וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיר בניון נגד עיריית ירושלים: "מחרימים אותי"

28.12.2015 / 18:18

הזמר טוען שדוברות עיריית ירושלים מחרימה אותו, ומוחה על כך שבמופעו עובד עירייה כינה את עבריין המין המורשע מוטי אלון "מורו ורבו". "העירייה מפיקה מופעים שמשמשים פלטפורמה להענקת לגיטימציה ציבורית מחודשת לעברייני מין"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רק אצלנו פוסט בפייסבוק הופך אדם לנגוע לדורות, אבל כתב אישום על פשעי מין נשטף במים". עמיר בניון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שטען לפני ארבע וחצי שנים שתחנת גלגלצ מחרימה אותו, "ככל הנראה משיקולים פוליטיים", בשל צאת שירו השנוי במחלוקת "אני אחיך"; ולאחר שאמר לפני כחצי שנה בשיחה עם וואלה! תרבות כי משטרת ישראל מחרימה את הופעותיו, בעקבות שיר שבו לדבריו מחה כנגד הכאת החייל האתיופי; כעת בניון טוען כי ניסו להחרימו גם מצד דוברות עיריית ירושלים.

בניון הופיע אמש (ראשון) עם הרב חיים לוק במסגרת "זיארה – פסטיבל סובב מזרח" שהתקיים בתיאטרון ירושלים בהפקת עיריית ירושלים. בפוסט שהעלה היום לעמוד הפייסבוק שלו טוען בניון כי בעירייה ניסו למנוע העלאה לרשת של סרטון מחזרות המופע שבו הוא מופיע למען קידומו. בנוסף העביר בניון ביקורת על עיריית ירושלים בעקבות דברי עובד עירייה במהלך האירוע, שבו כינה את עבריין המין המורשע מרדכי (מוטי) אלון כ"מורו ורבו". אלון הורשע ב-2013 בשתי עבירות של מעשה מגונה בכוח בבן 17. "אני תוהה", כתב בניון, "האם ניר ברקת מודע לכך שעיריית ירושלים מפיקה מופעים שמשמשים פלטפורמה להענקת לגיטימציה ציבורית מחודשת לעברייני מין. ונניח ואחד הנפגעים בקהל, או בני משפחתו, מה אז? מי נותן דין על התנהלות כזו?", ואת הפוסט חתם במילים: "רק אצלנו פוסט בפייסבוק הופך אדם לנגוע לדורות, אבל כתב אישום על פשעי מין נשטף במים".

עמיר בניון והרב חיים לוק בחזרות

כך כתב בניון היום בפייסבוק:

"(...) בתוך האושר הזה יש גם כאב. כאב על טבע האדם, על העיוותים שאנחנו נאלצים לחזות בהם ולשתוק, ואתם יודעים שלי קצת קשה לשתוק, והבוקר דווקא בגלל שאני מאושר קשה לשתוק, כי העיוות גדול, גדול מאוד. על הבמה אמש עלו זה אחר זה דוברים על מנת לברך. ערב כזה ראוי שייפתח בברכות ותודות, כי יש על מה להודות ויש על מה לברך. מה גדולה היתה הפתעתי שאחד המברכים בחר להביא דברי תורה דווקא בשם 'מורו ורבו' כלשונו, מוטי אלון. עובד ציבור עומד על במה ציבורית באירוע שהתקציב להפקתו מגיע מעיריית ירושלים וממשרד החינוך, ומביא דברים בשם מורו ורבו עבריין המין המורשע, וחוזר על שמו פעמיים. הבנתי שבקהל עבר רחש של התקוממות, וגם היו קצת קריאות ביניים. אני אוהב את הירושלמים, ואין לי ספק שאיש לא קנה את מופע היח"צנות המכוער הזה על גבה של המוזיקה, ועל גבה של מסורת הפיוט המופלאה שלנו. אני תוהה האם ניר ברקת מודע לכך שעיריית ירושלים מפיקה מופעים שמשמשים פלטפורמה להענקת לגיטימציה ציבורית מחודשת לעברייני מין. ונניח ואחד הנפגעים בקהל, או בני משפחתו, מה אז? מי נותן דין על התנהלות כזו?"

"ואם כבר לכדתי את תשומת לבו של ברקת", הוסיף בניון, "הייתי מבקש לדעת האם אתה מודע לכך שמחלקת יחסי הציבור שלך בעיריית ירושלים מחרימה את עמיר בניון? פשוט, הפקתם מופע, ואז צריך היה לקדם אותו ולהעלות סרטון מהחזרה לאינטרנט, ואז ביקשו סרטון בלי עמיר בניון. מביך לא? גם קצת חלמאי אני חושב, בכל זאת, מופע שלכם. כשאמרו את זה לעובדת המחלקה היא אמרה שצריכה לשאול את דובר העירייה וחזרה עם התשובה 'כן, צריך בלי עמיר' ורק מישהי נוספת במחלקה זיהתה את הבעייתיות (את הפדיחה העלולה להתרחש, בוא נודה באמת) ופעלה כדי שיעלה סרטון עם עמיר למופע שעמיר משתתף בו, שהעירייה הזמינה, אבל לא קצת בעייתי בעינייך? אני? שכל כך אוהב את ירושלים ואת הירושלמים והבאתי לעולם ילדים ירושלמים ומעלה שירים על ירושלים השכם וערב עד שאנשים עושים דיסלייק לעמוד כי חפרתי, אותי אתם לא רוצים בסרטון? לא יפה. רק אצלנו פוסט בפייסבוק הופך אדם לנגוע לדורות, אבל כתב אישום על פשעי מין נשטף במים".

עוד באותו נושא

עמיר בניון לוואלה תרבות: "משטרת ישראל הכריזה עליי מלחמה"

לכתבה המלאה
seperator

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "אין בדברים שנאמרו ע"י העובד חלילה מתן לגיטימציה לעברייני מין כפי שנטען, עם זאת אנחנו מסכימים כי יש בהם טעם לפגם והנושא הובהר לעובד. באשר לעמוד הפייסבוק של העירייה - עיריית ירושלים אוהבת ומעריכה את עמיר בניון, מרבה להזמינו להופעות ודוברות העירייה אף העלתה בשמחה וברצון לדף הפייסבוק סרטון מהחזרות להופעה עם ר' חיים לוק שזכה לאלפי צפיות ופרסם את המופע. בהזדמנות זו אנו ממליצים לכולם להאזין לביצוע יוצא הדופן של עמיר לשיר 'ירושלים של זהב' בלחן שלו שמביא כבוד רב לעיר הנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully