וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הסוף: 9 דברים שאנחנו רוצים לראות ב"מד מן"

5.4.2015 / 6:42

שבעת הפרקים האחרונים לגמרי של "מד מן" מגיעים, ועם תחושת הסופיות הזו באוויר יש לנו כמה בקשות, בהן עוד מיחסי דון ופגי, לדעת מה עלה בגורלו של התינוק שלה ושל פיט ועוד

מד מן 7 ב'. Frank Ockenfels 3,
מריחים את הסוף/Frank Ockenfels 3

מחר (שני) חוזרת "מד מן" לחלקה השני של העונה השביעית והאחרונה, שבעה פרקים אחרונים לגמרי שאמורים לחתום את הסדרה ולספק כמה שיותר סיומות - בין אם פתוחות ובין אם לא. כמובן שאי אפשר לבקש שכל משאלותינו יתממשו, אבל הנה רשימה של כמה דברים שהיינו רוצים לראות קורים בשבעת הפרקים האלה. מיחסי דון ופגי, הצצה כלשהי לעתידה של סאלי, גורלם של רייצ'ל מנקן, סאלבטורה רומנו, מייקל גינזברג, סטפני אחייניתה של אנה, הילד של פגי ופיט ועוד.

יחסי דון-פגי

"מד מן" קצת לא היתה הוגנת איתנו. פרק "המזוודה" משח את פגי כאנה החדשה, האדם הכי קרוב אל דון מבחינה אפלטונית, שותפת גורל ונפש תאומה. אבל במקום לראות את החברות האמיצה שלהם עומדת איתנה, דון התקרב אל מייגן ושכח את כל היתר. שנה אחרי כן, 1966, פגי עזבה את 'סטרלינג קופר' לטובת 'קאטלר גליסון וצ'ואו' והשניים התרחקו עוד יותר, ובהמשך התאחדו שתי החברות אבל פגי היתה במחנה טד וליבתה אט אט אטנגוניזם כלפי דון, לא בלי עזרתו. רק ב-1969, סוף חלקה הראשון של העונה השביעית, חל מפנה שוב ביחסיהם. דון - כעת כפוף לפגי - הגיע בסוף השבוע לעזור לה לפצח את הקמפיין לברגר שף. הם רקדו לצלילי פרנק סינטרה וסוף סוף התחברו שוב, ואף הוסיפו לכך בפרק שאחרי כן כאשר דון שיכנע את פגי להוביל בעצמה את המצגת בפני הלקוחות, והם צפו ביחד בנחיתה על הירח (עם הארי ופיט).

הסדרה התחילה עם בואה של פגי ל'סטרלינג קופר', מדובר בדמות השנייה בחשיבותה לדון דרייפר, ו"מד מן" חייבת לספק לה ולדון את הידידות שמגיעה להם ולנו. פגי צריכה להיות המפלט והמשענת שאנה תמיד היוותה לו, ובעיקר להיות שוות ערך לדון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדרכם. דון ופגי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה יהיה עם סאלי?

רשת AMC רצתה ספין אוף שיעקוב אחרי מעלליה של סאלי עם סיומה של "מד מן", מה שלא יקרה עקב סירובו העיקש של מתיו וויינר (וטוב שכך). כך ש"מד מן" עצמה תצטרך לספק לנו את האופק של סאלי, הדמות שבה טמונה התקווה הגדולה ביותר בהתקרבנו אל הסוף - בת להורים עם בעיות פסיכולוגיות אקוטיות, אבל לפחות אחד מהם מלבן איתה את הדברים שהובילו אותו להיות מי שהוא. בפרק האחרון של חלקה הראשון של העונה, הנחיתה על הירח, ראינו מעין תצוגת תכלית נוכחית שלה - מצד אחד דלוקה ונבוכה במחיצתו של הספורטאי החתיך, בנם של אורחי אמה, ומצד שני מתחברת עם אחיו החנון שצופה בטלסקופ בכוכבים ואף נושקת לו מיוזמתה (ואז מעשנת בפוזה בטי-פרנסיסית).

לפני שתסתיים הסדרה אנחנו צריכים איזו הצצה או רמז למה שהולך לקרות איתה אחרי כן. מה מעניין אותה בחיים? מה תלמד בקולג'? עד כמה תתרחק מבטי? מה יהיה טיב יחסיה עם אביה? תנו לנו לדעת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפויסים. דון וסאלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבן של פגי ופיט

לא שמענו הרבה על הבן המשותף של פגי ופיט לאורך השנים. היא ילדה אותו ב-1960, ולאורך חלק ניכר מ-1962 (העונה השנייה) בילינו עם פגי בבית אמה ועם אחותה והכומר (קולין הנקס) שניסה לגרום לה להתוודות על חטאיה כי אלוהים סולח. היא מעולם לא עשתה זאת, ואף הגדילה וסיפרה לפיט באכזריות שילדה לו תינוק ו"היתה יכולה לבייש אותו" באמצעות זה.

התינוק נמסר לאימוץ ומאז קיבלנו רק תזכורות קטנות לקיומו, אבל השימוש המדוד הפך כל אזכור כזה לרב משמעות. ב-1965, פרק "המזוודה", דון שאל את פגי אם היא לפעמים חושבת עליו, והיא ענתה שלפעמים, כאשר היא רואה ילדים משחקים בפארק. ב-1966 (עונה חמישית), אחרי שג'ואן חזרה מחופשת הלידה שלה פגי החזיקה את הפעוט בידיה בעל כרחה ואז פיט נכנס לחדר כדי לחזות במחזה הזה. שנתיים אחרי כן, 1968 (העונה השישית), קיבלנו אולי את הרגע המרעיש מכולם - דורותי, אמו של פיט, טעתה לחשוב שפגי היא טרודי ואמרה לה: "אני שמחה ששניכם בלעתם את גאוותכם, אם לא בשביל משהו אז לטובת הילד שעשיתם ביחד". זה לגמרי הוציא את פגי מאיזון והיה נהדר.

עכשיו ב-1969, העונה השביעית, הפך חוליו למעין תמונת מראה של בנה האבוד של פגי. השכן השמנמן שלה, ילד בן עשר, התנחל בדירתה דרך קבע והשניים התקרבו עד כדי כך שפגי דמעה כאשר בישר לה בצער שאמו והוא עוזבים את ניו יורק לטובת ניוארק. ייתכן שהמטרונות המקסימה הזו של פגי היא הדבר הכי קרוב שנראה בכל הנוגע לבנה שלה, משהו שסוגר את המעגל, אבל בהחלט יהיה ראוי אם פגי ופיט יחליפו מילה נוספת על כך לפני הסוף.

עוד באותו נושא

על הקרוסלה: מצעד הרגעים היפים ביותר של "מד מן"

לכתבה המלאה
מד מן 7 ב'. Frank Ockenfels 3,
מה בדבר הילד? פגי ופיט/Frank Ockenfels 3

הבת של רוג'ר

את מרגרט הארגרוב ראינו לאחרונה מוקדם יותר בעונה השביעית, כאשר פרשה לקומונה היפית בשולי מדינת ניו יורק, עזבה בכך את בעלה ואת בנה הקטן. רוג'ר נסע לשם ואף בילה לילה כדי לנסות לשכנע אותה לחזור אל בנה שבוכה מדי לילה במיטתו ומתגעגע אליה, אבל ללא הועיל. הביקור הסתיים עם שניהם בבוץ אחרי שניסה לכפות עליה לבוא איתו ומעד, ומרגרט - או מריגולד, כפי שהחלה לקרוא לעצמה - הטיחה בו שהבן שלה יוכל לגדול בלעדיה בדיוק כשם היא עצמה גדלה בלי רוג'ר.

חודשיים אחרי כן היא עוד לא חזרה - כאשר משפחת סטרלינג צפתה בנחיתה על הירח, היו שם כולם מלבדה. האם היא תתעשת? האם נראה או נשמע מה יעלה בגורלה? בהחלט מקווה שכן.

השמש שוקעת: מתיו וויינר מספר על מה רומז הפוסטר החדש של "מד מן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוג'ר המובס מתרחק מבתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

סטפני והתינוק/ת

אחד הדברים המסקרנים שקרו בעונה השביעית היה שובה של סטפני, אחייניתה של אנה דרייפר. אחרי מותה של אנה היא נותרה כשריד אחרון לחייו הקודמים של דון, האדם שהוא מכיר הכי הרבה זמן, החוליה המקשרת היחידה אל זהותו האמיתית, גם אם רק באופן ייצוגי – היא הרי היתה רק ילדה קטנה כשפגש בה לראשונה. היא הגיעה הרה (מאוד) בבקשת עזרה, אבל נשלחה על ידי מייגן הקנאית בחזרה אל הדרכים כשהיא מצוידת בצ'ק על סך אלף דולר עוד לפני שדון בכלל הספיק לראות אותה.

דון לא רצה לפטור אותה עם כסף, הוא רצה להיות שם בשבילה ובשביל התינוק שבדרך - הם סימנו את האדם החדש-ישן שדון רוצה ויכול להיות. סטפני תיכננה להגיע לאוקלנד כדי להיעזר בחברים שיש לה שם, אבל לא באמת ראינו שזה קרה. היא התקשרה אל דון מטלפון ציבורי שלא ברור היכן הוא, אבל אפשר לתהות אם שיחת הטלפון הזו היתה נעשית מבית חבריה לו אכן היתה איתם. לא זאת בלבד ש"מד מן" מוכרחה להראות לנו אותה, אלא גם להפגיש בינה לבין דון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סטפני מגיעה אל מייגן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'ין בתור ילד נורמלי

את סאלי ובובי דרייפר הכרנו בתור ילדים קטנים יותר מכפי גילו של ג'ין דרייפר כעת, אבל הוא בכל זאת תמיד דבוק לאמו וכולם מתנהגים אליו כמו אל פעוט. בעונה השביעית הוא כבר בן 6, אפשר לבקש שהסדרה תראה לנו אותו מתנהג כמו בן גילו? גם לראות ממשק כלשהו בין דון לבינו יהיה נחמד - הוא תמיד היה הבן הזנוח, ילד שנולד בשלב שבו היחסים בין דון ובטי קרסו וקרוי על שם חמיו השנוא של דון. אפילו בפנטזיה של דון פעם, כאשר דמיין את עצמו ואת מייגן במין נסיעה משפחתית אידילית עם ילדיו, הוא הסתפק בסאלי ובובי אבל הזניח את ג'ין. זה נורא מינורי אבל עדיין דורש התייחסות כלשהי לפני סיום הסדרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ין בזרועות אמו בעונה החמישית/מערכת וואלה!, צילום מסך

איחוד בין דון לבין טרודי קמפבל

זה נראה תלוש, אבל תחשבו על זה רגע - טרודי הוכיחה פעם אחרי פעם עד כמה היא אסרטיבית, פקחית, מפוכחת וחזקה. היא תמיד היתה המנוע מאחורי פיט וזו שדחפה אותו, ליבתה את השאפנות שלו, וכאשר זה נדרש - חתכה מיד ולא הסכימה לקבל עוד מהבולשיט שלו. דון צריך מישהי כזו שתיישר אותו, ואנחנו יודעים שהוא מחבב אותה. על פי מתיו וויינר, אילולא אליסון ברי היתה מחויבת ל"קומיוניטי" היא היתה הופכת לחברת קאסט קבועה ב"מד מן" ומי יודע מה יכול היה לקרות. אולי בדיוק זה.

מד מן עונה 6 פרק 3, טרודי קמפבל. AMC Ron Jaffe,
מלכה. טרודי/AMC Ron Jaffe

איחוד בין רוג'ר לג'ואן

די, ברצינות, חיכינו לזה מספיק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדיין מחפשת אהבה. ג'ואן/מערכת וואלה!, צילום מסך

דמויות שאנחנו רוצים לראות שוב

פול קינזי נזנח במפתיע כאשר 'סטרלינג קופר דרייפס פרייס' קמה עם כמה חברים נכבדים בלבד, אבל שנים אחרי כן "מד מן" חזרה אליו כדי להראות מה קרה לו מאז ולסגור את הסיפור שלו. באותה מתכונת הבו לנו גם את אלה.

רייצ'ל מנקן

ב-1960 (העונה הראשונה) רייצ'ל היוותה משקל נגד שפוי לדון, וזה גם מה שהביא לתום פרשת האהבים שלהם - דון הנסער הציע לה לברוח איתו כאשר חשש מכך שפיט עומד לחשוף בפני קופר את זהותו האמיתית. מבין כל המאהבות של דון לאורך השנים, רייצ'ל היתה היחידה שראינו גם בלעדי דון - שיחת הטלפון שלה עם אחותה אמנם עסקה בו אבל העניקה לנו הצצה להלכי המחשבה של רייצ'ל עצמה. כך שהפרידה ממנה תמיד נראתה חפוזה וזריזה מדי, אפילו שבמהלך העונה השנייה, מתישהו ב-1962, זכינו לקלוז'ר קטן כאשר נכנסה עם בעלה למסעדה שבה ישבו דון ובובי בארט והציגה את עצמה בתור רייצ'ל כץ. זה לא היה מספק, וסוף הסדרה - כאשר דון משלים עם מי שהוא באמת - הוא זמן טוב להפגיש שוב בינה לבינו.

סלבטורה רומנו

סאל פוטר ב-1963 (העונה השלישית) על פי דרישתו של הלקוח הגדול ביותר של 'סטרלינג קופר' - לו גארנר ג'וניור מ'לאקי סטרייק'. חטאו היחיד היה שלא שעה לניסיון של גארנר לשכב איתו. בפעם האחרונה שבה ראינו את סאל הוא התקשר אל אשתו - שכבר מנחשת ללא אומר שהוא הומו - מטלפון ציבורי בפארק חשוך כלשהו ואמר לה שהוא מתעכב בעבודה. מה קרה איתו מאז?

קרלה

המטפלת השחורה של ילדי דרייפר בשלוש העונות הראשונות פוטרה על ידי בטי בדרך נבזית בגלל שגלן הגיע להיפרד מסאלי ערב מעבר הדירה שלהם. אפילו אם קרלה היתה דמות שולית מכדי שנראה אותה שוב, יהיה נחמד אם לפחות תזכה לאזכור מצד הילדים שמעולם לא התאפשר להם להיפרד ממנה. זה המעט שהם חייבים לה.

מייקל ומוריס גינזברג

קשה לשכוח את הפרידה הטראגית ממייקל גינזברג, שהשאיר מאחוריו את הפטמה שלו לפני שאושפז במוסד לחולי נפש. האם התאושש מאז? ומה בדבר אביו המגונן והמסוכך, שנותר לבדו עם האשפוז של בנו? איך הוא מסתדר? האם הוא מנסה לשדך לבנו מישהי מהחוסות? אל תתנו לפרק האחרון איתו להיות הפרק האחרון איתו.

  • עוד באותו נושא:
  • מד מן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully