וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת ספוילר: זה מה שקרה בפרק האחרון של "משחקי הכס"

15.6.2015 / 9:37

אחד הפרקים הדרמטיים ביותר בתולדות הסדרה היה עמוס בשלל אירועים מסעירים. הנה כל מה שקרה ב-57 הדקות האחרונות של העונה החמישית. ספוילרים קשים בפנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
OMG, מה ראינו עכשיו?!/מערכת וואלה!, צילום מסך

להלן סיכום אירועי הפרק. מחפשים את הביקורת עליו? לחצו כאן. לחצו כאן כמו הרוח

המסורת שהנחילה "משחקי הכס" לצופיה היא לצפות לנורא מכל בפרק התשיעי של העונה. זה קרה גם בעונה החמישית שהסתיימה לפנות בוקר (שני), אבל הפרק העשירי והאחרון הצליח להתעלות הפעם אפילו על מאורעות קודמו. אם לא צפיתם בפרק ואינם מעוניינים לגלות מה קרה בו, זאת ההזדמנות האחרונה שלכם לפנות אחורה. ספוילרים כבדים מאוד בהמשך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מת בשדה הקרב?/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרק נפתח במחנה של סטאניס, הצועד עם צבאו לווינטרפל. על אף שנראה שהשלג והכפור שאיימו לקבור את חייליו באמצע הדרך למטרתם, נראו לפתע סימנים של הפשרה במזג האוויר. זאת היתה הבשורה הטובה האחרונה של סטאניס, שגילה כי מרבית חייליו ערקו לילה אחד מהמחנה. כמה מהחיילים הנותרים גילו באותו בוקר את אשתו, סליס, תלויה על עץ לצד המחנה. מליסנדרה, שהבטיחה לסטאניס כי יצליח לכבוש את ווינטרפל אם רק יקריב את בתו היחידה לאל האור, נעלמה אף היא מהמחנה. מנוצח, אך נחוש בדעתו להמשיך, כיוון סטאניס את שארית חייליו לקרב מול בית בולטון. חייליו של רמזי הקיפו את חייליו המועטים של סטאניס מכל כיוון וחיסלו אותם במהרה.

סטאניס עצמו הצליח להימלט ליער הסמוך, שם הוא נתקל בשני חיילים ומצליח לחסל אותם. עם זאת, אחד מהם מצליח לשסף את רגלו והוא נותר מדמם בכבדות על הקרח. זו הנקודה שבה מגלה אותו בריאן, שצפתה בכל המתרחש מהגבעה הסמוכה. היא מתעמתת איתו ומכריחה אותו להודות כי הוא היה האחראי למותו של רנלי, לפני שהיא שולפת את חרבה ומודיעה לו שהיא גוזרת עליו עונש מוות. הסצנה נקטעת בדיוק כשחרבה של בריאן עומדת לנחות על ראשו של סטאניס, ובכך מותירה פתח לאפשרות כי הוא לא מת למרות הכל.

עוד באותו נושא

תורת המשחקים 10: השמיים נופלים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה עשית אריה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, בווינטרפל מנסה סאנסה לנצל את היעדרותו של רמזי ומרבית חייליו כדי לנסות ולהימלט. היא רצה למגדל ומדליקה בו נר כדי לסמן לידידה, אך מבינה במהרה כי לאור המתרחש בקרב לא נותרו עוד כאלה. סאנסה נמלטת באימה חזרה אל הטירה, אך נתקלת במירנדה ובסרחן שמבקשים להחזירה לחדרה. סאנסה מסרבת לחזור ומכריזה כי היא יודעת מה יהיה סופה תחת ידיו של רמזי. מירנדה מכוונת חץ לפניה של סאנסה ומתכוונת לירות, כשברגע האחרון מחליט סרחן להתערב ולהשליך אותה מגובה רב כלפי מטה. בנקודה הזו בדיוק מתחיל צבאו של רמזי לחזור והשניים מבינים שעליהם להימלט, או לעמוד בפני זעמו. סרחן תופס בידה של סאנסה, הם מביטים זה על זו בהסכמה ואז צונחים מגובה רב על השלג שבעברה השני של החומה. הסצנה נקטעת בנקודה הזו, מבלי שנדע האם הצליחו להישאר בחיים אחרי הנפילה הזו.

בבית הבושת בבראאבוס נראה מרין טרנט מכה באכזריות שלוש ילדות צעירות, אך בעוד השתיים הראשונות זועקות בכאב מסרבת השלישית להשמיע קול. טרנט ממשיך להכות אותה במרץ, עד שמתברר שמאחורי הפנים הללו עומדת לא אחרת מאשר אריה. היא מזנקת עליו, עוקרת את עיניו, דוקרת אותו פעמים רבות בכל חלקי גופו ולבסוף משספת את גרונו. מאושרת אחרי שסיימה את ההתנקשות הראשונה באדם מהרשימה השחורה, היא שבה לבית השחור והלבן כדי להשיב את הפנים שלקחה. שם היא פוגשת בז'אקן הגהאר והעוזרת שלו, שמכריזים כי לא היתה לה זכות לקחת מאל המוות אדם כרצונה. בתגובה שותה ז'אקן רעל ומת, רק כדי לשוב בתור אדם אחר - ובכך להשיב לאל המוות את החיים שנלקחו שלא בצדק. לאחר מכן הוא מספר לאריה כי עבור מי שלא השילו את אישיותם והפכו ל"אף אחד", הפנים משמשות כרעל. בנקודה הזו אריה מתחילה לאבד את ראות עיניה ואנו צופים בה מתעוורת, לפני שהסצנה נקטעת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החיבוק האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדורן, נפרדים ג'יימי, מירסלה וברון מהנסיך דוראן ונחשות החול על הרציף. רגע לפני שהיא עולה לסיפון הספינה שתיקח אותה חזרה למעלה מלך, נושקת אילאריה למירסלה בפיה ומבקשת את סליחתה. בספינה מתוודה ג'יימי בפני מירסלה כי הוא למעשה אביה. היא עונה לו שידעה את זה כבר זמן רב וכי היא שמחה להיות בתו. השניים מתחבקים באריכות, אולם אז מתחילה מירסלה לדמם בעוצמה מאפה ומתה בזרועותיו. המצלמה חוזרת לרציף, שם עומדת אילאריה לצד בנותיה ומוחה משפתיה את האודם המורעל במטפחת. לאחר מכן היא שותה במהירות את הנוגדן לרעל ועוזבת את הרציף.

אחרי הקרב הקשה בזירה במירין, נראים ג'ורה, טיריון ודאריו נהריס בריאים ושלמים בטירתה של דאינריז. ג'ורה ודאריו מחליטים לצאת בעקבותיה ולנסות לאתרה, ובמקביל מבקשים מטיריון להישאר במירין ולשמור על השלטון. ואריז מפציע מאוחר יותר ומתאחד עם חברו למסע. במקביל, הרחק משם, מנסה דאינריז לשוב חזרה לביתה, אך דרוגון הפצוע מסרב להמריא ונותר לישון על הקרקע. היא מנסה לברר היכן נחתו ויוצאת אל המרחב הפתוח, שם היא נתקלת בשבט דותראקי עצום שמקיף אותה מכל צדדיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מושפלת אבל לא מובסת/מערכת וואלה!, צילום מסך

במעלה מלך מסכימה לבסוף סרסיי המובסת להתוודות על חטאיה בפני הדרור העליון, בתקווה כי ימחל לה ויאפשר לה לשוב לטירה ולהתאחד עם בנה. הדרור העליון מסכים לעשות זאת בתנאי שסרסיי תסיים את הליך הכפרה שלה. הנזירות קוצצות את שערה בפראות והיא נדרשת להלך במשך דקות ארוכות ברחובות הראשיים של העיר, כשהיא עירומה לחלוטין, וכשמסביבה המון זועם המשליך עליה חפצים ומקלל אותה. מדממת, פצועה ומושפלת, היא מגיעה לבסוף לשערי הארמון ומתקבלת על ידי קיבורן שעוטף אותה בסדין ומציג בפניה את ההר הלובש שיריון. הוא נושא אותה בידיו ועל פניה של סרסיי נראית הנחישות לנקמה.

חלקו האחרון והדרמטי ביותר של הפרק מתרחש בטירת שחור. ג'ון מקבל קריאה בהולה מבן טיפוחיו, אולי, להגיע במהירות מכיוון שאחד מהפראים טוען כי ראה את דודו, בנג'ן סטארק. כזכור, בנג'ן סטארק היה הפרש הראשון של המשמר ומי שהביא את ג'ון לחומה. הוא יצא למשימה בתחילת העונה הראשונה ומאז נעלמו עקבותיו. אך כאשר ג'ון מגיע למקום הוא רואה רק ארון קבורה ועליו הכיתוב "בוגד". הוא מסתובב אל אליסטר ת'ורן שנועץ פיגיון עמוק בבטנו ומסיים במשפט "בשביל המשמר". בזה אחר זה ניגשים חייליו של ג'ון ונועצים בו שוב ושוב פיגיונות, עד שאולי נועץ אותו בפעם האחרונה. אנשי המשמר עוזבים את המקום ומותירים אותו להתבוסס בדמו.

  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully