וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: ההישג הבלתי ייאמן של בובספוג

8.2.2015 / 6:43

שני סרטי פנטזיה יקרים מאוד ולהיט אחד ענק בן חודש הצטופפו בבתי הקולנוע בארצות הברית השבוע – ומי שיצא וידו על העליונה היה בובספוג. סיכום המצב בבתי הקולנוע בסופ"ש

צילום מסך

סרט הקולנוע החדש בכיכובו של בובספוג, שנקרא בארץ "בובספוג מכנס מרובע: הסרט" – תוך התעלמות מכך שלבובספוג כבר היה סרט קולנוע אחד שיצא בארץ באותו שם בדיוק – השאיר את כל מתחריו מאחור כשהכניס במהלך סוף השבוע כ-53 מיליון דולר. ב-2004, כשיצא הסרט הראשון של בובספוג, הוא פתח עם 32 מיליון דולר, מה שנחשב אז לסכום גדול במידה מפתיעה. מתברר שמאז תופעת בובספוג רק גדלה. בסרט החדש, שייצא בארץ ב-5 במרץ, בובספוג והדמויות האחרות מהסדרה מופיעות לראשונה באנימציה ממוחשבת בתלת-ממד. בובספוג הצליח להדיח מהמקום הראשון את "צלף אמריקאי", הלהיט הענק ששלט בפסגה במשך שלושה שבועות רצופים. "צלף" נמצא השבוע במקום השני, עם כ-22 מיליון דולר, ולמרות שהוא סופג ירידות קטנות מאוד משבוע לשבוע, הוא עדיין משייט לו בנחת לכיוון ה-300 מיליון דולר בהכנסות כוללות. נכון לעכשיו, הכנסותיו מסתכמות ב-280 מיליון.

במקומות השלישי והרביעי נמצאים שני סרטים עם סיפור דומה ועצוב: שני סרטי פנטזיה שהושקע בהם הון עתק, ושהיו אמורים להיות שוברי קופות ואפילו להתחיל פרנצ'ייזים חדשים; שניהם מלאים בכוכבים מהשורה הראשונה; ושניהם גם התגלו בשלב מוקדם למדי כבעייתיים, מה שגרם לדחיית הפצתם בחודשים ארוכים, ושניהם יצאו השבוע וזכו כצפוי לביקורות זועפות וביצועים קופתיים אומללים. שני הסרטים הם "עלייתה של ג'ופיטר" (במקום השלישי, עם 18 מיליון דולר) ו"הבן השביעי" (מקום רביעי, כ-7 מיליון דולר). "ג'ופיטר" הוא סרטם החדש של אנדי ולאנה וואשובסקי ("מטריקס") עם צ'נינג טייטום, מילה קוניס ושון בין; הוא היה אמור לצאת בקיץ שעבר, ממש בצמוד ל"שומרי הגלקסיה", אבל מסיבות כאלה ואחרות – אולי צורך בעוד עבודה על האפקטים, אולי הקרנות מבחן איומות – נדחה לפברואר האטרקטיבי פחות. "הבן השביעי", פנטזית הרפתקאות עם ג'ף ברידג'ס וג'וליאן מור, הוא סרט ישן עוד יותר: תאריך ההפצה המקורי שלו היה פברואר 2013, והוא התעכב שוב ושוב עד שהגיע לשבוע הנוכחי. שני הסרטים הם כשלונות כלכליים גדולים שאין להם סיכוי לכסות את עלות ההפקה שלהם.

גם המשך הטבלה מלא בסרטים שככל הנראה לא ייזכרו לזמן רב: "ברוכים הבאים לאתמול", "שחור או לבן" ו"השכן ממול" כולם שוקעים בטבלה אחרי שלא הצליחו להגיע למספרים מרשימים. מבין המתחרים על האוסקר (שבועיים לפני הטקס), רק סרט אחד מלבד "צלף אמריקאי" מפגין נוכחות בטבלה: "משחק החיקוי", שנמצא השבוע במקום השביעי, עם הכנסות כוללות של כ-75 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully