וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פה זה כמעט בלתי אפשרי שיקרה דבר כזה": כיצד מתקפת הטרור בפריז תשפיע על הופעות בישראל?

פיגוע הטרור הרצחני בהופעתה של איגלז אוף דת' מטאל בפריז העלה לסדר היום את סוגיית האבטחה בהופעות מוזיקה. "מאז הדקירות אנחנו הרבה יותר זהירים", אומר לוואלה! תרבות אילן רוזנטל, מנכ"ל תיאטרון תמונע

צילום באדיבות הבלוג של יובל אראל

פחות מיממה לאחר מתקפת הטרור הרצחנית בפריז, עולם התרבות מתעורר לשאלות חדשות בנוגע לסידורי האבטחה בהופעות. בישראל, למרבה הצער, נדמה שהשאלות האלה פחות רלוונטיות לאור המצב הביטחוני הבעייתי התמידי במדינה. "יש לנו מאבטח כל יום. אלא אם כן הרשויות יודיעו על איזשהו שינוי", אומר אילן רוזנטל, מנכ"ל תיאטרון תמונע. "פה זה כמעט בלתי אפשרי שיקרה דבר כזה. אם כי כל דבר אפשרי. אף פעם לא קרה שמישהו נכנס ופתח באש. מאז הדקירות אנחנו הרבה יותר זהירים ובאופן עקרוני, כל אחד עם חזות קצת שונה מהחזות הישראלית הרגילה מקבל תשומת לב".

יש ביטולים בעקבות המתקפה?
"לא, מה פתאום. תל אביב היא מדינה בפני עצמה. תסתכלי לא רק על תיאטראות, אלא על בתי הקפה ומסעדות. אין קשר. אנחנו מתנהלים כרגיל עם יד על הדופק כמובן".

גם בזאפה לא נרשם שינוי בהתנהלות. גורם בזאפה סיפר לוואלה! תרבות כי אין היערכות מיוחדת בגלל אירועי הטרור בפריז ואם יש היערכות מיוחדת בתקופה האחרונה, היא בגלל המצב בישראל. לטענת הגורם, תגבור האבטחה לא פגע במספר הנוכחים בהופעות אלא גרם לעלייה.

שאול מזרחי, מנהל מועדון בארבי בתל אביב, נתקף בחרדה כששמע לראשונה על פיגוע הטרור הרצחני במועדון בפריז שבו הופיעה להקת איגלז אוף דת' מטאל, ארבעה חודשים לאחר שהלהקה הופיעה בארץ, במועדון שלו. "הפחד הכי גדול שלי", אמר מזרחי לוואלה! תרבות, "היה שהפיגוע קרה בגלל שחברי הלהקה לבשו חולצות של הבארבי שהם קיבלנו מאיתנו כאן, עליהן כתוב: 'Fuck you! We are from Israel'. איך פחדתי שהם לבשו את החולצות האלה. אבל התברר לי שזה לא קשור. נרגעתי כששמעתי שחברי הלהקה בסדר. הם ממש אנשים טובים. כשהם נכנסו אליי למשרד, הדבר הראשון שהם עשו זה להציג את עצמם, וביקשו למסור ד"ש מגרג דולי. בהופעה במועדון הם נכנסו על הבמה ברוג'ר ווטרס, וגם באובמה. הם מבינים את המדיניות הרופפת של מדינות העולם, של מנהיגי העולם. אי אפשר לטמון את הראש החו"ל ולהגיד זה יעבור. זה לא יעבור".

"פיגוע כזה לא יקרה במועדון שלי בישראל", אמר מזרחי, "כי אין לנו שאננות. אנחנו חיים על חרבנו, וכל הזמן על המשמר ובכוננות. מאז שאני בעסק הזה, 21 שנה, אותו חרא כאן. אנחנו, בניגוד לצרפת, לא נאיבים. אין לנו צורך להגביר את האבטחה, כי מעולם לא הורדנו הילוך. אנחנו לא מחכים לקטסטרופה הבאה. אנחנו ערוכים לכל דבר אפשרי. כבר לפני המון זמן יושבים לך חמושים בכניסה למועדון, ועושים לך בדיקה על כל דבר ודבר, בודקים לך בנאדם בנאדם. אי אפשר להשוות אותנו לאירופה הזחוחה. אנחנו כפופים להנחיות משטרת ישראל, שמשתנות ללא הרף, כפופים להנחיות כיבוי אש. אנחנו כבר ערוכים להכל. תתנתקו מהפרנויה, ואל תלחיצו עכשיו את הקהל".

"תודה לאל שקרה שם ולא פה, תנו להם להתבוסס בחרא הזה", הוסיף מזרחי. "כל מה שאירופה איחלה לנו היא קיבלה עכשיו בעצמה. הכתובת היתה על הקיר. כל בנאדם בר דעת יודע את זה. המדינות באירופה טומנות את הראש החו"ל. זה יקרה גם בלונדון ויגיע לכל מקום באירופה. ככה צריך לזעזע ולנער אותם. אין ברירה אחרת. רק ככה הם יבינו. הרי גם האמריקאים לא התעוררו עד 11 בספטמבר. מדיניות חוץ רופפת של מה שנקרא מנהיגי מדינות העולם החופשי מובילה למה שקורה".

seperator
"אני לא חושב שאשקול שנית ללכת להופעות בישראל, כמו שאני לא מוותר על נסיעה בתחבורה הציבורית בכל פעם שמתרחשת תקרית"

ומה לגבי ישראלים שתחביבם הגדול הוא הופעות מוזיקה? יואב ארדן, חובב מוזיקה, סיפר לוואלה! תרבות: "אתמול הייתי בשש הופעות קטנות ברחבי תל אביב, שלוש מהן היו בערב חשיפה מרוכז בבארבי. ברצינות אני אומר לך שלפני שידעתי מה קרה בפריז, חלפה לי המחשבה של כמה בעייתי זה התאספות המונית בימים אלה. אני לא חושב שאשקול שנית ללכת להופעות בישראל, כמו שאני לא מוותר על נסיעה באוטובוסים או רכבת בכל פעם שמתרחשת תקרית. זה בעייתי, צריך לפקוח עין, אבל לא אפסיק ללכת".

ר', ישראלית נוספת שסירבה להזדהות בשמה המלא, אמרה בתגובה לפנייתנו: "זה מפחיד. זה לא נעים אבל לצערי זה לא חדש. ברור שזה יושב איפשהו בראש אבל זה לא ימנע ממני ללכת להופעות. בדיוק כמו שאני לא אמנע מהליכה ברחוב כשיש מצב מתוח".

עוד באותו נושא

לא מטאליסטים, חובבי ישראל: הלהקה שעמדה במוקד הפיגוע בפריז

לכתבה המלאה
seperator

בתוך כך, ישראלים שנמצאים בפריז כעת נתקלו בבעיה בעקבות ביטול הופעתה של להקת U2 שתוכננה להיערך הערב (מוצ"ש). "הביטול צפוי והגיוני כי מי ייקח סיכון לרכז 20 אלף איש במקום אחד וגם מי יחגוג אחרי טבח כזה", אומר לוואלה! תרבות ד', שסירב להזדהות בשמו המלא. ד', לדבריו, לא מצפה להחזר כספי בשל הביטול. "נראה לך שאכפת לי אם יחזירו לי כסף על המופע? יחזירו כמו כל מופע רגיל שמבוטל מכוח עליון", הוא אומר.

רויטל קפלן, ישראלית ששוהה בפריז, מסרה לוואלה! תרבות: "הכל השתנה והאווירה מאוד קשה פה בעיר. אנחנו מנסים לצאת מהמלון בצורה הבטוחה להמשך היום. תכננו ללכת הופעות של U2 ושל פו פייטרז (ביום שני הקרוב, ש"ב). הכל שולם. מאוד קשה לעכל את מה שקרה כאן".

א', ישראלי נוסף ששוהה בפריז, אמר לוואלה תרבות: "אני מניח שחיי ניצלו. שלשום שקלתי ללכת להופעה של איגלז אוף דת' מטאל, כשבדקתי על האירועים בפריז. אפילו אתמול היתה לי התלבטות אם ללכת או לא, כי חיפשתי הופעות מוכרות יותר ללכת אליהן. ראיתי שהלהקה מופיעה וחיפשתי הופעה טובה ללכת אליה, אבל בגלל שלא הכרתי אותה העדפתי שלא ללכת ולחסוך כסף להופעת להקה שאני כן מכיר".

לאורה, ישראלית ששוהה בפריז, קנתה כרטיס להופעה של פו פייטרז. "לא בטוחה אם היא תתקיים. מניחה שלא. אני אישית לא חוששת אבל העיר באבל ואין אנשים ברחובות. ספציפית באזור שלי יש סירנות ומסוקים כי עוד סורקים את האזור לחשש שחלק מהמחבלים ברחו", היא אומרת וממשיכה, "לגבי ההופעה, עוד לא קיבלתי הודעה על ביטול אבל כמובן שמבאס לשנות את שגרת החיים בגלל טרוריסטים. כישראלית אני מכירה את זה טוב מאוד. מעדיפה לחזור לשגרה כמה שיותר מהר, אבל לפי דעתי לאירופה יותר קשה להתאושש מאירועים כאלה, במיוחד כשהם בכאלה ממדים".

(עדכון אחרון: 17:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully