וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופר א.ב. יהושע: "ההתבטאות של עודד קוטלר לא ראויה. מירי רגב צריכה להירגע"

15.6.2015 / 10:35

הסופר א.ב. יהושע, חברו של עודד קוטלר, מגנה את "נאום הבהמות" שלו. "הוא ודאי מצטער על כך, אנחנו מצטערים על כך", מעביר ביקורת נוקבת גם על השרה רגב. "למה היא היתה צריכה להתנכל לתיאטרון של נורמן עיסא? למה היא מציתה תבערות?"

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: גדי וינסטוק

"כנראה שבער בנפשו של עודד משהו, כנראה שהתפלק לו משהו כחמת זעם, הוא ודאי מצטער על כך, אנחנו מצטערים על כך". כך אומר הבוקר (שני) לוואלה תרבות הסופר, המחזאי וחתן פרס ישראל לספרות ושירה א. ב. יהושע, בתגובה לסערה בעקבות דבריו של עודד קוטלר כי "מצביעי הליכוד - בהמות מלחכות קש". את הדברים אמר קוטלר אמש (ראשון) במהלך כינוס מטה המאבק למען התרבות במחסן 2 ביפו, בו נכחו מאות אנשי תרבות. הסופר המוערך א. ב. יהושע הוא ידיד של קוטלר וגם שיתף איתו פעולה מקצועית - קוטלר ביים את ההצגה "הילכו שניים יחדיו" שכתב יהושע והוצגה על ידי תיאטרון הקאמרי ואנסמבל הרצליה.

"עודד קוטלר הוא ידיד קרוב שלי, אני מכיר אותו טוב מאוד, הוא היה מנהל תיאטרון במשך שנים", אומר א. ב. יהושע, "אני לא יודע מה בער בנפשו. הוא אמר מה שאמר, שאסור היה לומר את זה כמובן, והנה המהומה. עכשיו יתפסו את זה מהצד השני. זה קרה גם עם גרבוז. פתאום יוצאת התבטאות בלתי נאותה ובלתי נכונה, ואז הכל מתהפך. שיירדו כולם מההתבטאות הזאת של עודד".

"אנחנו חיים עם ממשלת הליכוד כבר שנים רבות מאוד, והיו ויכוחים", מוסיף יהושע, "אבל התרבות פרחה כאן. בסך הכל הדברים התנהלו בצורה פחות או יותר הגונה. היה חופש לתרבות, לאמנים, לתיאטרון ולקולנוע. אני לא יודע למה מירי רגב היתה צריכה להצית כאן תבערה על כל דבר. הלוא לנורמן עיסא יש זכות מלאה לא להופיע כשחקן בבקעת הירדן, כמו שיש זכות מלאה לשחקן לא להופיע בפני יורדים מהארץ או לא להופיע בפני אסירים כשיש הצגות בבתי הסוהר. כל אחד יכול להביע את סירובו האישי, כשחקן, כאמן וכיוצר. למה היא היתה צריכה להתנכל לתיאטרון שלו? מה זה שייך בכלל? המהומה הזאת שהיא הציתה, בחוסר טקט וללא תכלית מעשית, יצרה מיד תגובה נגדית בגלל שהאמנים מתוסכלים בגלל הפוליטיקה. כשנוגעים בציפור נפשם בתרבות הם משתוללים ורואים צל הרים כהרים".

כנס האמנים עודד קוטלר. מגד גוזני
עודד קוטלר בכינוס האמנים אתמול/מגד גוזני

"אני מציע", אומר לנו יהושע, "ראשית כל להוריד את הווליום מכל הצדדים, בראש ובראשונה משרת התרבות שמציתה אש שאנשי ליכוד לא עשו את זה במשך שנים רבות. שתירגע. שתיקח פרופורציות. וגם אנחנו האמנים צריכים לקחת פרופורציות ולא לחשוב שאנחנו ברוסיה הסובייטית. היום לא ניתן לעשות צנזורה כמו שניתן היה לעשות פעם. בוא נחזור לשפיות, ולהתרכז בעבודה פוליטית ממשית. כשאני רואה חיילים מכים פלסטיניים בצורה כזאת, או את השוטר שהכה את האתיופי, ישנן שאלות יותר חשובות מאשר השאלה אם ייתנו הקצבה לתיאטרון או לא ייתנו".

- השחקן מנשה נוי אמר בתכניתו של עודד בן עמי בערוץ 2, כי מבחינתו אפשר להשבית את התרבות. שונאים את אנשי התרבות, אמר, אז אין טעם לשחק ולהופיע.

"זה פשוט לא נכון. התיאטרונים מלאים, הסרטים הישראלים פופולאריים שאין כדוגמתם, סדרות ישראליות מאוד נוכחות, שוק הספרים מלא. זה לא נכון שהקהל לא נענה לתרבות. הבעיה אצלנו במדינה שיש יותר מדי תרבות ופחות מדי אידיאולוגיה ממשית שתתמודד עם הכלכלה, החברה והפוליטיקה, זה הדבר החשוב. אז ישנם טוקבקים, שם אנשים יכולים להשתולל, זה מיעוט שאינו מייצג את העם. אני רואה את העם בכל כך הרבה פעילויות תרבותיות, אז להגיד שהעם בוחל בתרבות, זה פשוט לא נכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully