וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לזכרם: מבחר המלצות טלוויזיה ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

21.4.2015 / 11:57

ערוצי הטלוויזיה בשידורים מיוחדים לכבוד יום הזיכרון, כולל טקסי יום הזיכרון הערב (רביעי), שגרת יומם המפחידה של חיילים בבופור, חבורת היתומים של כפר עציון, טייסת הקרב הראשונה בישראל, סרטים רבים לזכר הנופלים ועוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סתיו שלא חלף" בערוץ הראשון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בערוץ 1 ב-17:55, סתיו שלא חלף.
קרוב ל-30 שנה חלפו מאז נהרג יואב סקל בפעולה לילית של סיירת גולני בדרום לבנון. ארן ריילינגר, חברו לצוות, יוצא כעת לפגוש את חבריו מהסיירת ומראיין אותם אודות אותו לילה קשה, על הזיכרונות המלווים אותם מתקופת שירותם בסיירת והיכן הם היום. ביניהם שני קיבוצניקים שחזרו בתשובה ומפקד הצוות שחי כבר שנים בסין. סרטם של איל תבור וארן ריילינגר.

בערוץ 1 ב-20:40, נופלים ללא הבדלים.
"תראה כמה אלפים הגיעו ללוויה שלך, מי היה מאמין?", הספידה רוחמה את בנה מתן, לוחם ביחידת מגלן. מתן גוטליב נהרג 3 חודשים לפני השחרור בקריסת מבנה ממולכד באזור חאן יונס בעת מבצע צוק איתן. לידו נהרגו חבריו ליחידה סמ"ר גיא אלגרנטי וסמ"ר עומר חי, כולם בני 21. הסרט מעלה את סיפוריהם של הנופלים בצוק איתן, לצד סיפור הנופלים המוסלמים במלחמות ישראל שמשפחותיהם נפגעו עמוקות במערכת הבחירות האחרונה, וגם של נופלי חיל החימוש - תומכי לחימה, שסיפוריהם נדחקים לאחור למרות מעורבותם בקרבות קשים. נופלים ללא הבדל דת גזע או מין, ללא הבדל בין התפקידים או החילות בהם שירתו.

בערוץ 2 ב-21:00, שרים בכיכר.
שידור חי של טקס יום הזיכרון המסורתי "שרים בכיכר" שיועבר בשידורי חי, ויארח את ריטה, מוקי, מירי מסיקה, אברהם טל, שלמה גרוניך, דקלה, יונתן רזאל, דקלון, סגיב כהן ויובל דיין. בין השירים ישולבו קטעי וידאו עם סיפורי הנופלים ממבצע צוק איתן, המסופרים מפיהם של בני משפחתם וחבריהם.

בערוץ 10 ב-21:00, במותם ציוו.
טקס יום הזיכרון השנתי בשידור ישיר מהאמפיפארק בראשון לציון, בהנחיית קובי מידן. ובהשתתפות קובי אפללו, נינט, רן דנקר, עומר אדם, קרן פלס, משה פרץ, דודו טסה וקרולינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חבורת היתומים" בערוץ הראשון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחינוכית 23 ב-21:00, אחד חסר.
סדרה בת ארבעה סרטונים הכוללים שיחות עם אחים ואחיות שכולים ועם יתומים, המספרים את סיפורם של החללים ומתארים את האופן שבו הם בחרו להתחבר אל הזיכרון באמצעות הבטחת הנצחתם.

בערוץ ההיסטוריה ב-22:07, מבוזבזים.
סרט תיעודי רב-עוצמה המתאר את שיגרת יומם המפחידה של חיילי מוצב הבופור שבדרום לבנון. במרכז הסרט, שביימה נורית קידר, עדויות של חיילים ששירתו במוצב בחצי השנה שקדמה לנסיגה מלבנון, על סט הסרט "בופור" שצולם באותה עת. מהסיפורים שהם מגוללים מתקבלת תמונה מצמררת המורכבת מחוויות החיילים בשדה הקרב. המפגש הראשון של קידר עם הלוחמים התקיים על הסט. המצלמה עמדה נטועה במקומה, ללא תזוזה, התמקדה בפניהם של הדוברים וקלטה את סיפוריהם, את הקושי שלהם לדבר על החוויות שעברו עליהם כמה שנים לפני כן, ואת התגובה הרגשית הקשה שהעלאת הזיכרונות גרמה להם. בין עדויות החיילים משולבים קטעי מחול דרמטיים בבימוי אוהד נהרין ובביצוע רקדני להקת "בת שבע", המעניקים לסרט מימד מופשט ופיוטי.

בערוץ 1 ב-23:00, חבורת היתומים.
סרט העוקב אחר התהליך המרתק והכואב של חשיפת הסיפור האישי של חמישה יתומים תושבי כפר עציון, שהתמודדו יחד עם הטראומה הקשה לאחר מלחמת העצמאות שהותירה 49 ילדים בני הכפר יתומים. חבורת היתומים מתכנסת בקיץ 2014 לקייטנה השביעית - לאחר שבילדותם השתתפו בשש קייטנות שעזרו להם להתחבר ולהתגבר. את הקייטנה השביעית הם בוחרים לקיים בכפר עציון.

עוד באותו נושא

לזכרם: חיילים מלחינים את שירי הנופלים במיזם ההנצחה של גל"צ

לכתבה המלאה

למנויי HOT

ב-HOT3 ובערוץ 8 ב-20:01, עדי רוזן - זכרונות חיים.
חייה של עדי רוזן בסרט זיכרון המשלב אנימציה ואיורים של עדי עם כתביה ותמונותיה. עדי נרצחה ביום ראשון, 22 בינואר 1995 עת הייתה בדרכה לבסיס האימונים בסנור שבו שירתה כקצינת ת"ש וח"ן. בעודה עומדת בתחנה בצומת בית ליד אירע הפיגוע הרצחני בצומת. 21 חיילים ואזרח נרצחו, ביניהם עדי.
ישודר גם מחר בערוץ 2 ב-15:45.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מעל ומעבר: טייסת הקרב הראשונה" ב-yes דוקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

למנויי yes

ב-yes דוקו ב-22:00, מעל ומעבר: טייסת הקרב הראשונה.
בשנת 1948 קבוצה של טייסים, לוחמים לשעבר במלחמת העולם השנייה, רובם אמריקאים, התנדבו לקחת חלק במלחמת העצמאות לצד הכוחות שלחמו למען הקמת מדינת ישראל. בעצם ההתנדבות הם הסתכנו במאסר במולדתם האמריקאית, כמו גם באובדן אזרחותם.חבורה זו של אנשי מח"ל (מתנדבי חוץ-לארץ), מילאה תפקיד מרכזי בחיזוק הצד הישראלי במלחמה. למעשה, כל "חיל-האויר הישראלי" היה אז לא יותר מטייסת אחת שהורכבה כולה ממתנדבים, למעט שני ישראלים: עזר וייצמן ומודי אלון, שהיה מפקד הטייסת הזו ונהרג בפעילות מבצעית באוקטובר 1948. הסרט, שהופק ע"י ננסי שפילברג, אחות של, משלב קטעי ארכיון נדירים וראיונות רעננים עם ותיקי המלחמה כדי לתאר את תרומתם הייחודית לתהליך הקמת המדינה. כך מצטיירת בסרט הזיקה העמוקה שבין יהודי התפוצות ובין מדינת ישראל בראשית ימיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully