וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטה להצלת התרבות: "אין גידול ממשי בתקציב התרבות, הכל מניפולציות"

6.8.2015 / 14:21

"זהו יום עצוב לתרבות הישראלית בו ממשלת ישראל הופכת כשלון גדול בתקציב התרבות ל'הישג'", נמסר מהמטה להצלת התרבות. אוהד קנולר, יו"ר שח"ם: "אלו עליות מדרגה מאוד מאוד קטנות וגם לא ברורות"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

למרות שתקציב התרבות לשנים 2015-16 עלה, יש מי שחש חוסר שביעות רצון מהתקציב שסוכם בין שרת התרבות והספורט לבין שר האוצר משה כחלון. המטה להצלת התרבות, הכולל את פורום מוסדות תרבות ואמנות בישראל, את שח"ם - ארגון השחקנים בישראל, את אמ"י - ארגון אמני ישראל, ואת כלל ארגוני היוצרים בישראל, העביר ביקורת נוקבת על התקציב. " זהו יום עצוב לתרבות הישראלית בו ממשלת ישראל הופכת כשלון גדול בתקציב התרבות ל'הישג'", נמסר מהמטה להצלת התרבות, "אין גידול ממשי בתרבות; הכל מניפולציות חשבונאיות. מוסדות תרבות רבים יקבלו פחות תקציבים . ובכלל הממשלה לא מבינה שבלי תרבות ברמה גבוהה אין למדינה נשמה. אנחנו נראה לחברי הכנסת את האמת - ונשכנע אותם להגיד 'לא' לתקציב קצוץ כנפיים לתרבות".

יו"ר שח"ם, אוהד קנולר, אמר לוואלה תרבות: "את הסכומים המפורסמים אני לא מבין. לפי מה שאני יודע, מה שאני יודע זה שיש תוספת של 50 מיליון שקל לבסיס תקציב התרבות ועוד תוספת של 100 מיליון שקל לשנת 2016 שהם לא לבסיס התקציב. זה הישג לא מבוטל. אבל הוא די מזכיר את ההישג של שנה שעברה, שגם הוא הישג לא מבוטל. אבל זה עליות מדרגה מאוד מאוד קטנות וגם לא ברורות. אנחנו יצאנו לדרך השנה בשביל להגיע לזה שאנחנו בסופו של דבר מביאים תוך כמה שנים לתקציב תרבות שהוא אחוז אחד מתקציב המדינה. העלייה של שנה שעברה ושל השנה זו עליה בפרומילים. זה לא הדרך להגיע באמת ליעד. אנחנו לא חתומים על ההסכם הזה, לעומת הסכמים אחרים".

שרת התרבות והספורט מירי רגב טענה בהודעה לתקשורת שנשלחה הלילה, כי ההסכם שהשיגה עם שר האוצר כחלון הינו "הישג חסר תקדים", ו"העלאה משמעותית בתקציב התרבות והספורט. תקציב התרבות לשנת 2015 ו-2016 יגדל ב-309 מיליון ש"ח, שהם העלאה של 23 אחוזים. הסכם זה יאפשר לי לממש את מדיניותי ולהנגיש את התרבות והספורט לפריפריה, למגזר הלא יהודי ולמגזר החרדי. הסכם זה מביא לידי ביטוי מדיניות של צדק תרבותי וזאת מבלי לפגוע במוסדות התרבות הקיימים. לראשונה יהיה סל תרבות במשרד התרבות והספורט, אשר יאפשר עבודה ישירה מול הרשויות ולא עבודה רק מול מוסדות התרבות, כפי שהיה עד כה. אני מודה לשר האוצר, לראש אגף התקציבים, ליעל מבורך ולצוותה על שיתוף הפעולה, המאפשר לי לממש את מדיניותי הרואה בתרבות ובספורט כלי לשינוי חברתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully