וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: נקמו בגדול אבל לא גדול מספיק

3.5.2015 / 11:20

"הנוקמים: עידן אולטרון" איים להיות הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם אבל בסופו של דבר, לאחר שהאבק שקע ופלויד מייוות'ר שמר על התואר, התברר כי הסרט השני בסדרת "הנוקמים" מסתפק במקום השני

יח"צ - חד פעמי

לפני שלוש שנים, "הנוקמים" קבע היסטוריה קופתית: במהלך סוף השבוע הראשון להפצתו בארצות הברית הוא הכניס 207 מיליון דולר. רק סרטים מעטים בכל שנה מכניסים מעל 200 מיליון דולר בכל תקופת הקרנתם; "הנוקמים" עשה את זה בשלושה ימים. זאת היתה הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם, בהפרש עצום, והוליווד עסוקה מאז בניסיונות לשחזר את התופעה – ללא שום הצלחה, בינתיים. על פניו, נראה שהסרט היחיד שיש לו סיכוי לחזור על ההישג של "הנוקמים" הוא "הנוקמים 2".

אז השבוע הגיע גם לאמריקה "הנוקמים: עידן אולטרון", וכמובן וכצפוי, הוא להיט בקנה מידה נדיר. הסרט הזה גורף סכומים כמעט חסרי תקדים – אבל רק כמעט, כי למרות הכל, אפילו הנוקמים עצמם לא הצליחו להביס את "הנוקמים". השיא של הסרט הראשון נשאר על כנו.

ביום הראשון להקרנתו, "הנוקמים: עידן אולטרון" הכניס בארצות הברית כ-85 מיליון דולר. זה, למעשה, סכום גדול יותר מהכנסות היום הראשון של "הנוקמים" הראשון, והיום הבודד השני בגודלו אי פעם, מאחורי "הארי פוטר ואוצרוות המוות, חלק 2" שהכניס 91 מיליון דולרים ביום בודד. אבל בהמשך הסופ"ש הכנסות הסרט נרגעו מעט (ישנם אנליסטים המאשימים בכך את קרב האיגרוף ההיסטורי שנערך בשבת) – גם אם נשארו עצומות בכל קנה מידה. כרגע מוערך שאת סוף השבוע "עידן אולטרון" יסיים עם כ-190 מיליון דולר (אם כי יש לזכור שכשמדובר במספרים עצומים כאלה, ההערכות עשויות להיות שגויות בטווח של כמה מיליונים לכאן או לכאן). סכום העתק הזה ממקם את "עידן אולטרון" במקום השני ברשימת הפתיחות הגדולות של כל הזמנים – מתחת ל"הנוקמים" (207 מיליון) ומעל "איירון מן 3" (174 מיליון), וכן, זה אומר שכל שלושת המקומות הראשונים של כל הזמנים שייכים כרגע לסרטי גיבורי-העל של מארוול. עם זאת, "הנוקמים" הראשון ממשיך להחזיק בכתר של הסרט היחיד אי פעם שפתח עם מעל 200 מיליון.

seperator

ארצות הברית איחרה למסיבה של "הנוקמים 2": הסרט מציג כבר מעל שבוע במדינות רבות בעולם, כולל אצלנו. ההכנסות שלו ביתר העולם במשך השבוע הזה טיפסו בקלילות לכ-340 מיליון דולר. מובן מאליו שהסרט יעבור בקרוב את המיליארד וייכנס לרשימת הסרטים המצליחים של כל הזמנים.

"הנוקמים: עידן אולטרון" היה המשחק היחיד בעיר השבוע; שום סרט משמעותי אחר לא יצא לאקרנים וכל הסרטים האחרים בטבלה הציגו מספרים חד-ספרתיים. ובכל זאת צריך לזכור שהוא לא המגה-להיט היחיד ברשימה: "מהיר ועצבני 7" פינה את המקום הראשון, אחרי חודש בצמרת, עם כ-8 מיליון דולר בסוף השבוע הזה; הכנסותיו הכוללות עומדות על 332 מיליון דולר בארצות הברית, וכמעט 1.4 מיליארד דולר בכל העולם. בטבלת הסרטים המצליחים של כל הזמנים הוא מדורג כרגע רביעי – אחרי "הנוקמים". השאלה היא אם הוא יצליח לשמור על המקום הזה גם בפני "הנוקמים 2".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully