וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: איסטווד וקופר עושים היסטוריה

25.1.2015 / 10:09

ההצלחה של "צלף אמריקאי" בקופות בתי הקולנוע בארה"ב היא כבר הרבה יותר מקוריוז והמותחן הטראשי בכיכוב ג'ניפר לופז מפתיע את כולם. דורון פישלר עם סיכום הסופ"ש בקולנוע מעבר לים

יח"צ - חד פעמי

קלינט איסטווד ובראדלי קופר עדיין שולטים. בשבוע שעבר "צלף אמריקאי" הדהים את כל החזאים והמומחים כששבר את כל שיאי הקופה העונתיים; השבוע מתברר שהסרט הזה הוא לא עניין של שבוע אחד, אלא תופעה קופתית יוצאת דופן – ואף ש-2015 רק הרגע התחילה, כבר ברור שזה אחד משוברי הקופות הגדולים של השנה.

בסוף השבוע שעבר התברר שאפילו התחזיות הגבוהות היו פסימיות מדי, וסרט המלחמה של איסטווד בכיכובו של קופר סיים את סוף השבוע עם 89 מיליון דולר. השבוע הוא אמנם נחלש – אבל הירידה בהכנסותיו (31%) היא קטנה מאוד כשמדובר בסרטים בסדר גודל כזה. הסרט צפוי לסיים את סוף השבוע הנוכחי עם הכנסות של כ-61 מיליון דולר – עדיין סכום מדהים אפילו כפתיחה (שום סרט אחר שיצא בינואר לא הכניס יותר מ-42 מיליון דולר אפילו בשבוע הראשון להפצתו). ההכנסות הכוללות של "צלף" בארצות הברית הגיעו כבר למרחק יריקה מ-200 מיליון, ואם ימשיך בקצב הנוכחי, גם 300 מיליון דולר הם רק עניין של זמן.

מלבד ההצלחה הפנומנלית של "צלף", יתר העשירייה מתנהלת בדרך האופיינית לינואר, כלומר, באיטיות ובאופן די אומלל. שלושת הסרטים החדשים שיצאו בהפצה רחבה השבוע זכו כולם לקבלת פנים צוננת ביותר מהמבקרים, וגם קופתית אף אחד מהם לא הבריק. "השכן ממול" עם ג'ניפר לופז הוא המצליח מבין השלושה לאחר שהגיע למקום השני בטבלה עם הכנסות של כ-15 מיליון דולר. זה אמנם לא גרם לאף קופה להישבר, אבל משום שהתקציב המדווח של הסרט הזה הוא 4 מיליון דולר בלבד, מדובר בהצלחה יחסית.

שני הסרטים האחרים הם כשלונות מוחלטים: במקומות השמיני והתשיעי בטבלה, עם כ-4.5 מיליון דולר בלבד לכל אחד, נמצאים "צ'ארלי מורדכי", הקומדיה החדשה בכיכובו של ג'וני דפ, ו"קסם מוזר", סרט אנימציה בהפקתו של ג'ורג' לוקאס. דפ ולוקאס שניהם ראו כבר ימים יפים הרבה יותר (לפני שנים ספורות, כל סרט מסחרי עם ג'וני דפ נחשב ללהיט בטוח), ושניהם כנראה יעדיפו להשאיר את הפרק הזה בקריירה שלהם מאחוריהם מהר ככל האפשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully