וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק הספרים מרחיק את עם הספר מהספר"

21.1.2016 / 13:29

לאחר שנחשף בוואלה! תרבות כי מכירות ספרים חדשים פחתו ביותר מחצי בשל חוק הספרים, הגיע המו"ל רותם סלע לדיון באולפן וואלה! NEWS על המצב וסיפר, בין היתר, על משקל הסופרים הוותיקים בסוגיה ועל תפקיד הוצאות הספרים בפתרון הבעיה

צילום מסך

אתמול (רביעי) נחשף בוואלה! תרבות כי מכירות ספרים חדשים פחתו ביותר מחצי בשל חוק הספרים וזאת בעקבות
עתירת פורום קהלת לבית המשפט ושחרור נתונים חדשים מטעם משרד הכלכלה.

באפריל 2015 עלה מדיווחי הוועדה המייעצת לעניין חוק הספרים, כי כניסתו לתוקף של החוק להגנת הספרות והסופרים בישראל הובילה לירידה של 27% "בלבד" במכירות הספרים החדשים. אולם נתונים חדשים שנאלץ משרד הכלכלה להעביר לפורום קהלת, מציירים תמונה עגומה הרבה יותר: הירידה האמיתית במכירות גדולה לפחות פי שניים. שוק הספרים החדשים נחתך בלמעלה מחצי. חוק הספרים שנכנס לתוקפו בפברואר 2014, אוסר על מכירת ספרים חדשים בהנחה במשך 18 חודשים מאז צאתם לאור.

"מדובר בהערכה זהירה", אומר ד"ר יצחק קליין, ראש מחלקת מחקרי מדיניות בפורום קהלת שחקר את השפעות חוק הספרים, "המתודולוגיה שמשרד הכלכלה משתמש בה להערכת השפעת החוק אינה אופטימלית, אך סביר מאוד להניח כי הירידה האמיתית מתקרבת לשישים אחוז. הנתונים החדשים מצביעים על כך כי האיסור על מתן הנחות לא העשיר את הסופרים, והבריח את הקוראים. מהדו"ח המקורי אנחנו כבר יודעים כי החוק פגע כלכלית בתחום ההוצאה לאור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully