וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מהגלקסיה הזאת: 25 הסרטים שחייבים לראות בחורף - חלק ב'

31.8.2015 / 7:15

אחרי שמופעי החימום הנהדרים של החורף פינו את מקומם, נשארנו עם העשירייה הפותחת של החודשים הקרובים. מכאן ייצאו הגיבורים הגדולים, השמות הנוצצים וגם (ככל הנראה) פסלוני האוסקר. חלק שני בפרויקט

יח"צ - חד פעמי

10. קרול (ינואר)

סיפורה של עובדת בחנות כלבו בניו יורק של שנות ה-50 שמתאהבת באישה נשואה ומבוגרת ממנה.

סיבות להתרגש: אחד הסרטים האהובים ועטורי השבחים ביותר שיצאו השנה מפסטיבל קאן. הסרט היה מועמד לפרס "דקל הזהב" וזיכה את רוני מארה בפרס השחקנית הטובה ביותר. וכשלצידה של מארה מככבת קייט בלנשט המצוינת, אפשר להבין את ההייפ. הסרט זכה לשבחים רבים על הטיפול העדין במערכת היחסים של הדמויות שמתקיימת על רקע השמרנות הגדולה של שנות החמישים.

9. טרומבו (טרם נקבע תאריך הפצה בישראל)

סיפורו האמיתי של דלטון טרומבו, מגדולי התסריטאים ההוליוודיים של שנות ה-50, שהואשם על ידי משטרו של מקארתי בקומוניזם ויצירותיו נאסרו להקרנה.

סיבות להתרגש: כל תפקיד דרמטי של בראיין קרנסטון העצום הוא סיבה להתרגש, בעיקר כשמדובר בטיפוס אקסצנטרי כמו טרומבו. כמה מהסרטים הטובים ביותר שיצאו מהוליווד היו סרטים שעסקו בהוליווד עצמה, ונראה שגם הפעם המתכון עומד להוליד תבשיל משובח. לצדו של קרנסטון מככבת גלריה של שחקני על כמו הלן מירן, ג'ון גודמן, לואי סי. קיי ודיאן ליין. הבמאי ג'יי רואץ' יצר בשנים האחרונות את סרטי הטלוויזיה המוערכים "ספירה חוזרת"(על שערוריית ספירת הקולות בבחירות לנשיאות בשנת אלפיים) ו"Game Change" (על קמפיין הבחירות של שרה פיילין) של רשת HBO, ונראה כמו מי שיכול להפוך את הסיפור הביוגרפי-פוליטי הזה למעדן של ממש.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

8. גשר המרגלים (26 בנובמבר)

סיפורו האמיתי והמרתק של ג'יימס דונובן, עורך דין מברוקלין שמגויס על ידי ה-CIA כדי לנהל משא ומתן עם ברית המועצות בשיאה של המלחמה הקרה, על החזרתו של טייס שנפל בשבי.

סיבות להתרגש: סטיבן שפילברג חוזר לביים לראשונה מאז "לינקולן" ב-2012 ומתאחד עם חברו הטוב טום הנקס, שיככב בפעם השלישית בסרט שלו (אחרי "להציל את טוראי ראיין" ו"טרמינל"). מותחנים היסטוריים על אנשים קטנים מאחורי סיפורים מרגשים ("ארגו", "התיאוריה של הכל") הפכו להצלחות גדולות בשנים האחרונות. עם מגע הקסם של שפילברג והמתיחות המתחדשת בין רוסיה לגוש המערב, קל להבין למה הסרט הזה מעורר כל כך הרבה עניין.

7. הדינוזאור הטוב (26 בנובמבר)

הסרט השני של פיקסאר השנה יציג את העולם כפי שהיה נראה אם אסטרואיד לא היה פוגע בכדור הארץ ומוביל להכחדת הדינוזאורים. במרכז הסרט עומדת דמותו של אפטוזאורוס בשם ארלו שמייצר חברות מפתיעה עם בן אנוש.

סיבות להתרגש: אחרי שנים של רימייקים והמשכונים, הזכירה פיקסאר עם "הקול בראש" כמה הקסם המקורי שלה עדיין קיים. הסרט הזה מסקרן אפילו יותר מכיוון שהשיבוץ שלו בלב דצמבר מצביע על התקוות שתולים בו במירוץ לאוסקר. לא הרבה ידוע על עלילת הסרט בשלב הזה, אבל אחרי שבכינו עם ריילי ושמחנו עם ג'וי, הם לגמרי הרוויחו את האמון שלנו.

6. ג'וי (25 בדצמבר)

סיפור הסינדרלה, המבוסס על סיפור אמיתי, של ג'וי מנגאנו. עקרת בית ואם חד הורית לשלושה ילדים שמנסה לסגור את החודש, ומצליחה להמציא את "מטלית הפלא" המהפכנית שמשנה את חייה והופכת אותה לבעלים של אימפריה כלכלית.

סיבות להתרגש: השילוב בין דיוויד או ראסל לג'ניפר לורנס הוליד בשנים האחרונות שני סרטים עטורי שבחים, פרסים ומועמדויות ("אופטימיות היא שם המשחק" ו"חלום אמריקאי"). שניהם מתאחדים כאן עם בראדלי קופר ורוברט דה נירו שכיכבו גם ב"אופטימיות". הטון האופטימי ואווירית התגשמות החלום האמריקאי שבוקעת מכאן, בציוות עם במאי אהוב וכוכבים אהובים עוד יותר, כמעט מבטיחה שהסרט הזה ינגן על מיתרי הלב הנכונים.

5. הנערה הדנית (14 בינואר)

מבוסס על סיפורו האמיתי של לילי אלבה, אמן דני שהיה לגבר הראשון אי פעם שעובר ניתוח לשינוי מין בשנת 1919. הסרט מגולל את השפעת השינוי על נישואיו עם אשתו גרדה ווגנר.

סיבות להתרגש: אדי רדמיין קטף את פרס האוסקר לשחקן הטוב ביותר בטקס של 2015 והנה הוא כבר מאיים לעשות את זה בק טו בק עם תפקיד שכאילו נכתב עליו פסלון מוזהב. גם על כיסא הבמאי יושב זוכה האוסקר טום הופר ("נאום המלך") וכשלצידו של רדמיין מככבת אחת ההבטחות הגדולות של הדור החדש בהוליווד, אליסיה ויקנדר, סיפור האהבה התקופתי והסופר אקטואלי הזה בשנה שבה קייטלין ג'נר הפכה לסמל, הוא צפיית חובה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

4. האיש שנולד מחדש (21 בינואר)

מערבון קודר המבוסס על רומן מצליח (וגם הפעם מדובר בסיפור שמבוסס על אירועים אמיתיים) שסובב את סיפורו של יו גלאס, סוחר פרוות במאה ה-19 שנבגד על ידי חבריו וננטש כשהוא פצוע אנושות בלב היער בזמן חורף סוער במיוחד. בשארית כוחותיו הוא מנסה לשרוד כדי שיוכל לנקום במי שפגעו בו.

סיבות להתרגש: אלחנדרו גונזלס אינאריטו הוביל את "בירדמן" לזכייה הגדולה בטקס האוסקר האחרון, ואם כל סיפור ה"סרט שכולו שוט אחד" נראה לכם שאפתני, הפרויקט החדש מאפיל עליו בכל דרך. אינאריטו צילם אותו בקור מקפיא, בתאורה טבעית בלבד ובהפקה שהוגדרה כלא פחות מ"סיוט", פרצה את רף התקציב וגרמה לכוכביה להגיע עד לכדי סף טירוף. התוצאה הסופית נראית מהפנטת, וכל זה עוד לפני שדיברנו על המנחוס של ליאונרדו דיקפריו והסיכוי שהפעם הוא סוף סוף יישבר.

3. סטיב ג'ובס (12 בנובמבר)

עלייתו, נפילתו ועלייתו המטאורית המחודשת של סטיב ג'ובס כמוח היצירתי הגדול של דורנו, מתוארת באמצעות שלושה אירועים מרכזיים בחייו.

סיבות להתרגש: אחרי האסון הקולנועי מ-2013 בכיכובו של אשטון קוצ'ר, נראה שהפעם ההייפ סביב סיפורו של ג'ובס מוצדק. הסגנון הויזואלי הסוער של דני בויל חובר לדיאלוגים הרצחניים של אהרון סורקין עם מייקל פסבנדר בתפקיד הראשי. לצדו יככבו גם סת' רוגן כסטיב ווזניאק, ג'ף דניאלס וקייט ווינסלט. בפעם האחרונה שסורקין היה מעורב בסיפורו של גאון טכנולוגי זה נגמר ב"הרשת החברתית", אל תתפלאו אם "סטיב ג'ובס" יצליח להתקרב לרמה הזאת.

2. שמונת השנואים (14 בינואר)

בתקופת מלחמת האזרחים של ארה"ב, מנסה צייד ראשים להביא לדין מבוקשת בגין רצח ולגבות את תשלום הפרס. סופת שלגים קשה מובילה אותם לעצור בעיירה קטנה, שם הם מסתבכים בשלל קונספירציות ותככים עם ציידי ראשים אחרים.

סיבות להתרגש: המערבון החדש של קוונטין טרנטינו, שמגיע אחרי ההצלחה הגדולה של "ג'אנגו ללא מעצורים". הפעם מדובר בגרסה נאמנה יותר לז'אנר, אבל אפשר לסמוך על טרנטינו שיכניס אליו את כל האלמנטים המגניבים שהופכים את הסרטים שלו למעוררי ציפייה כל כך. טרנטינו התעקש לצלם את הסרט בפילם, הצליח להשיג את אניו מוריקונה האגדי להלחין את פסקול הסרט, וכמו תמיד אפשר יהיה למצוא שם את סמואל ל ג'קסון עם רובה. מה עוד אפשר לבקש?

1. מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר (17 בדצמבר)

30 שנה אחרי אירועי הטרילוגיה המקורית, ארגון בשם "המסדר החדש" מנסה להרים ראש ולתפוס את מקומה של האימפריה הגלקטית. כוח משולב של מורדים מנסה למנוע מהם זאת, בעידן שבו אבירי הג'דיי חדלו מלהתקיים.

סיבות להתרגש: אם טרילוגיה חדשה של מותג הקולנוע הכי מצליח בהיסטוריה לא גורמת לכם להתרגש, שום דבר כבר לא יצליח. זה יהיה סיפור חדש עם גיבורים חדשים ומיתולוגיה חדשה, 38 שנים אחרי חזונו המקורי של ג'ורג' לוקאס. כוכבי הטרילוגיה המקורית ישובו בתפקידי המבוגרים האחראים (חוץ מהאן סולו שפשוט ימשיך להיות מגניב), נבל חדש ומאיים יתפוס את מקומו של דארת' ויידר ועכשיו נותר רק לקוות שג'יי ג'יי אברהמס לא יתפתה לצד האפל של הכוח וינצל את ההזדמנות העצומה הזאת להמציא את "מלחמת הכוכבים" מחדש. לטוב וגם לרע, זה יהיה האירוע הקולנועי החשוב ביותר של 2015.

seperator

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully