וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: להציל את הצמרמורת של מארק וואטני

18.10.2015 / 9:47

סרט האימה לנוער "צמרמורת" מצליח להדיח את "להציל את מארק וואטני" מהמקום הראשון בטבלת שוברי הקופות אבל נראה שהסיפור של איש המאדים רחוק מלהסתיים

יח"צ - חד פעמי

הצירוף "סרט אימה לילדים" אולי נשמע מוזר, אבל הז'אנר הזה לא רק קיים, אלא גם מצליח. אם בדרך כלל סרטי אימה מיועדים למבוגרים בלבד ומקבלים דירוגי הגבלת גיל בהתאם, הסרט "Ouija" הראה לפני שנה שאפשר בהחלט להפחיד ילדים ולעשות מזה כסף. כמובן, זאת לא באמת תגלית חדשה – ספרי "צמרמורת", למשל, עושים את זה מזמן, והשבוע הצטרף אליהם גם הסרט. "צמרמורת" הוא מפגש מחזור של המפלצות מסדרת הספרים, ואליהן מצטרף גם ג'ק בלאק. הסרט יצא בארצות הברית מעט לפני ליל כל הקדושים, המועד הקבוע לסרטים מפחידים – והתוצאה, מבחינת האולפנים, משביעת רצון. "צמרמורת" נמצא במקום הראשון בטבלה השבועית, עם כ-24 מיליון דולר.

אחרי שבועיים במקום הראשון, "להציל את מארק וואטני" מאבד את הבכורה. אבל למרות תחרות מצד כמה סרטים חדשים, הוא לא יורד רחוק. הסרט נשאר במקום השני, עם כ-22 מיליון דולר בסוף השבוע הנוכחי, ו-144 מיליון דולר בהכנסות כוללות בארצות הברית עד היום. זה בלי ספק אחד מסיפורי ההצלחה של הסתיו בקולנוע, והחזאים אומרים שאנחנו נראה את מארק וואטני שוב במועמדויות לאוסקר.

אפרופו אוסקרים: "גשר המרגלים", הסרט החדש של סטיבן ספילברג עם טום הנקס, נכנס למקום השלישי, עם כ-16 מיליון דולר. הסכום הזה אמנם נשמע נמוך למדי עבור סרט חדש של ספילברג, אבל ספילברג לא דואג: הסרטים "למבוגרים" שלו, כמו "לינקולן" או "להציל את טוראי ראיין", נוטים להישאר בטבלה זמן רב ולצבור כסף והערכה במשך שבועות ארוכים. הביקורות על "גשר המרגלים", כצפוי, מצוינות – אז גם אותו כנראה נראה ברשימת שוברי הקופות גם בהמשך.

seperator

לעומת זאת, הסרט שבמקום הרביעי הוא כבר אכזבה: "קרימזון פיק" של גיירמו דל טורו עם טום הידלסטון וג'סיקה צ'סטיין. דל טורו הוא מומחה למפלצות ולעיצובים תמוהיים ויפהפיים ("המבוך של פאן", "הלבוי", "פסיפיק רים"), אבל הוא נוטה שלא לשבור קופות. במקרה הזה, ייתכן שהבעיה של "קרימזון פיק" היא שהסרט משווק כסרט אימה, בעוד למעשה מדובר במותחן-רומנטי-תקופתי שהנקודות העל-טבעיות בו שוליות יחסית. הקהל לא התנפל על "קרימזון פיק", שהכניס רק כ-13 מיליון דולר וגם המבקרים לא יצאו מגדרם, כך שעתידו בטבלה לא נראה ורוד.

ועוד בעניין אכזבות וכשלונות: "פן", הפריקוול היקר ל"פיטר פן", הכניס רק כ-6 מיליון דולר השבוע, אחרי ירידה של כ-61% מהשבוע שעבר. הכנסותיו הכוללות של הסרט עומדות כרגע על כ-26 מיליון דולר, לעומת תקציב של 150 מיליון דולר, והוא משריין לעצמו מקום מכובד ברשימת האסונות הקופתיים של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully