וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין הצליחו לבטל הקרנה נוספת של "רעד בעזה"

12.7.2015 / 18:06

לאחר שביום חמישי ראש עיריית שדרות ביטל את הקרנת הסרט בסינמטק המקומי, פעילי הימין פעלו לביטול ההקרנה החלופית בבאר שבע. "עיריית באר-שבע אוסרת על כל פעילות פוליטית בנכסים עירוניים", נמסר מעיריית באר שבע

יח"צ - חד פעמי

צנזורת גרילה שוב מופעלת נגד הקרנת הסרט "רעד בעזה" שהיה אמור להיות מוקרן הערב (ראשון) ב"מולתקא-מפגש" פורום הדו-קיום בנגב בעיר באר שבע.

הקרנתו של הסרט שעוקב אחר הפסיכולוג ההולנדי יאן אנדראה המטפל בנפגעי טראומה בעזה ומתמקד בחוויות מתקופת "צוק איתן" בקיץ שעבר, נקבעה במקור להתקיים
הערב בסינמטק שדרות אך בוטלה על ידי ראש עיריית שדרות אלון דוידי בחמישי האחרון בעקבות לחץ מצד פעילי ימין ואזרחים. הסרט מוקרן בחסות ארגון זכויות האדם "אמנסטי". בכדי לקיים בכל זאת את ההקרנה פנה הארגון לפורום הדו-קיום בנגב לשיוויון אזרחי אשר פועל במקלט עירוני בבאר שבע שהוקצה לו מטעם העירייה. חברי הפורום צפו בסרט והסכימו להקרין אותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבלי להפחית בטראומה שאנחנו עצמנו חווינו. מתוך 'רעד בעזה'/מערכת וואלה!, צילום מסך

פעילי ימין, ביניהם גם חברי ארגון הסטודנטים "אם תרצו", פנו לראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' וביקשו לבטל את ההקרנה בטענה ש"הסרט אשר היה אמור להעלות בשדרות נזרק משם בבושת פנים על ידי ראש העיר ועל ידי חברי המועצה... זה שיא החוצפה להביא סרט כזה לתושבי שדרות אשר סובלים יום יום מטראומות". בתגובה לפניות, היועץ המשפטי של עיריית באר שבע פנה לפורום הדו-קיום בנגב לשיוויון אזרחי וביקש שיבטלו את ההקרנה. לאחר ששוחח עמם נעתרו חברי הארגון לבקשתו.

חיה נח, מנכ"לית הארגון וילידת העיר באר שבע מסרה לוואלה תרבות שהיא מופתעת ומאוכזבת מכניעתו של ראש העיר ללחצים: "זו פעם ראשונה שזה קורה. הוא (רוביק דנילוביץ' ט.ק) זה שהקצה לנו את המקום בהיותו סגן ראש עיר. הוא מוזמן אלינו מדי שנה לארוחה המשותפת שאנחנו עורכים בתום הרמדאן. הוא לא בא אבל תמיד מוזמן. הפעילות שלנו מפורסמת באתר ובפייסבוק שלנו זה לא משהו שאנחנו עושים בחשאי. אני לא יודעת מה קרה הפעם".

"אני חרדה דווקא מהתגובה הזו של העירייה אני חושבת שיש פה באוויר חששות שלא שייכים למשטר דמוקרטי. איזשהו חשש מהסתימת פיות של הימין. לא ברור לי על מה ולמה. הלוא הכח שלנו הוא דווקא להעלות נושאים כאלה לסדר היום ולנסות להגיע להסכמות ולא זה שנשתיק אלמנטים שהם לא רצויים בעיני מישהו".

עוד באותו נושא

הלחץ עבד: הקרנת "רעד בעזה" בסינמטק שדרות בוטלה

לכתבה המלאה
seperator

מעיריית באר-שבע נמסר: "עיריית באר-שבע אוסרת על כל פעילות פוליטית בנכסים עירוניים. עם היוודע כוונת העמותה לקיים פעילות זו, פנה היועץ המשפטי לעירייה לנציגי העמותה והבהיר להם מדיניות העירייה בהתאם להסכם הקצאת הנכס. לאור זאת הודיעו נציגי העמותה על ביטול הקרנת הסרט שנועד להערב".

בהתייחס לטענות אלה, הוסיפה נח בציניות "אנחנו עוסקים ביחסי יהודים וערבים. מה זה פוליטי? קיבלנו את המקום כנקודת מפגש בין יהודים וערבים. המקום נקרא 'מולתקא-מפגש' מה יכול מקום כזה להציע?". לכך הגיב דנילוביץ': "לא כל שיח בין בני אדם הוא פוליטי".

לאור הביטול הנוסף בבאר שבע נמסר מ"אמנסטי" בתגובה: "לאחר הקרנה מוצלחת בתל אביב, פעלו פעילי ימין לביטול ההקרנה בשדרות. לאחר שפרסמו את מספר הטלפון של ראש עיריית שדרות אלון דוידי, וזיכו אותו בעשרות הודעות, לחץ דוידי על הסינמטק העירוני והביא לביטול ההקרנה. בעקבות זאת, הועברה ההקרנה ל'מולתקא-מפגש" - מקום המפגש של 'הפורום לדו-קיום' בבאר שבע. הבוקר, שוב בעקבות לחץ של גורמי ימין ופרסום מספרו של ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', בוטלה הקרנת הסרט גם בעיר באר שבע. מדיניות הממשלה הנוכחית והאווירה הציבורית השוררת הינן של התקפה כוללת על חופש הביטוי בישראל, ומהוות סכנה מוחשית לדמוקרטיה. לא ייתכן כי ראשי רשויות יתפקדו כצנזורים בעריהם, ויאפשרו את קיומם של אירועים בהתאם לעמידתם בעקרונות המצע של מפלגת השלטון. גם בחשוכים שבמשטרים, פסילת סרט נעשית לאחר שהצנזורים צפו בו. מיותר להזכיר, שלא כך המקרה בשדרות ובבאר שבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully