וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "צלף אמריקאי" מול "משחקי הכס"

1.2.2015 / 10:28

הסרט המצליח של 2015 ממשיך לשלוט בבתי הקולנוע אבל באופן מפתיע, שני פרקים ישנים של "משחקי הכס" גם התברגו בטבלה. איך זה קרה?

יח"צ - חד פעמי

זה כבר השבוע השלישי ברציפות שבו טבלת שוברי הקופות מתחלקת ל"צלף אמריקאי" וכל היתר. בעוד "צלף" ממשיך לשבור שיאים ולרחף בגבהים, כל יתר הטבלה נמצאת קרוב מאוד לאדמה. זה נכון במיוחד השבוע; הסופרבול, המשדר הטלויזיוני הנצפה ביותר בארצות הברית, ישאיר את הקהל הלילה בבית, ולכן האולפנים מעדיפים להמנע מהוצאת סרטים חשובים מדי בסוף השבוע הזה.

אז קודם כל, בנוגע לאיסטווד: על פי ההערכות הנוכחיות, "צלף אמריקאי" יוסיף להכנסותיו השבוע כ-31 מיליון דולר. זהו השבוע השלישי של "צלף" בהפצה רחבה בבתי הקולנוע, ועד שהתברר כי מדובר בלהיט, 31 מיליון דולר היה סכום שהאולפן בוודאי היה חותם עליו כהכנסות השבוע הראשון של הסרט. בסך הכל, "צלף" הכניס בארצות הברית בלבד כ-249 מיליון דולר עד כה. אם מחשיבים את הסרט כשייך לשנת 2014 (מכיוון שיצא בהפצה מצומצמת מאוד בסוף השנה), הוא מדורג כרגע שישי בין הסרטים המצליחים של השנה, ובדרך למעלה; מובן מאליו שבין סרטי 2015 הוא במקום הראשון בהפרש עצום. הסרט לא מצליח רק באמריקה: זהו הסרט המצליח ביותר בשבועות האחרונים גם בארץ, ומקביל כבש מקומות ראשונים במקומות רבים אחרים בעולם – אם כי הוא לא מביא את אותם סכומים שוברי-שיאים וחסרי תקדים כמו בארצות הברית. אמריקאי, אחרי הכל.

ביתר הטבלה – שקט. במקום השני נמצא "הדב פדינגטון" עם כ-8 מיליון דולר; "השכן ממול" נפל למקום החמישי, עם כ-6 מיליון. ביניהם, במקומות השלישי והרביעי נמצאים שני סרטים חדשים: "בחזרה לאתמול" ("Project Almanac"), סרט מסע-בזמן בסגנון פאונד-פוטג', ו"שחור או לבן", דרמה עם קווין קוסטנר כאב במרכזו של קרב משפטי על בתו. שני הסרטים קיבלו תגובות פושרות ומטה מהמבקרים וגם מהקהל, עם פתיחות של 6-8 מיליון דולר. נמוך עוד יותר: המותחן "הדירה" ("The Loft") עם קרל אורבן, וונטוורת' מילר וג'יימס מרסדן, שצלע בקושי אל המקום העשירי, עם פחות מ-3 מיליון דולר.

תופעה מעניינת שנמצאת מעט מתחת לעשיריה: "משחקי הכס". באופן חד פעמי, שני הפרקים האחרונים של העונה הרביעית של הסדרה הפופולרית הוקרנו בכ-200 קולנועי איימקס ברחבי ארצות הברית. הפרויקט המיוחד הזה הכניס כ-2 מיליון דולר בסוף השבוע הזה – סכום שכמובן לא בדיוק מציב תחרות ל"צלף אמריקאי", אבל זאת הצלחה מפתיעה בשביל הקרנת פרקי סדרת טלויזיה שזמינים לכל כבר כמעט שנה. בעבר נרמז כי HBO שוקלת לסיים את הסדרה, אחרי העונה השישית, בסרט קולנוע; ההכנסות מסוף השבוע הזה עשויות לעודד אותם אותם לבחור בדרך זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully