וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונה החמה: 25 הסרטים שחייבים לראות בחורף - חלק א'

30.8.2015 / 0:00

בחוץ החום עדיין חזק איתנו, אבל האווירה באולמות הקולנוע עומדת להשתנות דרמטית בחודשים הקרובים. גיבורי על אאוט, דרמות, פשע וסיפורי אהבה טראגיים אין. חלק ראשון בפרויקט

צילום מסך

25. משחקי הרעב: עורבני חקיין - חלק שני (19 בנובמבר)

החלק השני של הספר האחרון בטרילוגיית "משחקי הרעב", מוביל לעימות האולטימטיבי בין המחוזות לקפיטול. קטניס אוורדין, סמל המהפכה, עומדת בראש המרד מול השלטון האכזר של הנשיא סנואו.

סיבות להתרגש: אם שרדתם עד כאן, אתם לא באמת צריכים סיבות. הסרט הרביעי בסדרה יהיה, כמיטב המסורת, הגדול, האינטנסיבי וגם קורע הלב מכולם. ג'ניפר לורנס תגיד שלום בפעם האחרונה לתפקיד שבמידה רבה הזניק אותה לתודעה העולמית, ותפנה את הדרך לשלל סדרות נעורים שינסו לשחזר את ההצלחה העצומה.

24. אוורסט (24 בספטמבר)

מבוסס על ספרו של ג'ון קרקואר, חבר במשלחת מטפסים שיצאה לכבוש את פסגת האוורסט ונתקלה בסופת שלגים קטלנית.

סיבות להתרגש: לא רבים שמעו על "אוורסט" עד שפסטיבל ונציה היוקרתי בחר בו כסרט הפתיחה החגיגי, ואז לפתע התברר שיש כאן לא מעט פוטנציאל. גם סיפור אמיתי דרמטי על מאבק מול איתני הטבע, גם צוות שחקנים מרשים (ג'ייק ג'ילנהול, ג'וש ברולין, קירה נייטלי, רובין רייט, גייסון קלארק) וגם שימוש בצילום תלת ממד, שנועד להעניק לכל החוויה המסעירה הזאת אפקט שיגיע גם אל הצופים באולם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

23. Beasts of No Nation (טרם נקבע תאריך הפצה בישראל)

מבוסס על רומן מצליח משנת 2005. מלחמת אזרחים אכזרית המתרחשת במדינה אפריקאית חסרת שם, מתוארת מנקודת מבטו של ילד-חיל בשם אגו.

סיבות להתרגש: עוד לפני שהוקרן פעם אחת, עשה "Beasts of No Nation" היסטוריה. מדובר בסרט באורך מלא ראשון של רשת נטפליקס, כזה שיוקרן לראשונה בבכורה עולמית בטלוויזיה במקביל להקרנתו בבתי קולנוע נבחרים. קרי פוקונגה, במאי העונה הראשונה של "בלש אמיתי", נבחר לעמוד מאחורי הפרויקט השאפתני של נטפליקס. אידריס אלבה יככב בתפקיד הראשי בתור רודן חסר רחמים.

22. חוקי הפשע (22 באוקטובר)

סיפורו של ג'יימס "ווייטי" בולג'ר, מהפושעים המסוכנים והידועים ביותר לשמצה בתולדות בוסטון, שהפך למודיע עבור המשטרה ופנה כנגד חבריו לעולם התחתון.

סיבות להתרגש: ג'וני דפ של 15 השנים האחרונות מוכר בעיקר בזכות כובעים הזויים, הליכה משונה ודיבור סטלני. אלא שבשנות ה-90 דפ נחשב לאחד השחקנים הדרמטיים הטובים והמוערכים בהוליווד, והסרט הזה עשוי להזכיר לכולנו למה. המהפך הוויזואלי שעבר לקראת התפקיד, לצד במאי מוערך כסקוט קופר ("לב משוגע") וכוכבים כמו בנדיקט קמברבאץ', קורי סטול, ג'ונו טמפל, קווין בייקון ודקוטה ג'ונסון, כל אלה נראים כמו ההזדמנות הטובה ביותר להחזיר את דפ מהגלות על אי המתים.

21. על חבל דק (8 באוקטובר)

סיפורו האמיתי של פיליפ פטי, להטוטן צרפתי שהחליט לבצע את התעלול האולטימטיבי ולהלך על חבל שנמתח בין שני בנייני התאומים בניו יורק ב-1974, ללא כל אמצעי אבטחה.

סיבות להתרגש: רוברט זמקיס ("פורסט גאמפ", "בחזרה לעתיד") חוזר לעשות סרטים אמיתיים אחרי ההתנסות המאכזבת מעט בסרטי האנימציה. סיפורו של פטי אמנם כבר תועד בסרט התיעודי המוערך "Man On Wire", אבל עבור הקהל הרחב מדובר לרוב בחשיפה ראשונה לסיפור הדרמטי הזה. זמקיס יצר את הסרט מראש בהתאמה לפורמט IMAX בתלת ממד. זה אומר שצפויות לנו סצנות ענק ושימוש נרחב במשחקים של מצלמה שיציגו כיצד נראים פעלולים כאלה מנקודת מבטו של המבצע. ג'וזף גורדון לוויט יכנס לנעליו של פטי בתפקיד הראשי.

20. קריד (טרם נקבע תאריך הפצה בישראל)

אלוף העולם האגדי רוקי בלבואה חוזר לזירה כמאמן והמנטור של אדוניס קריד, בנו של חברו הקרוב ויריבו לזירה, אפולו קריד המנוח.

סיבות להתרגש: לכאורה מדובר בעוד דרמת איגרוף בתוך שלל הספין אופים, הפריקוולים וההמשכים ל"רוקי", אבל הפוטנציאל של "קריד" גדול הרבה יותר מעוד מסחטת דמעות עם כפפות. "תחנת פרוטווייל", סרט הביכורים של הבמאי ריאן קוגלר, זיכה אותו בפרסים הגדולים של פסטיבל קאן, פסטיבל טורנטו, פסטיבל ניו יורק ופסטיבל סאנדנס, ומשך הרבה תשומת לב לפרויקט החדש שלו. "קריד" (בכיכובו של מייקל ב. ג'ורדן הנהדר) נראה מרשים אסתטית, ובעיקר מביא נקודת מבט חדשה לז'אנר שכמעט תמיד התמקד בגיבורים לבנים.

19. סנודן (טרם נקבע תאריך הפצה בישראל)

סיפורו של עובד ה-CIA שחשף אלפי מסמכים מסווגים שפירטו את דרכי הפעולה המפוקפקים בהן פעל ארגון הביון החשאי, ובעקבות כך הפך למבוקש בארה"ב.

סיבות להתרגש: עם כל החששות מאוליבר סטון שהתרחק מאוד מימי הזוהר כבמאי, הסיפור של אדוארד סנודן לא מפסיק לעורר עניין בעולם. "האזרח מספר 4", זוכה פרס האוסקר הדוקומנטרי בשנה שעברה, פתח את התיאבון, וכשמוסיפים לכך את הטאץ' הדרמטי של סטון בהחלט ניתן לצפות למותחן דרמטי קצבי ומסעיר. ג'וזף גורדון לוויט ייכנס לנעליו של חושף השחיתויות, כשלצדו שיילין וודלי ("מפוצלים"), מליסה לאו, זקארי קווינטו וניקולס קייג'. כן, תפקיד רציני של ניקולס קייג', תודו ששכחתם שזה אפשרי.

18. להציל את מארק וואטני (1 באוקטובר)

מבוסס על רב מכר מצליח מאת אנדי וויר. אחרי תאונה קשה במהלך משימת נאס"א למאדים, נחשב האסטרונאוט מארק ווטני למת ונותר מאחור בעוד חבריו שבים לכדור הארץ. ללא אמצעים וללא דרך לתקשר עם חבריו, הוא מנסה לשרוד על הכוכב האכזרי ולמצוא דרך לשוב הביתה.

סיבות להתרגש: גם במקרה של רידלי סקוט העבר מפואר הרבה יותר מההווה. סקוט נחשב בשנות ה-80 לאחד מבמאי המד"ב הטובים ביותר בהוליווד ("בלייד ראנר", "הנוסע השמיני"). הפרויקט המסקרן הזה עשוי להחזיר לו את מגע הזהב שאבד. הקאסט מרשים מאוד (מאט דיימון, ג'סיקה צ'סטיין, צ'יווטל אג'יופור, קייט מארה, מייקל פניה,קריסטן וויג ודומנל גליסון), והאווירה מזכירה שילוב בין "כוח משיכה" ל"בין כוכבים".

17. בלב ים (10 בדצמבר)

במאה ה-19 צוות של ספינת ציידי לווייתנים נקלע לעימות בן 90 יום בלב ים עם לווייתן עצום, אלפי קילומטרים מחוף מבטחים.

סיבות להתרגש: הסיפור שהעניק השראה ל"מובי דיק" של הרמן מלוויל (שהיה חבר בצוות הספינה) הוא כל מה שדרמה קולנועית צריכה: הרפתקה מסעירה, חבורה של טיפוסים צבעוניים ומפגש חזיתי עם איתני הטבע. רון הווארד אמנם הוביל שתי דרמות קטנות לזכייה באוסקר ("פרוסט/ניקסון" ו"נפלאות התבונה"), אבל הוכיח שהוא חזק בדרמות אנושיות מהסוג הזה ב"אפולו 13". כריס המסוורת' ("ת'ור") מוביל חבורה של כוכבים צעירים, ובהם: טום הולנד (ספיידמן החדש), בן ווישו, קיליאן מרפי ושרלוט ריילי.

16. קרימסון פיק (22 באוקטובר)

סופרת צעירה נקרעת בין אהבתה לחברה הטוב מנעוריה לבין סקרנותה מגבר זר ומסתורי. בניסיון להתגבר על טרגדיה משפחתית שחוותה, היא נסחפת אל ביתו של הזר ומגלה שדווקא שם השדים מן העבר חוזרים ביתר שאת.

סיבות להתרגש: גיירמו דל טורו התחיל את דרכו כאמן מותחני אימה פסיכולוגיים ("המבוך של פאן"), ושם עשה לעצמו שם כיוצר מחונן. מהחומרים ששוחררו עד כה מתוך "קרימסון פיק" נראה שהרף עלה משמעותית: החל מהתפאורה והסטים המפורטים להפליא, צוות השחקנים המוערך (ג'סיקה צ'סטיין, מיה ווסיקובסקה, טום הידלסטון) ועד התחושה העל טבעית המצמררת שנוצרת מהצילום והאפקטים המיוחדים.

15. ספקטר (5 בנובמבר)

הסרט ה-24 בסדרת ג'יימס בונד יחזור למקורות של 007 ולתהליך שהוביל אותו להפוך לסוכן בשירות הוד מלכותה. הודעה מסתורית שמקורה בעבר הרחוק הזה מחזירה לחייו של בונד ארגון טרור מסתורי ורב עוצמה.

סיבות להתרגש: "סקייפול" הוא אחד מסרטי בונד הגדולים בכל הזמנים, אם לא הטוב שבהם. הסרט הזה החייה מחדש את הסדרה שנראתה כגוועת, והניסיון לשחזר את ההצלחה ולהמציא את בונד מחדש הוא ללא הפחות מסקרן. סם מנדז שביים את "סקייפול" חוזר לכיסא גם הפעם, ולתפקיד הנבל הביא הפעם את כריסטוף וולץ הנהדר, שהופך כמעט כל סרט בכיכובו לחוויה.

14. Spotlight (טרם נקבע תאריך הפצה בישראל)

סיפור החשיפה זוכה הפוליצר של ה"בוסטון גלוב" על הטיוח ארוך השנים של הכנסיה הקתולית בנוגע להטרדות מיניות של ילדים על ידי כמרים.

סיבות להתרגש: מאז "כל אנשי הנשיא" של אלן ג'יי פאקולה מנסה הוליווד לשחזר שוב את הנוסחה שתהפוך תחקיר עיתונאי נוקב לסרט משפיע. קשה לחשוב על סיפור יותר מורכב ומטלטל שנחשף בשנים האחרונות על ידי עיתונאים. מייקל קיטון, רייצ'ל מקאדמס, מארק רופאלו, סטנלי טוצ'י, ג'ון סלייטרי ובילי קרדאפ, משלימים קאסט חלומי, שאולי יוכיח שקסמה של העיתונות החוקרת עדיין לא פג.

13. Freeheld (נובמבר)

בלשית במשטרת ניו ג'רזי מאובחנת כלוקה בסרטן סופני. כשהיא מתאהבת במכונאית רכב והופכת לבת זוגה, השתיים פוצחות במאבק מול הרשויות במדינה על מנת להבטיח שתוכל להוריש לה את הכסף שצברה בחייה.

סיבות להתרגש: הפעם האחרונה שג'וליאן מור שיחקה חולה סופנית היתה בשנה שעברה ב"עדיין אליס", אז זה נגמר עם סוויפ של כל פרס אפשרי, כולל זכייה באוסקר. מערכת היחסים שלה עם אלן פייג' (שיצאה מהארון בפברואר 2014) בסרט הנוכחי הופכת את סיפור האהבה הטראגי והרלוונטי הזה לאחד הסרטים המדוברים ביותר של החורף. סטיב קארל ומייקל שאנון בתפקידי המשנה משלימים צוות איכותי לדרמה האינטימית הזאת.

Suffragette .12 (נובמבר)

סיפורן של חלוצות התנועה הפמיניסטית שנאבקו על זכויות באווירה עוינת ונרדפו לפעולה במחתרת, ממנה צמחה והתגבשה התנועה שכולנו מכירים כיום.

סיבות להתרגש: קארי מוליגן, הלנה בונהאם קרטר ומריל סטריפ. הטריו הזה מספיק כדי להפוך כל סרט לפנינת חורף, בוודאי כשמדובר בסיפור היסטורי כל כך משמעותי. הבמאית הבריטית שרה גברון והתסריטאית אבי מורגן ("בושה", "אשת הברזל") יוודאו שנקודת המבט הנשית תישמר, תוך דגש על שחזור תקופתי נהדר של המאה ה-19.

11. נעורים (דצמבר)

פרד ומיק, שני חברים ותיקים, יוצאים יחד לנופש במלון יוקרתי למרגלות הרי האלפים. בין האורחים הצעירים והנלהבים ובני משפחתם האבודים בתוך מערכות היחסים של עצמם, הם מהרהרים על החיים, יופיים וריקנותם.

סיבות להתרגש: זה אולי לא נראה כך ממבט ראשון, אבל "נעורים" מסתמן כאחד הסרטים השנונים והמפיעים של השנה. מייקל קיין באחד מתפקידי חייו לצדו של הארווי קייטל הנפלא, צילומי הנופים עוצרי הנשימה ובעיקר התסריט המתוחכם והמבריק של פאולו סורנטינו - כל אלה הפכו את "נעורים" לאחד מהסרטים האהובים ביותר בפסטיבל קאן האחרון, כזה שנוגע במבוגרים ובצעירים כאחד.

seperator

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully