וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי מדף 50: "פוסי גאלור היתה לסבית, וג'יימס בונד ריפא אותה"

11.11.2015 / 0:00

פוסי גאלור "פשוט היתה צריכה לפגוש בגבר המתאים שירפא את המחלה הפסיכו-פתולוגית שלה", כך כתב פלמינג במכתב לחבר לעט. בנוסף שני משוררים איראנים נשפטו לכ-10 שנות מאסר ו-99 מלקות בעקבות דברים שכתבו בשירים שלהם וכיוון שלחצו ידיים לבני המין השני. טור חדשות ספרות

גולשי טוויטר מגיבים בעוקצנות וביקורתיות להחלטה של אמזון לפתוח חנות ספרים פיזית

חנויות הספרים בארצות הברית הוכו בתדהמה בשבוע שעבר, כשאמזון הודיעה שהיא פותחת לראשונה חנות ספרים פיזית. חברת הענק נחשבת בעיני רבים כזו שפגעה אנושות בפרנסתן של חנויות הספרים וגרמה לסגירה של רבות מהן, בזכות הצלחתה במכירת ספרים דרך האינטרנט. "יש אירוניה מסוימת בכך שאמזון פותחת חנות ספרים פיזית", נכתב ב"טיימס" של סיאטל, העיר שבה נפתחה החנות; "במשך שנים היא יכולה היתה להרשות לעצמה להוריד מחירים - דבר שהוציא מהשוק חנויות ספרים רבות - דווקא בגלל שלא היו לה חנויות ספרים פיזיות". גם משתמשי טוויטר חשו באירוניה הזו, ומרגע שאמזון פרסמה את הידיעה על פתיחת החנות, הם החלו להציף את הרשת בציוצים עוקצניים וביקורתיים.

"אמזון פותחת ספרים פיזית כאן בסיאטל", צייץ כריס פראמס, "אני תוהה כמה זמן יקח עד שהיא תגרום לחנות שלה לפשוט רגל". "אני מת על זה שאמזון ממציאה מחדש את הדבר עצמו שהיא הרגה: חנויות ספרים פיזיות", צייץ סאשין רקחי. "אני רוצה לטוס לסיאטל, לצלם תמונות של ספרים שמוצגים בחנות של אמזון ואז ללכת ולקנות אותם בחנות ספרים עצמאית", צייצה ג'ולי ורנרסבאך, "מישהו בא?". ואילו מטילדה ב. סאקמורה סיכמה את הציוצים העוקצניים בשאלה היפוטתית משלה: "מה יקרה אם לפתיחת החנות של אמזון מחר יופיעו מאות אנשים שיבקשו להחזיר את שואבי האבק המקולקלים שלהם?".

איאן פלמינג על הספר "גולדפינגר": "פוסי גאלור היתה לסבית, וג'יימס בונד ריפא אותה"

פלמינג, מחבר ספרי ג'יימס בונד, כתב את הדברים במכתב משנת 1959 שעומד לצאת למכירה פומבית בחודש הקרוב. מדובר במכתב תשובה של פלמינג למכתבו של ד"ר גיבסון, שנהג להתכתב איתו בנוגע ליצירות על הסוכן 007. במכתבו טען גיבסון כי אף על פי שנהנה מהספר "גולדפינגר", הוא חש שלא בנוח אל מול הפרק האחרון שבו פוסי גאלור הופכת מפושעת לסבית לאישה המאוהבת בג'יימס בונד.

בתגובה לדבריו של גיבסון, השיב פלמינג במכתב משלו והסביר כי גאלור "פשוט היתה צריכה לפגוש בגבר המתאים [...] שירפא את המחלה הפסיכו-פתולוגית שלה". המכתב עתיד לצאת למכירה פומבית השבוע, וערכו מוערך בסכום של בין 3,000 ל-4,000 לירות שטרלינג.

הונור בלאקמן, פוסי גאלור. Silver Screen Collection, GettyImages
ראתה את האור. הונור בלקמן בתפקיד פוסי גאלור בסרט "גולדפינגר"/GettyImages, Silver Screen Collection

שני משוררים איראנים נשפטו לכ-10 שנות מאסר ו-99 מלקות בעקבות דברים שכתבו בשירים שלהם

המשוררת פאטמה אחטסרי נשפטה ל-11.5 שנות מאסר והמשורר מאהדי מוסאבי נשפט ל-9 שנות מאסר, לאחר שבית משפט איראני קבע שהשירה שלהם "פוגעת בקדושת הדת" ומכילה "תעמולה כנגד המדינה". בנוסף הם נשפטו ל-99 מלקות על שלחצו ידיים לבני המין השני באירועים ספרותיים.

גם בלבנון סובלים אמנים מפגיעה בחופש הביטוי, ובעקבות קנסות כבדים שהוטלו על שלושה עורכי מגזין קומיקס סאטירי בשם "סאמנדאל", החליטו במגזין לפתוח פרויקט מימון המון שמופנה לעולם הרחב, על מנת לאפשר לעצמם להמשיך ולקיים את המגזין. כמו באיראן, גם בלבנון הואשמו עורכי המגזין ב"השמצת הדת", "הסתה עדתית", "פרסום ידיעות שקריות" ובהוצאת דיבה בעקבות קומיקס שהופיע בגיליון השביעי של המגזין.

עוד באותו נושא

תקווה כנגד כל הסיכויים: "תוחלת החיים של אהבה" היא ביוגרפיה חזקה ומרגשת

לכתבה המלאה

הוצאת ראנדום האוס תפרסם שלושה ספרים לפעוטות בכיכובה של גראמפי קאט

גראמפי קאט ממשיכה להכות גלים בעולם המו"לות. הוצאת ראנדום האוס הודיע השבוע שתפרסם שלושה ספרים בכיכובה המיועדים לפעוטות (פורמט קשיח). הספר הראשון בסדרה ייקרא "The Little Grumpy Cat That Wouldn't" והוא יספר על חבריה ומעריציה של גראמפי קאט שמנסים לשכנע אותה לעשות דברים חדשים וכיפיים, ולמרות זאת היא מתעקשת בכל פעם לעמוד בסירובה.

האמנית סטפני לייבריז תאייר את הספרים, הראשון מתוכם עתיד לצאת לאור ב-26 ביולי 2016.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סופרת ילדים מבקשת את סליחת הציבור על שספרה מתאר עבדים שחורים באופן חסר רגישות

אמילי ג'נקינס פרסמה השנה ספר ילדים בשם "A Fine Dessert" שמתאר ארבע משפחות, שחיות בארבע ערים שונות, בארבע מאות שונות. אחד הסיפורים בספר מתרחש בצ'רלסטון של שנת 1819, ומתאר שפחה צעירה שמכינה ומגישה יחד עם אמה? את הארוחות בבית אדוניהן. הן מתחבאות בסתר בארון ואוכלות מהאוכל שהכינו לאדונים. באחד האיורים נראות שתי השפכות כשהן מחייכות ונהנות – איור שהרגיז במיוחד חלק מן הקוראים, שטענו שג'נקינס מציגה לאורך הספר תיאור מטעה של חיי העבדות.

בעקבות ביקורות הולכות וגוברות פרסמה השבוע ג'נקינס מאמר ובו הסבירה שקראה בעיון את הביקורות והדיונים סביב הספר, והיא הבינה שאף על פי שכוונותיה היו טובות, הספר סובל מחוסר רגישות גזעית. "אני אחראית על הספר הזה ואני מצטערת מאוד", כתבה ג'נקינס, "כדי לפצות במעט, החלטתי לתרום את המקדמה שקיבלתי לכתיבת הספר לארגון We Need Diverse Books".

מגמה חדשה ברבי המכר: ערפדים אאוט, רוחות רפאים אין

שרה יוז מ"הגרדיאן" פרסמה השבוע מאמר ובו סקרה את הספרות הפופולרית שיצאה לאחרונה והראתה שרוחות הרפאים חזרו לככב, כמו למשל בספריהם החדשים של ג'יליאן פלין ("נעלמת") ודיוויד מיטשל ("ענן אטלס"), וזאת במקביל להיעלמותם של ערפדים, מכשפות ומפלצות.

ע"פ יוז, במקרה של רוחות רפאים בספרות, קשה לקורא לדעת האם הן קיימות באופן חיצוני לדמות או אולי הן מצויות בראשה – ובכך למעשה טמון יתרונן הספרותי. "אני חושבת שרוחות רפאים מאפשרות להתמודד עם הפחדים האפלים ביותר", הסבירה הסופרת קטריונה וורד, שספר הביכורים שלה "Rawblood" זכה לשבחים רבים, "סיפורי רוחות טובים מאפשרים לקורא לבחון את האימה שבתוכו – אבל זה נעשה בדרך בטוחה ומכילה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פאסה. "דמדומים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

סטיבן קולבר יוצא נגד ההמצאות החדשות של ג'יי קיי רולינג לעולם של "הארי פוטר"

בתוכנית הלילה שלו התייחס הקומיקאי לעדכונים התכופים של מחברת "הארי פוטר", כמו שבארה"ב מוגלגים נקראים "נו-מאג'" - no-maj, קיצור של no magic - או ששמו של וולדרמוט מבוטא למעשה "וולדרמור", בדיוק כמו ששמו של קולבר לא מבוטא כ"קולברט". כמעריץ גדול של סדרת הספרים, כך על פי עדותו, קולבר הביע את זעמו. צפו.

במאי מיוסטון יצר סרט עלילתי קצר לכבוד הספריה השכונתית של ילדותו

ג'ייסון לאמוט החליט להפוך את האהבה שלו לספריה השכונתית ביוסטון, לסרט קצר באורך של כ-20 דקות. "יש לי זכרונות ילדות חזקים מהספריה הזאת", אמר לאמוט לגרדיאן, "אני זוכר היטב את המבנה, את המיקום של סוגי הספרים השונים, את הריחות ואת הקולות. ולמקום הזה יש עדיין השפעה קסומה עלי – מעין מקום מפלט מלא בידע, מלא בסיפורים, מלא ביראת כבוד ובחלומות בהקיץ".

בעקבות אהבתו לספריה, החליט לאמוט לצאת בקמפיין מימון המון על מנת ליצור סרט קצר בכיכובה. הסרט, שנקרא בפשטות "The Library" (הספריה), עלה לאחרונה לרשת והוא זמין לצפיה בחינם.

ספר חדש מאגד איורים וציטוטים של סופרים מפורסמים

לפני כשנה פתחה המאיירת קייט גווינו חשבון טמבלר אליו העלתה איורים וציטוטים של סופרים מפורסמים שהרשימו אותה כמו זיידי סמית, לב גרוסמן, אליזבת גילברט וג'ונוט דיאז. כעת רואה אור ספר בשם "Last Night's Reading: Illustrated Encounters with Extraordinary Authors" שמאגד את כל האיורים והציטוטים הללו. לדוגמאות נוספות.

ציטוטי סופרים. Courtesy Penguin Books/Buzzfeed, צילום מסך
"אל תסביר את זה למוות או שזה יפסיק להיות קסם", לב גרוסמן/צילום מסך, Courtesy Penguin Books/Buzzfeed
ציטוטי סופרים. Courtesy Penguin Books/Buzzfeed, צילום מסך
הביטחון המוחלט של נפשך יותנה בכך שתהיה מסוגל למצוא את הקהילה או את האומץ להיות עד למה שבדיוק קרה לך". מר הייזנברג/צילום מסך, Courtesy Penguin Books/Buzzfeed

חדשות בשורה

* ג'יי קיי רולינג סיפרה השבוע בריאיון כי היא מתכוונת להוציא לאור ספר ילדים נוסף, שחלקו כבר נכתב. היא סירבה למסור פרטים על תוכנו, אך הבהירה שלא יהיה לו קשר ל"הארי פוטר".

* המשוררים יעקב ביטון (מישראל) וגלינה זלנינה (מרוסיה) הם הזוכים בפרס מתנאל לשנת 2015 בסך 12,500$ כל אחד. הפרס יוענק במסגרת כנס "כיסופים" במשכנות שאננים בירושלים.

* מחר (חמישי) תתקיים בחנות הספרים מילתא ברחובות שיחה עם פרופ' אביגדור שנאן ופרופ' יאיר זקוביץ, מחברי הספר "ספר יונה – פירוש ישראלי חדש". יום חמישי, 12/11, 20:30, רחוב יעקב 36, רחובות. הכניסה חופשית אך מותנית בהרשמה מראש.

* ב-16 בנובמבר יערך ערב לכבוד תרגומו לצרפתית של ספר השירה "תשעה שירים לשמואל" מאת חגית גרוסמן. משתתפים: מישל אקהרד אליעל, רוני סומק, שלמה קראוס, טל כהן שלו ופסקל גואטה. יום שני, 16/11, 19:30, המכון הצרפתי, שדרות רוטשילד 7, תל אביב.

* ב-19 בנובמבר יתקיים ערב לכבוד הספר "תיקון אחר חצות" מאת יניב איצקוביץ בהשתתפות אריאל לווינסון, יערה שחורי, שרון מייקובסקי ולהקת אמחיה. יום חמישי,19/11, 20:30, בית דניאלה פסל, רחוב מדרגות הביקור 58, עין כרם. הכניסה בחינם, האורחים מתבקשים להביא יין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully