה העתונאי הזה כתב. והפרס הזה הוא מכספי ציבור!".

- האם יציאתך כנגד סרנה קשורה גם להתבטאויות החריפות שלו על ראש הממשלה נתניהו?

"לא, זה לא קשור לזה. אני בעד חופש הביטוי, זכותו, אבל יש גבול. לדרוש נקמה שתהיה קרה ואישית מאויב כמו איראן זה באמת כבר מעיד על חוסר שפיות, מה שנקרא".

- ואולי את תוקפת את סרנה פשוט בגלל שהוא מחזיק בדעות פוליטיות שונות משלך?

"לא. הוא כבר כותב הרבה שנים, הוא שמאל מאוד קיצוני, ואני מעולם לא אמרתי על זה מילה".

עוד באותו נושא

אילן שיינפלד, יגאל סרנה, אלי הירש ושהרה בלאו הם בין הזוכים בפרס רה"מ לספרות עברית תשע"ה

לכתבה המלאה
נתניהו: "החלטת בית הדין בהאג - שערורייה ועיוות צדק שאין שני לו". לשכת העיתונות הממשלתית
יגאל סרנה: "הכסף הוא של משלמי המסים, לא של ביבי". ראש הממשלה בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

הסופר והעיתונאי יגאל סרנה אמר אמש לוואלה! תרבות בתגובה: "כל גידוף מצד איילת שקד בשבילי זה עוד פרס קטן. מישהו כתב לי כבר: זכית היום פעמיים, וצירף את זה לפרס. אז בהחלט כל התנגדות מצד שקד זה בשבילי עוד מדליה".

- במשרד התרבות אומרים כי לראש הממשלה אין נגיעה לפרס, אולם בעבר ראשי ממשלה הגישו את הפרס. לאחר התבטאויות חריפות מאוד שלך כנגד ראש הממשלה, האם תסכים לקבל ממנו את הפרס אם כך יוחלט?

"אני יודע שזה נקרא פרס ראש הממשלה ע"ש לוי אשכול. בשנים האחרונות ראשי ממשלות לא העניקו את הפרס מטעמי אבטחה. אבל גם אם בנימין נתניהו היה נותן את הפרס הייתי לוקח את זה מידו כי הוא רק השליח. הפרס הוא פרס לוי אשכול. אין לי שום בעיה לגעת בידו, ללחוץ את ידו של נתניהו".

- תקפת לא פעם את הממשלה הנוכחית. מדוע אתה מסכים לקבל פרס מהממשלה אותה תקפת?

"נכון, גם השמעתי ביקורת כנגד השרה לבנת. אני חושב שזאת ממשלה גרועה. אבל אני מוכן לקבל גם מידה את הפרס. הפרס הוא על שם לוי אשכול, שהיה ראש ממשלה שאני מאוד מעריך ומכבד. אני רואה את זה כפרס לוי אשכול. חוץ מזה, הכסף הוא כסף של משלמי המסים, הוא לא כסף של ביבי. הם נציגים רשמיים, זמניים, של הממשלה. זה לא פרס על פעילות ממשלתית, זה פרס על פעילות ספרותית. ישבה ועדה מקצועית והחליטה את מה שהחליטה. אין לי שום בעיה עם זה".

בתוך כך, ארנון גלעדי, המשנה לראש עיריית תל אביב ויו"ר סיעת הליכוד בעיר, הוציא הבוקר מכתב לשרת התרבות לבנת ובה קרא אף הוא לביטול הפרס לסרנה "עקב השוואת נתניהו להיטלר". בין השאר כתב גלעד לשרת התרבות: "רק לפני כחודש פירסם סרנה סטטוס בפייסבוק, מקומם מאין כמוהו, בו הוא משווה את ראש הממשלה להיטלר. פשוטו כמשמעו. בפוסט עצמו צירף סרנה תמונה של נתניהו, בה יד ימין של ראש הממשלה מושטת כלפי מעלה תחת הכיתוב: 'אז זה המועל יד החדש? לקראת 'תבחרו בי ואשאר אתכם לנצח אלף שנים'? (...) האם יעלה על הדעת כי אדם המשווה את פעילותו של נתניהו לצורר הנאצי אשר הבטיח לאזרחיו הגרמנים 'רייך בן אלף שנים' ראוי לזכות בפרס כה יוקרתי? (...) אבקש כי תפעלי לביטול פרס ראש הממשלה ליגאל סרנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully