וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד אחד לאוסף: הופעתו של דונובן בישראל בוטלה

25.1.2016 / 13:25

בהודעה לקונית בפייסבוק ביטל זמר הפולק האגדי את הופעתו בישראל, שהיתה מתוכננת ליום רביעי הקרוב. זו ההופעה השלישית של חברת ההפקה הישראלית "פרוגסטייג'" שמבוטלת בשבועיים האחרונים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד ביטול. דונובן/מערכת וואלה!, צילום מסך

זמר הפולק האגדי דונובן, שאמור היה להגיע להופעה בישראל ביום רביעי הקרוב (אחרי דחייה מראשית ינואר), ביטל את הופעתו בישראל. בעמוד הפייסבוק של האמן כתבה המנהלת שלו באותיות גדולות: "דונובן בהחלט לא יגיע לנגן בישראל". בהמשך הפוסט נכתב: "דונובן לא יופיע בתל אביב ב-27 במרץ (הטעות במקור). ההסדרים החוזיים על הופעתו של דונובן לא הושלמו".

בתגובה מסרה הפקת המופע בארץ, "פרוגסטייג'", כי לא היו דברים מעולם. "לצערנו הופעתו של דונובן לא תתקיים ברביעי הקרוב", נכתב. "בשבוע שעבר נמסר לנו שדונובן חולה בשפעת, ועתה יצאה הודעה מטעם המנהלת שלו על כך שהוא לא יגיע. בניגוד למה שנכתב בהודעה הקצרה והלקונית של מנהלת האומן - אין, ולא הייתה שום בעיה חוזית בין הצדדים, להיפך. אנו מנסים לברר מי מעורב בהודעת הביטול, ומי גרם לה. אנחנו מתקשרים מול דונובן היום ומנסים לבדוק לגבי תאריך חדש להופעה, עדכון רשמי יצא בימים הקרובים ברגע שנדע מה קורה".

יצוין שזוהי ההופעה השלישית של "פרוגסטייג'" שמבוטלת בשבועיים האחרונים. מוקדם יותר החודש ביטל הנרי רולינס את הגעתו לישראל. ב-19 בינואר הוא פרסם הסבר לביטוח ובו כתב, "ביטלתי את ההופעה בתל אביב בעצת הסוכן שלי, שחווה משבר אמון עם המפיק המקומי".

קשיים דומים היו גם בהופעה של להקת מנפרד מן. ב-13 בינואר ביטלה את ההופעה בישראל עקב החרם על ישראל, עניין שהלהקה הכחישה בעמוד הפייסבוק שלה, אבל לידי וואלה! תרבות הגיעה ההתכתבות המקורית שבה אכן עולה כי החרם והמצב הבטחוני הם הגורמים לביטול.

"לצערנו האמן, שההודעה ששלח אלינו מנהלו באופן ישיר וברור - מנסה עכשיו לגרום למציאות להראות אחרת ממה שהיא, דבר בעייתי כשהוא מעוגן בהודעות אי-מייל שחור על גבי לבן", כתבה חברת "פרוגסטייג'" על ההכחשה של מנפרד מן, "ככל הנראה עקב עמוד הפייסבוק שלהם שהופצץ בהודעות ומסרים של ישראלים שקראו להם לחזור בהם מהביטול. ההופעה אמנם לא מכרה כמות אדירה של כרטיסים, ובגלל זה הועברה למועדון הרידינג הקטן יותר מזה המקורי ובעלות נמוכה יותר, שכמות הכרטיסים שכן נמכרה בהחלט כיסתה. הביטול ללא ספק לא נעשה כתוצאה ממכירות כרטיסים - אלא רק מהסיבה שמנהל הלהקה פירט ושלח באופן ברור ביותר".

בעקבת הביטול של דונובן היום (שני) פרסם פטריק לוסינסקי בפייסבוק הודעה אישית. "שבועיים לא קלים עוברים עלינו פה", כתב, "לצערנו שילוב של נסיבות בעייתיות ומה שנראה כמו פעילות מכוונת של גורם שאני מנוע מלפרסם את זהותו שפונה למנהלים ולהקות - וגרמו לביטול של מספר הופעות, כאלו שכבר כיסו עלויות, היו רווחיות והיה לנו כל אינטרס בעולם שהן יתקיימו.

"כמה מהן ניסו לצייר את זה כאילו מדובר בנושא עסקי, אך לנו יש הוכחות ברורות שלא בכך העניין. מדובר פה באינטרסים זרים שגרמו לאותם אמנים לבטל הגעתם.

אני לא נותן לזה להביס אותי. אני מוזיקאי בעצמי, ומעולם לא נכנסתי לתחום כדי להתעשר - אני עושה את זה כי אני אוהב את זה, ואוהב את המוזיקה שאני מביא לישראל. מעבר לכמה הופעות נהדרות שצפויות לנו - החל מהופעות מטאל בקנה מידה קטן, דרך הופעות רוק ואלטרנטיב בקנה מידה גדול יותר - השנה צפויות שלוש ההופעות הגדולות ביותר שפרוגסטייג' הייתה מעורבת בהן מאז הקמתה.

"אני מודה מקרב לב לכל מי שממשיך לגלות בנו אמון, אני מבטיח לכם כי האמון הזה מוצדק ואנחנו נמשיך להביא לישראל מוזיקה טובה, לא ניתן לשום גורמים שליליים למנוע מזה לקרות".

עוד באותו נושא

מנפרד מן ביטלה את הופעתה: "לא הייתי מודע לכך שיש חרם על ישראל"

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • דונובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully