וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבאזז ואיש השלג: מה קונים לאישה שיש לה הכל?

12.5.2015 / 9:39

ג'יי זי הולך עמוק אל עולמות הפנטזיה כדי להפתיע את רעייתו, הווארד סטרן מנסה להעביר את דיוויד לטרמן צד רגע לפני הסוף, ו"מלחמת הכוכבים" נוסטלגית. לייב בלוגינג תרבותי

14:37 - תגידו שלום ל-CSI

יממה אחרי ש-FOX הודיעה על ביטולה של "אמריקן איידול" בסיום העונה הבאה, מוציאה רשת CBS לגמלאות מותג נוסף בן 15 שנים. הפעם מדובר בדרמת הפשע המצליחה "זירת הפשע". בניגוד ל"איידול", נתוני הרייטינג שהציגה "זירת הפשע" גם בעונות האחרונות היו בהחלט טובים, אלא שהפקתה היקרה הכריעה את הכף לרעתה. אם זה מנחם מישהו (ותאמינו לנו, זה לא), סדרת הספין אוף "CSI: Cyber" תמשיך לעונה שנייה.

CSI. GettyImages
הקאסט של CSI בימים יפים יותר/GettyImages

12:21 - פרס מפעל חיים לבמאי חנן שניר

הבמאי חנן שניר יקבל פרס מפעל חיים בטקס פרס התיאטרון הישראלי לשנת 2014. מנימוקי הוועדה: "מתחילת הדרך ניתן היה לזהות את ייחודו ומקוריותו של חנן שניר כיוצר ואיש תיאטרון. חנן שייך לדור יוצרים שמחויבותם לתיאטרון היא טוטלית ושהתיאטרון הרפרטוארי-איכותי הוא הלפיד שלאורו הם צועדים. כאשר עוקבים אחר הבחירות האמנותיות של חנן, ניתן לזהות את המחויבות הגדולה שלו לאמת אמנותית ולמצוינות בכל ההחלטות הקשורות לעבודתו, החל מבחירת המחזה, דרך בחירת היוצרים והשחקנים. במשך יותר מ- 4 שנה ביים עשרות הצגות בתיאטרון באר שבע, בתיאטרון הקאמרי ובתיאטרון הלאומי הבימה בו הוא משמש כבמאי בית עד היום. ועוד ידו נטויה. העולם התיאטרוני של יצירותיו מקיף, מגוון, עשיר ורחב – מהדרמה הקלאסית ועד לדרמה המודרנית-עכשווית, מהמחזאות היהודית ועד למחזאות ישראלית מודרנית. בכל אלה הוא נוגס בנועזות רבה מחד ובדקדקנות גדולה מאידך. השחקנים בהצגותיו מגיעים להישגים גבוהים במיוחד בגילום דמויותיהם וכך גם מעצבי התפאורה , התאורה, התנועה ומלחיני המוזיקה. עבודותיו של חנן ייצגו את ישראל פעמים רבות בפסטיבלים בין לאומיים וזוכות להכרה על ייחודן ומקוריותן".

שניר שימש כבמאי בית בתיאטרון באר-שבע ובתיאטרון הקאמרי, ביים את האופרות "דידו ואניאס" ו"טבעת החנק" (בנג'מין בריטן) באופרה הישראלית ואת האופרות "טורנדוט" ו"דון ג'ובאני" בבית האופרה של בוסטון. שניר גם ביים בין השאר הצגות בתיאטרון חיפה, בתיאטרון סטארי, פולין, בתיאטרון הלאומי של וויאמר, גרמניה, בתיאטרון הלאומי של קפריסין לימד משחק בתיכון "תלמה ילין", בסמינר הקיבוצים, בבית צבי, באוניברסיטת תל אביב ובאקדמיה הדרמטית המלכותית בלונדון.

חנן שניר. ג'ראר אלון,
שניר/ג'ראר אלון

11:40 - העלילה הזאת של "משחקי הכס" נראית לכם מוכרת?

ג'ורג' מרטין מעולם לא הסתיר שהסאגה הבדיונית שלו מבוססת בחלקה על "מלחמת השושנים" בבריטניה. ההרצאה הנהדרת הזאת מתוך TED מפרטת בצורה נהדרת את האירועים לאורך התקופה, שהולידו דמויות ואירועי מפתח בסדרה שהפכה לתופעה עולמית. אז אם הכל כבר קרה, זה אומר שצריך להפסיק לבכות על ספוילרים?

11:27 - פיקאסו שובר שיאים

פנו מקום בצמרת! פבלו פיקאסו אמנם מת ב-1971, אבל גם ב-2015 הוא ממשיך לשבור שיאים. הציור "Les femmes d'Alger" נמכר אתמול (שני) במכירה פומבית בבית המכירות כריסטי'ס, שהפכה אותו לציור הנמכר ביותר אי פעם במכירה מהסוג הזה. 179.37 מיליון דולר שולמו עבורו על ידי אמן ספרדי אנונימי, ובכך הותירו מאחור את "שלושה מחקרים של לוסיאן פרויד" של הצייר פרנסיס בייקון, עבורו שולמו "רק" 141.3 מיליון דולרים.

הציור שנוצר ב-1955, הוקדש לחברו של פיקאסו, הנרי מאטיס, שמת שנה לפני כן.

Les femmes d'Alger. AP
האלוף החדש/AP

11:05 - האישה טובה, היחסים לא ממש

פרק סיום העונה של "האישה הטובה" (ספוילרים מתקרבים, יש לכם הזדמנות להימלט), שודר ביום ראשון האחרון בארה"ב. אחת המסקנות העיקריות מתוכו היא תזכורת לכמה האשליה של חבורת שחקנים אוהבת ומגובשת עלולה להטעות. בשנים האחרונות התרבו השמועות על מתחים מאחורי הקלעים בין ג'וליאנה מרגוליס (אלישיה פלוריק) לארצ'י פנג'בי (קלינדה שארמה), אבל כעת מתברר עד כמה רחוק הן הגיעו.

כתבה בוושינגטון פוסט חושפת כי שתי השחקניות לא נכחו פיזית באף סצנה משותפת בעונה האחרונה. בנוסף הונחו היוצרים, המפיקים והכוכבות עצמן כמובן, שלא לענות ישירות לשאלות הקשורות לסכסוך.

** ספוילרים ***

בפרק האחרון של העונה נראות שארמה ופלוריק חולקות דרינק אחרון של פרידה לפני עזיבתה של הראשונה. אלא שמבט מקרוב על הסצנה מעלה את החשד שהיא צולמה גם הפעם בנפרד עם כל אחת מהכוכבות. שתי הסצנות הבודדות אוחדו לאחר מכן באמצעות טכניקת "מסך מפוצל" כך שידמו כאילו שתי הכוכבות נמצאות יחד. צפו והכריעו בעצמכם.

10:46 - דבש איז קאמינג

אם אתם מחשיבים את עצמכם לצופים אדוקים של "משחקי הכס", בוודאי שמתם לב לקולינריה הייחודית של ווסטרוז. מצד שני, בעולם יש כבר מי שהלכו צעד קדימה ומנסים לאמץ אותה לתקופתנו. רשת הסופרמרקטים הבריטית Morrisons מדווחת על עלייה משמעותית במכירות התמד (Mead, ליקר דבש) שעלו ב-30 אחוזים.

לצדם נרשמה עלייה גם במכירות כבדי חזיר (105 אחוז), כבדי שור (94 אחוז) וזנבות שור (77 אחוז). ב-Morrisons מדווחים כי רק לאחרונה נמכרו 88,000 חבילות של עצמות בקר ו-54,000 חבילות של עצמות כבש. "אנשים עורכים ארוחות מפוארות וזה נהדר שתוכנית מאפשרת להם להתחבר למאכלים הבריטיים העתיקים", מסבירים ברשת הסופרמרקטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עכשיו רק צריך חברה טובה והארוחה מושלמת/מערכת וואלה!, צילום מסך

10:15 - רשמית: האייטיז הם עשור נורא

ידענו את זה עמוק בפנים כבר שנים, אבל עכשיו הגיע זמנו של המדע לאשר את החששות: שנות ה-80 הן העשור הגרוע ביותר בתולדות המוזיקה. מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת Queen Mary בלונדון, סקר 17,000 שירים שהתברגו במצעד הבילבורד בין השנים 1960-2010. השירים נותחו על פי פרמטרים שונים: הרמוניה, טון ושינויי אקורדים.

התוצאות הצביעו על כך שמוזיקת הפופ השתנתה והתפתחה לאורך השנים, מלבד בעשור אחד. שנות השמונים הציגו סגנון הומוגני של סאונד כפי שלא נראה בשום תקופה אחרת. טוב נו, לפחות הם התלבשו יפה. אה רגע.

09:55 - הווארד, תביא נשיקה

הספירה לאחור לקראת תוכניתו האחרונה בהחלט של דיוויד לטרמן בתוכנית הלילה של רשת CBS נמשכת. עד יום רביעי הבא (ה-20 במאי) יבקרו עוד ועוד חברים לדרך של המנחה הוותיק, ולפי עוצמת אמוציות שווה לעקוב אחרי כל אחת מהפרידות האלה. טינה פיי העלתה את הרף לסולם גבוה כשמסרה ללטרמן את שמלת הערב שלה, והלילה ניסה הווארד סטרן להשתוות לה ולנשק את לטרמן הנבוך.

09:50 - הכוח מתעורר ב-16 ביט

אתם רק חושבים שראיתם את הטריילר החדש של "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" מכל זווית אפשרית. זה קרה לפני שהגרסה הנהדרת הזאת ב-16 ביט הגיעה והפכה את הכל לנוסטלגי ואולד סקול כמו מחשב ה-286 האהוב עליכם. אגב, אם אתם כבר בשוונג, קחו שתי דקות כדי להציץ בגרסה שמספרת על שובה של הדמות שכולם רוצים להרוג.

09:42 - יש לה ביצים

תגידו מה שתגידו על ג'יי זי, אבל האיש מבין ברומנטיקה. מה כבר להעניק לביונסה, האישה שיש לה הכל, תשאלו? ובכן, לפי אמיליה קלארק מדובר בפריט כל כך עתיק שהיו צריכים סדרת פנטזיה עצומה כדי להמציא אותו. בריאיון שהעניקה לאחרונה למגזין Harper's Bazaar חשפה קלארק (דאינריז טארגאריין בשבילכם) כי שמועה שהגיעה לאוזניה מספרת על כך שג'יי זי רכש עבור רעייתו את אחת מביצי הדרקון מ"משחקי הכס". קלארק מספרת שהן "מאוד, מאוד, מאוד יקרות" וגם "מאוד, מאוד כבדות". זה בסדר, כסף וסבלים זה לא משהו שחסר במשפחה הזאת. בקרוב יבקע לבלו אייבי אח קטן ויורק אש?

ביונסה וג'יי זי. GettyImages
בלו, תתרחקי מהביצה הזאת/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully