וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים: כתבי יד אבודים של ד"ר סוס התגלו וצפויים לצאת לאור

18.2.2015 / 17:58

הספר "What Pet Should I Get?" נמצא בקופסה שנשכחה ונמצאה שוב רק ב-2013, ומלאה בכתבים ואיורים של הסופר המנוח. הספר הראשון צפוי לצאת כבר ביולי הקרוב ואחריו מתוכננים לפחות שניים נוספים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איור מתוך כתב היד של "What Pet Should I Get?"/מערכת וואלה!, צילום מסך

פברואר 2015 מסתמן כמוצלח במיוחד לכתבי יד אבודים: אחרי ספר ההמשך ל"אל תיגע בזמיר" של הרפר לי מכריזה היום (רביעי) הוצאת 'רנדום האוס' כי נמצאו כתבי יד ישנים של ד"ר סוס, סופר הילדים האהוב גם על מבוגרים, וכי ביולי הקרוב היא צפויה להוציא את הספר הראשון בארה"ב, 24 שנה אחרי מותו של תיאודור סוס גייזל. עוד מדווחת ההוצאה כי בהמשך צפויים להגיע לפחות שניים נוספים. הספר "What Pet Should I Get?" מספר את סיפורם של האח והאחות שכבר הופיעו בספר "דברים מוזרים קורים בספרים" (הוצאת כתר, 1980), ויתאר את ההתרגשות של הילד לקראת רכישת חיית מחמד.

בהצהרה שהוציאה 'רנדום האוס' צוין כי קופסה המלאה בכתבים ובאיורים נמצאה מעט אחרי מותו של גייזל ב-1991 כאשר אלמנתו אודרי שיפצה את הביתה. הקופסה הונחה בצד ונמצאה שוב רק ב-2013 על ידי האלמנה ועל ידי מזכירתו הוותיקה של הסופר המנוח וחברת המשפחה. "What Pet Should I Get?" נמצא כשהטקסטים והאיורים שלו כמעט מושלמים. אודרי גייזל מסרה כי אף כי התגלית ללא ספק מיוחדת, היא אינה מפתיעה. "טד תמיד עבד על מספר פרויקטים והתחיל דברים חדשים כל הזמן - הוא כל הזמן צייר והעלה רעיונות לסיפורים חדשים".

זה יהיה הספר ה-46 במספר של ד"ר סוס, שבין היתר כוללים את "חתול תעלול", "הלורקס", "כך גנב הגרינץ' את חג המולד", "אתה זקן רק פעם אחת" וספרו האחרון לפני מותו ב-1991, "אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים", ונמכרו עד כה במעל 650 מיליון דולר בכל העולם. ספריו של ד"ר סוס מזוהים כמובן גם בזכות איוריו המקסימים לדמויות המשונות שהגה, ורבים מהם עובדו לקולנוע.

בארץ יצאו ספרי ד"ר סוס בהוצאת כתר, שעדיין אוחזת בזכויות, ומזוהים בעיקר עם תרגומה של לאה נאור. ב-2011 יצא לאור לקט מסיפוריו, "זרע הביפולו ועוד סיפורים אבודים", שבעה סיפורים שנמצאו לאחר שנים של תחקיר ובילוש על ידי ד"ר צ'ארלס ד. כהן, המומחה מפורסם לד"ר סוס. הסיפורים הללו התפרסמו בעיתונים אמריקאיים מתחילת שנות החמישים ומעולם לא נכנסו לאחד מספריו הרשמיים של ד"ר סוס, אך כהן התחקה אחר העקבות וליקט עד שהצליח להשלים את הסיפורים על האיורים המקוריים שלהם, והביא אותם לדפוס. גם את קובץ הסיפורים הזה - שהקדים רבים מהספרים המפורסמים של ד"ר סוס, ושאפשר לראות בהם גם ניסיונות ביכורים לרבים מהנושאים, הדמויות, והמסרים של סוס המאוחר יותר - תירגמה נאור. בספטמבר 2014 יצא לקט ארבעה סיפורים אבודים נוספים (שטרם ראה אור בעברית), "Horton and the Kwuggerbug and more Lost Stories". בניגוד לפעמים הקודמות, הספרים החדשים הם כתבי יד שמעולם לא ראו אור.

"זרע הביפולו ועוד סיפורים אבודים": ד"ר סוס נהדר גם בסיפוריו המוקדמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully