וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול צף 5: השירים הטובים של 2015 עד כה

27.3.2015 / 0:40

סוף מרץ הוא זמן טוב לסיכומי ביניים - הנה פלייליסט של כמה השירים היפים ו/או המגניבים ביותר של השנה עד כה, ביניהם ביורק, סוזן סונדפור, Years & Years, דה אבנר ואפילו דיוויד גטה

רבע משנת 2015 חלפה, וכמו פקידים מחויטים הגיע הזמן לעצור רגע ולסכם את המאזנים החיוביים שהיו לנו עד כה. והיו הרבה, מלבד ה-17 המפורטים למטה ישנם עשרות ומאות שירים מעולים אחרים, אלא שאותם אני אוהב מעט פחות. ייתכן שאל חלק מהנבחרים אתכחש ברבעון הבא, שלא לדבר על סיכומי השנה, אבל נכון לסוף מרץ מדובר בזיקוק אקלקטי של השירים האהובים עלי השנה עד כה, בלי סדר מסוים. בסוף הטור תוכלו למצוא פלייליסט להאזנה רציפה ונעימה במיוחד.

Years & Years - King

מאז סוף 2013 מטפטפת השלישייה הלונדונית המתוקה הזו להיט אחרי להיט. בתחילת השנה הם כבר סומנו על ידי ה-BBC כ"הסאונד של 2015", ומאז הסינגל (החמישי) שלהם "Desire" נכנס לפלייליסט של גלגלצ, ואחריו יצא הסינגל "King" לקראת האלבום שעתיד להגיע ביוני.

אחרי שכל זה נאמר, אני מוכרח להודות שלא ממש הבנתי על מה הסיפור. כן, הם חמודים, אבל אם הם הסאונד של 2015 - כנראה שמדובר בשנה קצת משעממת. אולם מי שעוקב יודע שהשנה עד כה רחוקה מלהיות משעממת, וגם Years & Years כבשו אותי לבסוף עם "King". נדרש לכך זמן, השיר יצא בינואר ונדרשו לי חודשיים כי להתאהב בו, וכן, הוא ממש דומה ל-"Desire", אבל איכשהו עדיף בעיניי בהרבה.

David Guetta ft. Emeli Sandé - What I Did For Love

מדי פעם בפעם מגיע שיר של דוד גואטה (כן, כן, דיוויד גטה, אבל מבחינתנו הוא דוד גואטה) שאני ממש ממש מחבב, ואז קצת יורד לי ממנו ובדיעבד אני לא לגמרי מצליח להבין את ההתלהבות של עצמי. נראה לי שמהבחינה הזו "What I Did For Love" יהיה שונה. הוא נשמע כמו קלאסיקה, כאילו נשלף מתחילת הניינטיז כשהדאנס היה עתיר נשמה ופריטות פסנתר. זה בדיוק מה שקורה בשיר הנפלא הזה, שאמלי סאנדה יוצקת לתוכו את הלב. ורק הקליפ מטופש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

Wolf Alice - Giant Peach

וולף אליס הלונדוניים הם הילדים הכי מגניבים בכיתה. במהלך 2013 הם הפכו לאחת הלהקות החדשות האהובות עלי, מפגיזים בשירים הממזגים באופן מושלם בין מלודיות ממכרות לבין גיטרות מנסרות והלמות תופים, לפעמים עם סטייה קלה לטובת בלדת העצוב-לי המתחייבת. יש להם כישרון גדול ופוטנציאל אמיתי להפוך לאחת מלהקות הרוק הגדולות בעולם, ו"אפרסק ענק" האדיר ממחיש יפה למה - אינטרו ארוך המוביל אל השיר החמוד המוביל אל גשר חרישי המוביל אל קטע כבד ונפלא שיהווה את השיא בכל מסיבה. עד שהאלבום יצא ביוני הקרוב, אם טרם היה לכם העונג מומלץ עד מאוד לבדוק את שני ה-EPים שהוציאו עד כה.

PUJOL - Manufactured Crisis Control

לא הקדשתי יותר מדי תשומת לב לדניאל פוג'ול בעבר - לא באלבומו הראשון מ-2012 ולא בשני שיצא לפני כשנה, אבל הסינגל הנוכחי מתוך האחרון הוא פשוט פצצת כיף רועמת ואנרגטית. קרב אגרופים!

BEA - Filthy Believer

אל תתנו לקליפ הוורוד-בזוקה הזה להסיח את דעתכם - הסינגל השני של ההולנדית העולה BEA הוא פופ מובחר, מלנכוליה בכסות מתוקה והמנונית, מהסוג שיכול להיות להיט רדיו אם רק ישתחל לפלייליסט.

Susanne Sundfør - Kamikaze

אחד משני השירים היפים ביותר באלבומה האחרון של הזמרת הנורבגית, ומבין שניהם הוא גם הנגיש וזה שמייצג נכון יותר את האלבום - שילוב בין צלילי אייטיז-טראש לבין דכדוכיה סקנדינבית, מסוג הדברים שכאשר הם נעשים נכון הופכים לכתר על ראשו של הז'אנר. לו רק היה לה קול פחות מעצבן זה היה מושלם.

קול צף 3: סוזן סונדפור מביאה דיבור חדיש

Unknown Mortal Orchestra - Multi-Love

הסינגל הראשון ושיר הנושא מתוך האלבום השלישי הממשמש של השלישיה האמריקאית/ניו זילנדית, שכבר הסבה קורת רוח רבה בשני אלבומיה הקודמים, אבל השיר הזה הוא בעיניי היפה ביותר שלהם עד כה בלי תחרות. משהו בכל רמה בו כאוב, צובט ונוגע ללב, והגם שהמילים שלו מעט מוזרות, שורות כמו "מולטי-אהבה נכנסה אל לבי והרסה אותו כמו חדר מלון" או "מולטי-אהבה הורידה אותי על ברכי" עושות את העבודה.

Other Lives - Reconfiguration

כמעט ארבע שנים עברו מאז האלבום האחרון של השלישיה הזו מאוקלוהומה, ובפברואר הם הוציאו סוף סוף סינגל ראשון מתוך האלבום השלישי שבדרך. הם הוציאו תחת ידם דברים כל כך יפים בעבר שהשיר הזה מצטרף אליהם בלי רגשי נחיתות, אבל עם לא מעט רגשי בדידות.

Portico (feat. Joe Newman) - 101

ב-2014 "קוקורוקו", שירו המקסים של ניק מאלבי, הגיע אל המקום ה-45 במצעד השירים שהכי אהבנו השנה. כעת הגיע תורה של הלהקה שממנה פרש ב-2011 - פורטיקו קוורטט, שבשנה שעברה הפכה סופית מרביעייה לשלישייה ובהתאם שינתה את שמה ל'פורטיקו' וזהו. החבורה המקוצצת הזו תוציא את אלבום הבערך-בכורה שלה בלייבל חדש, נינג'ה טיון, ומתוכו השיר הראשון הזה מבשר גם על שיפטינג מוזיקלי מהג'ז הצ'ילי שאיתו קנתה את עולמה אל משהו יותר אלקטרוני וניסיוני. ג'ו ניומן, סולן אלט-ג'יי, מנדב את קולו לשיר הבכורה מתוך האלבום, שיצא ממש השבוע. התוצאה מהפנטת, רדופה ורודפת, ובכך קצת נשמעת כמו המשך ישיר ל-"Hunger of the Pine" של ניומן ולהקתו.

The Avener & Phoebe Killdeer - Fade Out Lines

צריך ממש להתעלם מהקליפ של השיר הזה, שנטחן חזור וטחון בערוצי המוזיקה - הבחור הבטלן הזה משוטט לו עם לוח שחמט, משחק עם הזקנים בפארק, מנמנם לו בשמש על הדשא, בזמן שזוגתו (לפחות שבע ליגות מעליו) עובדת בדוגמנות - ולשים לב לשיר. עיבוד האוסי של The Avener הצרפתי שמשמר את הגרוב הצונן של המקור אבל מנער את הנמנום ומזריק לו את מה שנדרש כדי להיות שיר גדול.

Refs - Pain Goes Away

פשפושים ביוטיוב או בסאונדקלאוד יעלו אינספור אמנים ששואפים להתגלות, מחדשים חומרים של אחרים או יוצרים משלהם בלי להשאיר חותם של ממש, אבל מדי פעם מגיע משהו שמצליח לעשות גלים בבריכות האלה. הצמד הניו יורקי עתיר הנשמה הזה התפוצץ בבלוגספירה בתחילת השנה, ושיר הבכורה שלהם מבהיר היטב מדוע. מהוקצע, אלגנטי, ממכר - הדבר הזה מבשר על כישרון של ממש וצריך להיות להיט גדול.

All We Are - Keep Me Alive

מתוך אלבום בכורה של שלישייה המורכבת מנורבגית, אירי וברזילאי ופועלת בליברפול, שחבריה מכנים את המוזיקה שלהם 'בוגי פסיכדלי', ו'הבי ג'יז על סמי הרגעה' (בכך יש להניח שהם מתכוונים לחלק השני והדיסקואי בקריירה של האחים גיב). אלה הגדרות לא רעות בכלל למה שקורה כאן, כפי שהשיר הזה מבהיר יפה. הוא נבנה עוד ועוד עם גרוב קל בשירה והדהוד קל בגיטרות עד לחלק שהופך אותו לכה מוצלח - זעקותיה של הסולנית גורו (Guro) על כל שהיא שומעת רק את הנשימות שלו.

Death Cab for Cutie - No Room In Frame

כבר חשבתי שאיבדתי אותם, להקת האינדי האהובה על סת' כהן שב-2003 הנחילה לו ולי ולעולם את האלבום המושלם "Transatlanticism" ומאז נגרעה ונשחקה לה לאטה. החדשות הרעות הגיעו עוד לפני שהגיע האלבום - כריס וואלה, ממקימי הלהקה, עוזב אותה (למרות שבאלבום הזה עוד ניגן), והסינגל הראשון ששוחרר מתוכו, "Black Sun", היה משמים. אבל אז הגיע השיר היפה הזה, שלא בדיוק נשמע כמו דת' קאב אבל עדיין מקנה בדיוק את אותה מתיקות חמוצה מוכרת, ובישר שהם ממש לא אבדו ועדיין יודעים לפרוט על המיתרים הפנימיים שלנו.

Nadine Shah - Stealing Cars

סינגל פותח מתוך האלבום השני החדש של ניידין שו הבריטית, מעין שילוב של טניטה טיקרם, אנה קאלבי ופי ג'יי הארווי, אבל גם משהו שהוא גם לגמרי שלה - פצוע, שבור לב ומרגש.

Best Coast - California Nights

הסינגל הראשון מתוך האלבום השלישי חותך בחדות מהסרף-פופ הטינאייג'רי המתוק והכובש של בת' קוסנטינו ובוב ברונו בעבר, אל שוגייזינג ומפלי גיטרות. הקלילות שבה זה נעשה, והעובדה שהשיר הזה כל כך יפה, מוכיחים שיש להם המון להציע.

George Maple - Vacant Space

האוסטרלית הזו, ששמה האמיתי הוא ג'ס היגס, כבר הפכה לשם דבר במולדתה. EP הבכורה שלה מדצמבר 2014 - שזה שיר הנושא מתוכו - כבש את המקום השלישי באייטיונז המקומי. שילוב של סול ופופ צחורים, הדורים, מינימליים ומהדהדים, שמזכיר קצת את מה שעושה בנקס ולגמרי עומד איתה בשורה אחת. שימו לב שהביצוע המרשים הזה נעשה בהקלטה חיה.

Björk - Lionsong

מתוך האלבום היפה שלה מזה שנים, יצירה שכולה כרוניקה מפורטת וכואבת של פרידה ולב שנשבר לאטו. "אולי הוא יצא מזה כשהוא אוהב אותי", היא אומרת בשיר, עוד לפני שהכל נגמר, "אולי הוא יצא מזה, אני מריחה הצהרת בדידות. אולי הוא יצא מזה". זו קצת רמאות שהשיר הזה כאן, כי אני מבכר על פניו את "Stonemilker" הפותח את האלבום, אבל הוא נעדר מיוטיוב כך שאי אפשר לשבץ אותו בפלייליסט. יחד עם זאת, "Lionsong" היפהפה נופל ממנו לטעמי רק במעט.

קול צף 1: שברון הלב של ביורק הניב את אלבומה היפה מזה שנים

seperator

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully