וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוצרות חבויים: הסרטים הקטנים שיעשו לכם את הקיץ

10.5.2015 / 0:00

בין "הנוקמים" ל"שליחות קטלנית" ו"פארק היורה", יחכו הקיץ גם אלטרנטיבות קטנות ואיכותיות על המסכים. בחרנו שמונה שכדאי לסמן ביומן ולו לשם הרענון

מקומות אפלים

כל ספר מתח חדש שיוצא לאור בחודשים האחרונים מגיע עם ההבטחה שמדובר ב"נעלמת החדש". הסופרת היחידה שיכולה לומר את המשפט הזה מבלי שזה ירגיש נדוש היא גיליאן פלין, יוצרת "נעלמת". עוד לפני שאיימי וניק דאן הפכו לתופעה עולמית, הוציאה פלין לאור שני מותחנים מרתקים לא פחות: "חפצים חדים" (שיעובד בקרוב לסדרת טלוויזיה) ו"מקומות אפלים" שיהפוך הקיץ לסרט עטור כוכבים: קלואי מורץ, כריסטינה הנדריקס, שרליז ת'רון, קורי סטול ("בית הקלפים") ועוד.

העלילה מגוללת את סיפורה של ליבי דיי, אישה בשנות ה-30 לחייה והניצולה היחידה מבין בני משפחתה, שנפלו קורבן לרצח קבוצתי מזעזע בנעוריה בטקסס. אחיה של דיי הואשם ברצח ונשלח למאסר עולם. צעיר אובססיבי לחקר מקרי רצח בו נתקלת דיי משכנע אותה לבחון מחדש את מאורעות הלילה ששינה את חייה, והשניים יוצאים להרפתקה מסוכנת במיוחד.

תאריך הפצה: 26 במאי

אהבה וחסד

בריאן וילסון לא היה "רק" הסולן של אחת מהלהקות הגדולות ביותר בתולדות המוזיקה הפופולרית, אלא היה גם מי שהפיק וכתב את הלהיטים הגדולים ביותר של ה"ביץ' בויז'". מעל כולם עמד האלבום "Pet Sounds", שנחשב לאחד האלבומים הגדולים בהיסטוריה ולהשראה שהולידה את "Sgt. Pepper" של הביטלס. אלא שכגודל ההצלחה העצומה של וילסון כך היתה גם נפילתו הקשה לקרקע. התנסותו בסמים פסיכאדלים גרמו למצבו הפסיכולוגי להתדרדר והובילו לטיפול ממושך על ידי רופא מפוקפק. התקופה הקשה הזו מתוארת בסרט הביוגרפי של ביל פולד, מפיק הוליוודי מוערך שזהו סרטו הראשון כבמאי. פול דאנו וג'ון קיוזאק מגלמים את וילסון הצעיר והבוגר, כשאליזבת בנקס תגלם את אשתו מלינדה לדבטר.

תאריך הפצה: 4 ביוני

כשנהיה צעירים

נואה באומבך הוא ככל הנראה הנציג המצליח ביותר של תעשיית האינדי בשנים האחרונות. הקריירה של הבמאי והתסריטאי מתפרשת כבר על פני שני עשורים (כאשר ב-2005 אף קיבל מועמדות לאוסקר על התסריט של "התמנון והלוויתן"), אבל "גרינברג" ו"פרננס הא" - קומדיות חמוצות-מתוקות ומעולות על החיים של צעירים בניו יורק המודרנית - קיבעו את מעמדו סופית בתור האיש שמסוגל לעשות קסמים בתקציבים קטנים. הזוגיות המקצועית / אישית עם נסיכת הז'אנר, גרטה גרוויג (שכיכבה בשני הסרטים), בוודאי לא פוגעת באטרקטיביות של באומבך.

ב"כשנהיה צעירים" מככבים בן סטילר ונעמי ווטס בתור זוג נטול ילדים שנמצא עמוק בתוך העשור החמישי לחייו. בעוד חבריהם המקוריים מתחילים להיעלם אל תוך חיי ההורות והטיפול בילדים, פורצים לחייהם ג'יימי ודרבי (אדם דרייבר ואמנדה סייפריד) זוג צעירים היפסטרים שאפתנים שמשנים את השקפת עולמם לחלוטין. הסרט הוקרן לראשונה בפסטיבל טורונטו בשנה שעברה וזכה לביקורות אוהדות, בעיקר בזכות התסריט והדמויות המקוריות שבו.

תאריך הפצה: 4 ביוני

שיח לוחמים: הסלילים הגנוזים

העדויות של לוחמי צה"ל שהשתתפו במבצע "צוק איתן" בקיץ האחרון עמדו בראש הכותרות בשבוע שעבר, אולם זו ממש לא הפעם הראשונה שבה סיפורי זוועה מוצאים את דרכם משדה הקרב אל החברה הישראלית. סרטה של מור לושי חושף לראשונה הקלטות שנלקחו מחיילים שבוע לאחר סיום מלחמת ששת הימים. ההקלטות עמדו במוקד של מחלוקת קשה במשך שנים, כשגורמים צבאיים מנסים בכל כוחם למנוע מהם לצאת לציבור הרחב. השיחות שניהל עמוס עוז עם החיילים חושפות תמונה קשה של צעירים שיצאו להגן על המדינה וחזרו שבורים פיזית ונפשית.

תאריך הפצה: 4 ביוני

הרחק מהמון מתהולל

הרומן הקלאסי של תומאס הרדי מהמאה ה-19 ידע כבר אינספור אדפטציות: מחזמר, מחזות תיאטרון, אופרה וכמובן הסרט מ-1967 בכיכובם של ג'ולי כריסטי ופיטר פינץ'. הבמאי הדני תומאס וינטרברג אמון על הניסיון האחרון לעבד את הסיפור המסקרן לגרסה מודרנית. במוקד העלילה עומדת בת-שבע אברדין, נערה יפהפיה שמגיעה להתגורר בעיירה השלווה וות'רברי ביחד עם דודתה. הגעתה לעיר מובילה לכך ששלושה מהנערים המקומיים מתחילים לחזר אחריה והיא מנהלת רומן עם שלושתם במקביל. קארי מוליגן הנהדרת תגלם את בת-שבע אברדין, בעוד שמייקל שין, מתיאס שונארטס וטום סטארידג', ייכנסו לנעלי מחזריה. הביקורות המוקדמות מעניקות לסרט ציונים מרשימים ומחמאות על הבימוי המדויק.

תאריך הפצה: 9 ביולי

ללא כפפות

לדרמות אגרוף וקולנוע יש היסטוריה של זוגיות מופלאה לאורך השנים. "רוקי", "השור הזועם" ו-"פייטר" יצאו עם פסלונים מוזהבים מטקס האוסקר ותהילת עולם, כאשר גם סרטים כמו "ההוריקן" ו"סינדרלה מן" זכו להצלחה ביקורתית וקופתית. אחרי תקופה לא קצרה של שקט בגזרה הזו, מתכנן ג'ייק ג'ילנהול לרכב גם הוא על גל ההצלחה. ג'ילנהול מגלם את דמותו של בילי הופ, אלוף עולם מוערך ואיש משפחה שמאבד באירוע טראגי את כל עולמו. התקווה היחידה שלו היא לשוב לזירה כשלצדו מאמנו הנאמן. אפשר ללמוד לא מעט על תקוות הפרסים של הסרט הזה ממועד ההפצה שלו. סרטי אוסקרים לא יוצאים בדרך כלל בחודש יולי, ועדיין הפרויקט הזה מספיק מסקרן כדי לכלול שני זוכי אוסקר בתפקידים הראשיים (ג'ילנהול ופורסט וויטאקר) ולצדם רייצ'ל מקאדמס ואפילו 50 סנט.

תאריך הפצה: 24 ביולי

לג'יין יש אקדח

במקור אמור היה המערבון המסקרן בכיכובה של נטלי פורטמן לצאת לאקרנים עוד בשנה שעברה, אבל אז נחתה עליו סדרת מכות שהיו מצליחות להכריע הרבה יותר מסרט עצמאי. לין רמזי שהיתה אמורה לביים נטשה את הפרויקט ואיתה גם מייקל פסבנדר, שהיה אמור לגלם את המאהב של פורטמן. בהמשך הגיעו ונטשו בזה אחר זה גם ג'וד לאו, בראדלי קופר, צלם, תסריטאי וכאמור גם הבמאית בעצמה. פורטמן לא ויתרה גם אחרי שהתסריט שוכתב שוב ושוב, ונשארה עד שיואן מקגרגור הצטרף לבסוף וגאווין אוקונור התיישב על כיסא הבמאי.

בדרך כלל שורה של שינויים משמעותיים כאלה לסרט לא מסמנים טובות. עם זאת ההתעקשות של שחקנית בסדר הגודל של פורטמן בכל זאת משאירה תקווה שהסרט הזה שווה את המאמץ. העלילה מתארת את סיפורה של אישה שפונה למאהבה לשעבר, כדי שיסייע להציל את בעלה מכנופיה של פושעים הזוממים לחסלו.

תאריך הפצה: 3 בספטמבר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משהו עוקב אחרי

ככל הנראה הסנסציה הגדולה ביותר של שנת הקולנוע 2015 עד כה. מדי פעם בפעם מצליח סרט דל תקציב (2 מיליון דולר במקרה הזה) לעשות קופה עצומה ולייצר כותרות (14.2 מיליון דולר במקרה הזה), אבל מותחן האימה הזה זכה לחיבוק המבקרים עוד הרבה לפני כן כשהוקרן בפסטיבל קאן. למעשה, ההצלחה שלו כל כך גדולה עד שהכוכבת הראשית, מייקה מונרו האלמונית, הפכה בעקבותיו לאחת השחקניות המבוקשות בתעשייה.

עלילת הסרט מתארת חבורת בני נוער שמגלה למרבה זוועתה כי בכל פעם שהם מקיימים יחסי מין, חוזרת ישות על טבעית לרדוף אותם. הסרט, שהוכתר כבר על ידי מבקרים רבים כאחד מהגדולים בתולדות ז'אנר האימה, הוקרן בישראל בפסטיבל חיפה ולא יגיע להפצה מסחרית מסיבות שאיש לא יכול להסביר. עד הקיץ הוא אמור להגיע לשירותי ה-VOD השונים ושם מומלץ מאוד להשלים את הצפייה בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully