וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהבים הם לטייל ולפעמים לראות בלט: "המומינים" זוכים לעיבוד מחול

19.2.2015 / 12:14

אחרי שלל עיבודים במדיומים שונים, כובשים יצורי האגדה מדיום נוסף - מחול. הבלט הלאומי הפיני מעלה מופע על פי אחד הספרים, וגם אם הטרולים עצמם לא ניחנו בחן רב, חבריהם לעמק יעזרו בחלק של הבלט

בלט המומינים. אתר רשמי, צילום מסך
רוקדים עד סוף העולם/צילום מסך, אתר רשמי

אחרי הספר, סדרת האנימציה האהובה, סדרת האנימציה השנואה, רצועת קומיקס וסרטי אנימציה, מגיע עיבוד חדש ל"המומינים" במדיום שונה בתכלית - בלט. יצורי האגדה שיצרה טובה ינסון הפינית וחיים בעמק רחוק, מופלא ומוזר, יצאו במחול על הבמה בהלסינקי, במסגרת מופע חדש של הבלט הלאומי הפיני. "למרות שהגוף של המומינים אינו הדבר הכי גמיש עבור בלט", גורסת ההודעה מטעם הבלט, "הדמויות האחרות בעמק ידאגו לחלק של הבלט הקלאסי"

"דבר אינו שפיר בעמק המומינים", על פי תקציר העלילה של הבלט, "ומומינטרול וחבריו מחליטים לבדוק מה לא בסדר. במסע מסוכן הוא פוגש מכרים חדשים, ובמצפה הוא לומד כי כוכב שביט מאיים על עמק המומינים. כיצד ישרדו?".

המופע מתבסס על הספר השני בסדרת הספרים -"כוכב השביט מגיע לעמק המומינים" מ-1946 (בעברית הוא יצא לאור ב-1984 בהוצאת זמורה ביתן), שכבר זכה לעיבודים בעבר - סרט אנימציה רוסי בשנות השבעים, סרט אנימציה פיני-יפני וסרט סטופ-מושן פיני מ-2010. טובה ינסון עצמה עיבדה את הסיפור לקומיקס שחולק ל-26 שבועות ולמעשה כלל שינויים רבים מהמקור. בסופו, שומו שמים, כוכב השביט אכן פגע בעמק המומינים וגרם לנזק רב.

חרף התיאור המאיים המופע אמור להתאים לגילאי 4 ומעלה, ואם אתם נקלעים להלסינקי החל מחודש מרץ הקרוב, כרטיס יעלה לכם 42 יורו.


רחוק, מופלא ומוזר: 5 קלאסיקות (לא רק) לילדים ונוער

תמונות מהחזרות

בלט המומינים. טוויטר, צילום מסך
בלט המומינים/צילום מסך, טוויטר
בלט המומינים. טוויטר, צילום מסך
בלט המומינים/צילום מסך, טוויטר
בלט המומינים. טוויטר, צילום מסך
בלט המומינים/צילום מסך, טוויטר
  • עוד באותו נושא:
  • המומינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully