וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריאל פינק מגיע להופעה בישראל

3.2.2015 / 12:00

הזמר ויוצר הפופ האלטרנטיבי, ממעצבי תרבות הגלאם העכשווית, מודיע על הופעה ראשונה בתל אביב לרגל אלבומו החדש "Pom Pom!"

מעט אחרי שאלבומו השלישי "Pom Pom" התברג במקום התשיעי במצעד אלבומי שנת 2014 של פיצ'פורק, מגיע יוצר הפופ האלטרנטיבי אריאל פינק להופעה בבארבי תל אביב, שתיערך ב-9 ביוני 2015.

את דרכו החל כבר כשהיה ילד וכתב שירים בהשראות מעולם הפופ כמו מייקל ג'קסון ופליטווד מק. בהיעדר יכולות טכניות בסיסיות, התקשה לנגן על כלי מסוים במשך יותר מכמה תיבות, ולכן בראשית דרכו מצא עצמו מקליט באופן מפורק למדי, כמעט תו אחרי תו. נטיות אלו ושיטת הקלטה שקידשה את עליונות השיר על פני ההפקה, החלה לעצב את ב-D.N.A המוזיקלי שלו, שבהמשך הפך למעין אב טיפוס עבור מפיקים ויוצרים מהעשור האחרון.

בשנת 2003 נכח בהופעה של "אנימל קולקטיב" והעביר ללהקה דיסק צרוב של הקלטותיו. כאשר הלהקה התפנתה להקשיב לשירים חבריה פנו מיידית אל פינק, שכעבור שנה הוציא אלבום בכורה דרך הלייבל שלהם, "פו טראקס" - הריליס הראשון שלהם לאמן שאינו חבר בקולקטיב. "The Doldrums" זכה לאהדת המבקרים והוביל לצרור אלבומים בשנים העוקבות בשלל חברות תקליטים עצמאיות. לפני שהספיק להופיע אפילו פעם אחת בפני קהל, הספיק פינק להקליט כבר כ-500 שירים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ממעצבי תרבות הגלאם העכשווית. אריאל פינק/מערכת וואלה, צילום מסך

המוזיקה של פינק הפכה לתופעה בקרב עכברי אלטרנטיב, ועם עלייתה המחודשת של תנועת הלו-פיי בראשית שנות ה-00' - קשה היה לפספס את השפעתה האדירה של יצירתו, שכיום מונה כבר 14 אלבומים (מבלי לספור את קטלוג האי.פים המפואר שלו). אמנים כמו How To Dress Well וגריימז נחשבים לצאצאיו המוזיקליים ומוזיקאים כמו בק וג'יימס מרפי - למעריציו המושבעים.

רבים מגדירים את פינק כסנדק התרבות האלטרנטיבית העכשווית. מי שזיהה את כל היסטוריית הפופ כבליל גדול, כמעט בלתי קוהרנטי, של יצירה מתועדת - רגע לפני שהאינטרנט הפך את הדבר לממשי. אובססיית הרטרו, האדרת האנלוגי, כל מה שמזוהה עם תרבות הרחוב של המאה ה-21 - "הכל באשמת אריאל פינק" (לפחות על פי ג'יימס מרפי).

כמו כל חלוץ תרבותי, כשהתנועה שנולדה בהשראתו הגיעה לשיאה, סביב סוף העשור הראשון של שנות ה-2000 עשה אריאל פינק שינוי מהותי בקריירה. למרבה האירוניה, עכשיו גם הגיעה ההצלחה המסחרית. המוזיקאי הקליפורני חתם לראשונה בחברת תקליטים גדולה, 4AD, ואלבום האולפן הראשון שלו, בתמיכת להקה בת ארבעה חברים, The Haunted Graffiti, הקפיץ את מניותיו לשחקים וחשף אותו לקהל חדש לחלוטין. השיר "Round and Round" מתוכו הוכתר על ידי פיצ'פורק לשיר השנה של 2010.

עוד באותו נושא

אייל פרידמן על ההקלטות המטונפות בכוונה של אריאל פינק

לכתבה המלאה

לאחרונה, אף הוצע לו לעבוד עם מדונה על חומרים חדשים, אך פינק סירב משום שהוא "סולד מכל מה שעשתה מאז אלבום הבכורה שלה". ההתבטאות הזו עוררה ריב טוויטר מתוקשר עם גריימז, שהאשימה אותו במיזוגניה. מדונה, על כל פנים, הכחישה בנחישות.

ב-2014 שיחרר פינק את "Pom Pom", אלבום האולפן השלישי שלו, הפעם ללא ה-Haunted Graffiti אלא בגיבוי להקה חדשה הכוללת את אייקון ה-Pאנק דון בולס. בהקלטות האלבום השתתפו סוללת מוזיקאים, בין היתר חלוץ הרוקנ'רול, המוזיקאי והאמרגן האגדי קים פולי, שעבד איתו על האלבום מחדרו בבית החולים, זמן קצר לפני שנפטר מסרטן בתחילת השנה הנוכחית. כמו כן נכלל באלבום שיר שכתב יחד עם אזיליה בנקס ויצא בגרסא אחרת בהפקתו באלבומה האחרון. הריליס של פינק זכה לתגובות נלהבות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
היי גירל. אריאל פינק/מערכת וואלה, צילום מסך

האזינו לאלבום האחרון במלואו

את המופע של אריאל פינק בארץ מפיקות נרנג'ה והמון ווליום.
מחיר כרטיס במכירה מוקדמת: 169 ש"ח, ניתן לרכוש כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully