וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחינועם ניני פורשת מאמ"י: הענקת פרס מפעל חיים לאריאל זילבר היא "ליקוק, התקרנפות ועיוורון"

24.1.2016 / 13:31

הזמרת אחינועם ניני הודיעה בעמוד הפייסבוק שלה כי היא פורשת מאמ"י לאחר שהארגון החליט להעניק פרס מפעל חיים לאריאל זילבר. "אני קוראת לכל אמן, ואזרח, בישראל שמצפונו עדיין קיים, להביע מחאה", כתבה

צילום: דוד קורן, עריכה: ניר חן

(בסרטון: יעקב מנדל מדבר עם וואלה! NEWS על פרשת אריאל זילבר)

seperator

אחינועם ניני נגד אריאל זילבר, סיבוב שני: ימים ספורים לאחר שנודע כי איגוד אמני ישראל יעניק פרס מפעל חיים לזילבר, הודיעה ניני בעמוד הפייסבוק שלה כי בכוונתה לפרוש מהאיגוד. זוהי לא הפעם הראשונה בה ניני יוצאת נגד פרסים המוענקים לזילבר. בשנת 2014 סירבה ניני לקבל פרס מטעם אקו"ם שכן גם זילבר היה אמור לקבל פרס בטקס.

"איגוד אומני ישראל החליט להעניק פרס מפעל חיים לאריאל זילבר. זה נשמע כמו בדיחה רעה נכון? חלום בלהות? או דה-ג'ה-וו? אך לא כך הוא הדבר חברים. זה קורה עכשיו, היום, בהתאם למציאות הנוראית שאנו פוגשים יום יום בארצנו. בתקופה שחורה משחור, שבה פוסלים ספרים, מפרסמים "רשימות שחורות" (נשמע מוכר??) תקופה שטופת אלימות, גזענות ושנאה, שבה סימני הפשיזם בהתגלמותו מרימים ראשם המכוער יום ביומו, בוחר איגוד אומני ישראל להעניק פרס על מפעל חיים (לא, לא על מוזיקה, על מפעל חיים, יש הבדל) לאדם שהשתמש בכישרונו הגדול בכדי לקדם אג'נדה זהה: אלימות, גזענות ושנאה (לא, זו איננה דעה פוליטית! יש הבדל)", כתבה ניני והמשיכה: "מכל אמני ישראל הראויים, דווקא לאדם הזה החליטו "אמני" ישראל להעניק פרס בימים אלה?? ובשם מה אני שואלת? ולשם מה? מה המסר שמבקשים איגוד זה להעביר לאומה? ועוד אחרי שדליה רבין (כן היא, לא אני) בקשה לשנות את פרס אקו"ם על מפעל חיים שרצו להעניק לזילבר לפני שנה וחצי, לפרס על תרומתו למוזיקה, מתוך כבוד לאביה , שברוצחו תומך זילבר?? אז אמ"י יראה לה, נכון? וגם לי!! יראה לכוווולם! אני רואה באקט זה התרפסות , פחדנות, התנצלות מביכה על עצם קיומנו כלא-גזענים, ליקוק, התקרנפות ועיוורון. בושה וחרפה, על סף הגועל נפש. אני לא מתכוונת להמשיך להשתייך לממסד העלוב הזה. שימשיך בלעדי לרדת על ארבע וללקק לכוח ולכוחניות, להנמיך עצמו עד עפר ושם להתפלש. ושיתבייש לו. במו ידיו חופר הוא את הקבר של הנאורות והדמוקרטיה בישראל, כשלצדו כל שורת המנוולים העוסקים במלאכה יום יום. אני קוראת לכל אמן, ואזרח, בישראל שמצפונו עדיין קיים, להביע מחאה. אגב, אם אריאל זילבר חזר בו אי פעם מדבריו או מעשיו בתמיכה בכהנא, ברוך גולדשטיין ויגאל עמיר, וקללותיו כלפי חיילי צה"ל, שמאלנים, הומואים וכמובן ערבים, כל מה שכתוב כאן בטל בשישים".

עוד באותו נושא

אחינועם ניני סירבה לפרס אקו"ם כיוון שגם אריאל זילבר הימני יקבל

לכתבה המלאה

כאמור, ביום רביעי שעבר איגוד אמני ישראל הכריז על הזוכים בפרס מפעל חיים לשנת 2016. השנה יוענק פרס מפעל חיים של האיגוד לשלמה בר, רבקה גור, יהונתן גפן, נורית הירש, שרה זורב, אריאל זילבר, דובי זלצר, גדי יגיל, יונתן כרמון ואלכס פלג. התנגדותה של ניני לפרס שזילבר עתיד לקבל נובעת מכך שמאז שחזר בתשובה, נודע זילבר בדעותיו הקיצוניות כלפי הומוסקסואלים, אנשי שמאל ואזרחים ערבים. קולגות למקצוע יצאו בעבר נגד דעותיו וצעדיו שכללו בין היתר מחאה חריפה נגד תוכנית ההתנתקות, הלחנת שיר למפלגת החזית היהודית לאומית של ברוך מרזל וקריאה להקמת מדינת הלכה.

יעקב מנדל, יו"ר אמ"י, מסר בתגובה: "אמ"י זה לא גוף פוליטי. באמ"י יש מכל קצוות הקשת הפוליטית. ימין ושמאל. עובדה שיהונתן גפן חבר באיגוד אז אי אפשר להאשים אותנו שאנחנו ימין קיצוני. אריאל הוא חלק מקבוצה מכובדת מאוד של אמנים ויוצרים. אחינועם ניני היא זמרת מופלאה ואני מאוד מעריך אותה. היא חלק ממשפחת אמ"י. אבל התעודה שניתנת לאריאל היא על תרומתו למוזיקה ולתרבות הישראלית ועל זה אין עוררין. אני לא מסכים עם דעותיו הפוליטיות בלשון המעטה אבל התעודה ניתנת לו בגלל תרומתו כך כתוב עליה במפורש. אני אשמח שלא יערבבו אמנות ופוליטיקה".

מאמ"י נמסר בתגובה: "אחינועם ניני היא זמרת ויוצרת מופלאה, ואנחנו באמ"י מאוד מעריכים אותה כאמנית ונשמח אם היא תישאר חלק מהארגון החשוב הזה. אמ"י הוא לא גוף פוליטי, באמ"י קיימים אמנים מכל קצוות הקשת – ימין, שמאל, חילוניים ודתיים. על תעודת הפרס שמקבל זילבר כתוב במפורש שהוא ניתן לו על 'על תרומתו רבת השנים לתרבות ולמוזיקה הישראלית' וחבל לנו שיש כאלה שמתעקשים לערבב פוליטיקה באמנות".

"מי שמחרים את איגוד האמנים, מחרים ישובים ומחרים מוצרים - מחרים גם בני אדם", מסרה שרת התרבות והספורט מירי רגב. "אפשר להתווכח עם אמירותיו של אריאל זילבר אבל שיטת החרם חייבת להיפסק. הייתי מצפה שדווקא הדוגלים בדמוקרטיה ובחופש הביטוי יאפשרו שיח, ויכוח ואפילו עימות אידיאולוגי אך מתברר שהם בוחרים פעם אחר פעם בשיטת החרם האנטי דמוקרטית. שיטת החרם הזו מסכנת אותנו כחברה וצריך לגנות אותה בכל תוקף. אפשר להתווכח על החלטות שמתקבלות בעולם התרבות הישראלית, אפשר להלחם בהן מבפנים, אפשר גם למחות. צריך להפסיק עם החרמות".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה: "פרישתה של אחינועם ניני מאמ"י היא רק דוגמה נוספת לבלבול ולהתנהגות ההזויה של האליטה מטעם עצמה שמנסה לשלוט בעולם התרבות בישראל .רבים הם המסרבים להכיר בכך שיש אומנות גם בקרב מי שחושב אחרת מהם ואורחות חייו שונות משלהם. מילא אילו היה מדובר באומנות פוליטית, אבל השלילה פשוט גורפת. אחינועם ניני רואה את המציאות מתוך פריזמה צרה של אליטיזם ופטרונות , אולם המציאות חזקה ממנה ויש הערכה גדולה לאומנים בזכות היצירות שלהם שהפכו לנכס צאן ברזל בתרבות ישראלית".

(בהכנת הכתבה השתתפה טלי קיים, עדכון אחרון 14:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully